Ministerstvo vypsalo novou soutěž na poradce pro dostavbu D4
29. prosince 2016 (09:30)
Ministerstvo dopravy vypsalo novou soutěž na poradce pro dostavbu dálnice D4 za použití soukromých peněz (tzv. PPP projekt). Chybějících 32 kilometrů D4 mezi Příbramí a Pískem plánuje ministerstvo začít stavět v roce 2019. Poradce má připravit soutěž na takzvaného koncesionáře, který dálnici za vlastní peníze postaví a poté ji bude po předem stanovenou dobu provozovat, za což bude od státu dostávat zaplaceno. V tiskové zprávě to dnes sdělilo ministerstvo dopravy.
Původní soutěž na poradce letos v létě zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), ministerstvo následně potvrdilo, že plánuje na technického i finančního poradce vypsat nové výběrové řízení. Podle antimonopolního úřadu byl v zadání soutěže diskriminační požadavek pro české firmy, aby doložily účast na podobně velkém PPP projektu. Žádný podobný projekt se ale v Česku doposud neuskutečnil, reference tak mohly získat pouze v zahraničí.
"V novém zadávacím řízení ministerstvo dopravy plně reflektovalo na předchozí výtky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), na základě kterých bylo původní zadávací řízení na výběr poradců zrušeno," uvedlo dnes ve zprávě ministerstvo. To hodnotu zakázky pro poradce odhadlo na zhruba sto milionů korun.
Stavbu dálnice D4 ze soukromých peněz posvětila vláda letos v lednu. Kabinet tehdy počítal, že by stavební práce mohly začít v polovině příštího roku.
PPP projekty jsou v Česku stále novinkou. V minulosti touto formou plánovalo ministerstvo financovat stavbu úseku D3 mezi Borkem a Bošilcem na Českobudějovicku, nakonec ale převážila potřeba vyčerpat evropské dotace a stavět i tento úsek konvenční cestou. Podobně selhal projekt na využití privátního kapitálu pro stavbu ostravské dálnice D47.
V současné době probíhá stavba prodloužení dálnice D4 po křižovatku se silnicí II/118. Více na odkaze ZDE.
Původní soutěž na poradce letos v létě zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), ministerstvo následně potvrdilo, že plánuje na technického i finančního poradce vypsat nové výběrové řízení. Podle antimonopolního úřadu byl v zadání soutěže diskriminační požadavek pro české firmy, aby doložily účast na podobně velkém PPP projektu. Žádný podobný projekt se ale v Česku doposud neuskutečnil, reference tak mohly získat pouze v zahraničí.
"V novém zadávacím řízení ministerstvo dopravy plně reflektovalo na předchozí výtky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), na základě kterých bylo původní zadávací řízení na výběr poradců zrušeno," uvedlo dnes ve zprávě ministerstvo. To hodnotu zakázky pro poradce odhadlo na zhruba sto milionů korun.
Stavbu dálnice D4 ze soukromých peněz posvětila vláda letos v lednu. Kabinet tehdy počítal, že by stavební práce mohly začít v polovině příštího roku.
PPP projekty jsou v Česku stále novinkou. V minulosti touto formou plánovalo ministerstvo financovat stavbu úseku D3 mezi Borkem a Bošilcem na Českobudějovicku, nakonec ale převážila potřeba vyčerpat evropské dotace a stavět i tento úsek konvenční cestou. Podobně selhal projekt na využití privátního kapitálu pro stavbu ostravské dálnice D47.
V současné době probíhá stavba prodloužení dálnice D4 po křižovatku se silnicí II/118. Více na odkaze ZDE.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: cfr mha