Na děti a dospívající by neměla být uvalována zodpovědnost za život a smrt jejich bližních, píše v dopise AWŠ
6. října 2020 (06:19)
foto: pribram.cz, Robert Žák_AWŠ
Asociace waldorfských škol (AWŠ) sepsala otevřený dopis předsedovi vlády, ministru školství a ministru zdravotnictví, ve kterém sděluje nesouhlas s opatřeními, které nepříznivě působí na mladou generaci.
Rodiče žáků napsali výzvu, ve které nesouhlasí se současnými nařízeními vztahujícími se na školy ohledně koronaviru. „Požadujeme, aby zdravé děti, dospívající a dospělí mohli zůstat ve školách a účastnit se prezenční výuky. Nepřejeme si, aby naše děti byly sociálně izolovány od ostatních a aby v nich byl podporován pocit viny a strach z nakažení druhého. Podpoříme smysluplná hygienická opatření, která nebudou na úkor zdraví našich dětí. Veškerá momentální opatření a rozhodnutí neberou v potaz skutečnost, že následky tohoto jednání budou pro generaci našich dětí velmi závažné,“ sdělují v dopise rodiče žáků.
Učitelé, vychovatelé a rodiče jsou toho názoru, že současná epidemiologická nařízení nezohledňují základní potřeby dítěte a dospívajícího člověka a že budou mít nevratný a negativní vliv na jejich fyzické i psychické zdraví, na jejich sociální a kognitivní dovednosti.
Učitelé, vychovatelé a rodiče jsou toho názoru, že současná epidemiologická nařízení nezohledňují základní potřeby dítěte a dospívajícího člověka a že budou mít nevratný a negativní vliv na jejich fyzické i psychické zdraví, na jejich sociální a kognitivní dovednosti.
AWŠ se snaží o antropologicky orientovanou výchovu, což znamená, že se individuálně přizpůsobují dítěti nebo dospívajícímu a přizpůsobují tak i vzdělávací plán, výuku i školní prostory. Dále dbají na reálný vztah mezi vychovatelem a dítětem, mezi učitelem a žákem. Waldorfské školy nenadřazují naukové předměty nad tzv. výchovy (řemesla, umění, pohyb). Žáci jsou hodnoceni formativně, což má podpořit jejich zdravou sebedůvěru a sebevědomí vedoucí ke vzájemné spolupráci. Podle těchto hlavních bodů, jak funguje vzdělávání na školách, je patrné, že vzhledem k současným nařízením, nelze kvalitně vzdělávat mladou generaci.
Většina občanů je z nejasných zpráv, nestandardních postupů, jednostranných statistik a studií ovládána strachem a slepou důvěrou, že pouze vakcína zachrání celý svět.
Většina občanů je z nejasných zpráv, nestandardních postupů, jednostranných statistik a studií ovládána strachem a slepou důvěrou, že pouze vakcína zachrání celý svět.
AWŠ považuje v dopise za přijatelné i možnou úpravu vztahující se pouze na členské školy, které podle nich představují z epidemiologického hlediska malý vzorek a zároveň vzhledem ke svým specifikům jsou opatřeními mimořádně postižené.
Asociace waldorfských škol na závěr dodává: „Touto výzvou zároveň upozorňujeme na skutečnost, že způsob jednání ministerstva zdravotnictví a ministerstva školství opět zavádí v českém školství uniformitu, čímž je podstatně ohrožena pluralita ve vzdělávání. Jsme názoru, že děti a dospívající se mají učit, že oni přinášejí světu a svým blízkým radost, sílu, naději a lásku.“
Asociace waldorfských škol na závěr dodává: „Touto výzvou zároveň upozorňujeme na skutečnost, že způsob jednání ministerstva zdravotnictví a ministerstva školství opět zavádí v českém školství uniformitu, čímž je podstatně ohrožena pluralita ve vzdělávání. Jsme názoru, že děti a dospívající se mají učit, že oni přinášejí světu a svým blízkým radost, sílu, naději a lásku.“
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
Robert Žák_AWŠ
Robert Žák_AWŠ
autor: Jana Fedorová