Ministerstvo dopravy počítá s dokončením D4 do Písku do pěti let
7. října 2016 (13:37)
Páteřní síť dálnic bude zprovozněná kolem roku 2030. Letos počítá ministerstvo dopravy se zprovozněním dálnice D8 z Prahy do Drážďan, v roce 2021 se dálnice D3 napojí na rakouskou dálnici S10 a o čtyři roky později plánuje úřad dokončit spojení do Polska přes Hradec Králové a Trutnov. ČTK to řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Ročně ministerstvo za stavbu nových úseků dálnic a silnic první třídy utratí zhruba 20 miliard korun.
Do pěti let úřad počítá s dokončením stavby dálnice D4 mezi Příbramí a Miroticemi, kde navazuje čtyřproudová silnice dále do Písku. Tuto trasu chce ministerstvo dostavět s využitím soukromých peněz, takzvanou metodou PPP. Principem je přenechání stavby soukromému investorovi, který následně po předem dojednanou dobu komunikaci spravuje a od státu za tyto služby dostává pravidelnou platbu.
"Jednotlivé úseky (D4) jsou převážně ve fázi majetkoprávního vypořádání. Jsou zpracované dokumentace pro stavební povolení, včetně vyvlastňování, řeší se věcná břemena, aby bylo možné postupně žádat o stavební povolení," uvedl Neřold. Pokud se stavba jihočeské trasy metodou PPP podaří, využije ministerstvo stejný koncept pro dokončení dálnice D7 mezi Slaným a průmyslovou zónou Triangl u Žatce. Předpokládané datum dokončení ale u této komunikace zatím není stanoveno.
Napojení Hradce Králové na dálnici D11 (Úsek Osičky - Hradec Králové) by mělo být hotové do léta 2017. Napřesrok ministerstvo rovněž chce začít stavět navazující úsek dálnice z Hradce Králové do Smiřic a o dva roky později příhraniční úsek z Trutnova do Polska.
Investice do výstavby dálnic a silnic prvních tříd (v tisících Kč):
2011 – 27 139 206
2012 – 20 140 732
2013 – 16 149 153
2014 – 11 099 794
2015 – 17 151 685
2016 - 20 223 350
Do pěti let úřad počítá s dokončením stavby dálnice D4 mezi Příbramí a Miroticemi, kde navazuje čtyřproudová silnice dále do Písku. Tuto trasu chce ministerstvo dostavět s využitím soukromých peněz, takzvanou metodou PPP. Principem je přenechání stavby soukromému investorovi, který následně po předem dojednanou dobu komunikaci spravuje a od státu za tyto služby dostává pravidelnou platbu.
"Jednotlivé úseky (D4) jsou převážně ve fázi majetkoprávního vypořádání. Jsou zpracované dokumentace pro stavební povolení, včetně vyvlastňování, řeší se věcná břemena, aby bylo možné postupně žádat o stavební povolení," uvedl Neřold. Pokud se stavba jihočeské trasy metodou PPP podaří, využije ministerstvo stejný koncept pro dokončení dálnice D7 mezi Slaným a průmyslovou zónou Triangl u Žatce. Předpokládané datum dokončení ale u této komunikace zatím není stanoveno.
Napojení Hradce Králové na dálnici D11 (Úsek Osičky - Hradec Králové) by mělo být hotové do léta 2017. Napřesrok ministerstvo rovněž chce začít stavět navazující úsek dálnice z Hradce Králové do Smiřic a o dva roky později příhraniční úsek z Trutnova do Polska.
Investice do výstavby dálnic a silnic prvních tříd (v tisících Kč):
2011 – 27 139 206
2012 – 20 140 732
2013 – 16 149 153
2014 – 11 099 794
2015 – 17 151 685
2016 - 20 223 350
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: Tomáš Cafourek jw