Místa měření rychlosti na nové D4 mezi Příbramí a Pískem se budou měnit
16. prosince 2024 (09:30)
foto: Dostavba dálnice D4 / FB
Ministr dopravy Martin Kupka upřesnil, jakým stylem bude probíhat měření rychlosti na novém úseku D4. Bude proměnlivé a vždy jen jedno v každém směru.
Místa, na kterých se bude na nové části dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem měřit rychlost, se budou každý den měnit. Měření ale bude vždy jen na jednom místě v každém směru. Ostatní kamery budou zaznamenávat nehody, počasí či mimořádné situace. Na základě toho pak dispečink bude varovat na infotabulích řidiče. V tiskové zprávě to v pátek upřesnilo ministerstvo dopravy. Stavba D4 mezi Příbramí a Pískem bude hotová 17. prosince. Jde o 48 kilometrů dálnice, z nichž je 32 kilometrů nově postaveno a 16 kilometrů opraveno.
Původně se mluvilo o tom, že by se rychlost měřila na osmi úsecích nové dálnice, už na konci listopadu ale ministr dopravy Martin Kupka (ODS) řekl, že měření bude v každém směru jen jedno.
"Měření rychlosti bude spouštěno v příštím roce pouze na náhodně vybraném jednom úseku směrem do Písku a jednom směřujícím do Prahy. Půjde vždy jen o úseky mezi jednotlivými sjezdy. Místa měření rychlosti se budou každodenně střídat, na aktuálně aktivní měřený úsek budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí," uvedl nyní ministr Kupka.
"Měření rychlosti bude spouštěno v příštím roce pouze na náhodně vybraném jednom úseku směrem do Písku a jednom směřujícím do Prahy. Půjde vždy jen o úseky mezi jednotlivými sjezdy. Místa měření rychlosti se budou každodenně střídat, na aktuálně aktivní měřený úsek budou řidiči upozorněni těsně předcházející informační tabulí," uvedl nyní ministr Kupka.
Ministerstvo napsalo, že o nastavení měření Kupka jednal s policií i samosprávami a informoval stavební sdružení Via Salis, které dálnici postavilo a bude následujících 25 let provozovat.
Dostavba D4 začala v červnu 2021. Všech pět úseků se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard korun. Projekt má na starosti sdružení Via Salis, jejímiž podílníky jsou francouzské společnosti VINCI Highways, VINCI Concessions a Meridiam. Projekt a stavbu udělaly firmy ze Skupiny VINCI Construction CS. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
Dostavba D4 začala v červnu 2021. Všech pět úseků se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard korun. Projekt má na starosti sdružení Via Salis, jejímiž podílníky jsou francouzské společnosti VINCI Highways, VINCI Concessions a Meridiam. Projekt a stavbu udělaly firmy ze Skupiny VINCI Construction CS. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz / ČTK
autor: Oldřich Kozák