Mosty a lávky se dočkají rekonstrukce kvůli technickému stavu, ale i elektrifikaci trati
4. února 2025 (07:10)
Dalších 5 fotografií v galerii
foto: Příbramské nádraží. / pribram.cz / Ludmila Zelenková
Příbram se připravuje na důležité infrastrukturní projekty, které jsou částečně spojeny s elektrifikací železniční trati.
Opravy mostu v Husově ulici, lávky nad nádražím a lávky u Q-klubu představují klíčové kroky ke zlepšení dopravní infrastruktury a pohodlí obyvatel.
Lávka nad příbramským vlakovým nádražím je nedílnou a téměř symbolickou součástí nádraží. „Životnost lávky je na hraně a musí se opravit, aby mohla nadále bezpečně sloužit veřejnosti,“ uvedl místostarosta Vladimír Karpíšek (ANO).
Elektrifikace trati také vyžaduje zvýšení této lávky, aby pod ní mohly bezpečně projíždět elektrické vlaky. Konstrukce lávky je kovová, což znamená, že bude nutné přidat izolační prvky pro bezpečný průjezd elektrických vlaků. Tyto izolační prvky však výrazně zatíží konstrukci lávky, což by vyžadovalo další úpravy. Město bude jednat se Správou železnic o spolufinancování této úpravy.
Modernizace trati se týká i mostu v Husově ulici, který převádí silnici I/18 přes železniční trať. Stavba se ale podle radních nachází ve zhoršeném stavu a vyžaduje rozsáhlou rekonstrukci. Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic se s opravou začne letos na jaře. Tato rekonstrukce je nezbytná nejen kvůli zhoršenému stavu mostu, ale právě i kvůli připravované elektrifikaci trati. Elektrické vlaky jsou vyšší než konvenční a potřebují tak více prostoru pro bezpečný průjezd.
Rekonstrukce mostu přinese určité dopravní komplikace, jelikož se jedná o významnou dopravní tepnu. Proto město, které zamýšlí opravu lávky u Q-klubu, posunulo termín této rekonstrukce.
Lávka u Q-klubu je zásadní spojnicí mezi starou Příbramí a sídlištěm, a proto je její oprava nezbytná pro zlepšení bezpečnosti a komfortu pěších. Místostarosta Vladimír Karpíšek (ANO) doplnil, že tato lávka bude širší a bude vybudována z železobetonu, což zaručí její životnost na dalších 50 let.
Město plánuje opravu lávky koordinovat s rekonstrukcí mostu v Husově ulici, aby tyto dvě významné stavební akce neprobíhaly souběžně a nezhoršily tak dopravní situaci ve městě.
Elektrifikace trati také vyžaduje zvýšení této lávky, aby pod ní mohly bezpečně projíždět elektrické vlaky. Konstrukce lávky je kovová, což znamená, že bude nutné přidat izolační prvky pro bezpečný průjezd elektrických vlaků. Tyto izolační prvky však výrazně zatíží konstrukci lávky, což by vyžadovalo další úpravy. Město bude jednat se Správou železnic o spolufinancování této úpravy.
Modernizace trati se týká i mostu v Husově ulici, který převádí silnici I/18 přes železniční trať. Stavba se ale podle radních nachází ve zhoršeném stavu a vyžaduje rozsáhlou rekonstrukci. Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic se s opravou začne letos na jaře. Tato rekonstrukce je nezbytná nejen kvůli zhoršenému stavu mostu, ale právě i kvůli připravované elektrifikaci trati. Elektrické vlaky jsou vyšší než konvenční a potřebují tak více prostoru pro bezpečný průjezd.
Rekonstrukce mostu přinese určité dopravní komplikace, jelikož se jedná o významnou dopravní tepnu. Proto město, které zamýšlí opravu lávky u Q-klubu, posunulo termín této rekonstrukce.
Lávka u Q-klubu je zásadní spojnicí mezi starou Příbramí a sídlištěm, a proto je její oprava nezbytná pro zlepšení bezpečnosti a komfortu pěších. Místostarosta Vladimír Karpíšek (ANO) doplnil, že tato lávka bude širší a bude vybudována z železobetonu, což zaručí její životnost na dalších 50 let.
Město plánuje opravu lávky koordinovat s rekonstrukcí mostu v Husově ulici, aby tyto dvě významné stavební akce neprobíhaly souběžně a nezhoršily tak dopravní situaci ve městě.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
autor: pribram.cz
Ludmila Zelenková
Ludmila Zelenková