Michal Kotek a jeho tým získali na 38. SVK Rally Příbram 3. místo v kategorii Česká Trophy – Rally pravidelnosti
ROZHOVOR
12. října 2017 (06:24)
Přinášíme vám rozhovor se závodníkem z Krtek Racing Team, který se zúčastnil víkendové rally s vozem Trabant 601
Na 38. SVK Rally Příbram jste závodili s Trabantem 601. Jak jste se s týmem na závod přípravovali? Panuje ve vašem týmu předzávodní nervozita?
Přípravy na závod probíhají několik dní předem, kdy řešíme hlavně technickou kontrolu vozu. Všechno musí perfektně fungovat. V závodě vystavujeme auto extrémnímu zatížení a tak na něj musí být stoprocentní spolehnutí. Jelikož se však jedná o veterána, tak se dá předpokládat nějaká únava materiálu. Tudíž s sebou vozíme většinu náhradních dílů a nezřídkakdy i celé náhradní auto. Předzávodní nervozita panuje pouze v tom ohledu, abychom vše stihli v zaměstnání a mohli odjet závodit.
Má váš vůz nějaké speciální úpravy? Určitě nejde o klasického trabanta.
Tento konkrétní vůz má několik lehkých úprav. Motor má jiné časování, jiný karburátor a výfuk. Podvozek dostal tvrdší tlumiče, jinou geometrii a silnější brzdy. V interiéru jsou sportovní sedačky, volant a dobový tripmaster. Jinak je vše původní a spartánské tak, jak to soudruzi v NDR vymysleli.
Letos se závod konal za poněkud nepříznivého počasí. Co vám působilo největší potíže a který úsek byl podle vás nejtěžší?
Našemu jízdnímu stylu paradoxně tyto těžké podmínky vyhovují. Déšť smývá výkonové rozdíly a tak i se slabým autem lze zajíždět pěkné časy. Celá soutěž byla náročná a z našeho pohledu bychom žádnou z rychlostních zkoušek neoznačili jako nejtěžší. Nicméně, při pohledu na počet odpadnutých posádek, by se jako "nelehký" dal označit úsek RZ 12 Nalžovice – Líchovy. Velký obdiv patří celému pořadatelskému týmu, kterému se povedlo vše perfektně připravit a zajistit tak hladký průběh celé rally.
Podařilo se vám získat 3. místo v kategorii Česká Trophy – Rally pravidelnosti. Má pro vás nějakou hodnotu nebo jezdíte závody spíše pro radost?
Každý dokončený závod považujeme za úspěch. Pokaždé se snažíme dosáhnout co nejlepšího výsledku a pobavit sebe i diváky kolem trati. V Příbrami se povedla kombinace všeho jmenovaného. Třetího místa si vzhledem k silné konkurenci vážíme. A radost? Tu nám udělá vždy každý divák, který fandí nebo pak přijde popovídat do depa.
Máte nějakého týmového maskota? Vaše auto má prý svoje jméno, prozradíte ho?
Týmového maskota nemáme. No, snad jím možná bylo naše první auto, se kterým jsme začínali závodit. Byl to jak jinak než Trabant v barvách Subaru. Nyní užívá zaslouženého důchodu v Trabant muzeu v Motole, kde mu ale rozhodně není smutno. V muzeu je k vidění několik dalších specialit, ale i celá historie výroby značky Trabant. Auto, se kterým jsme odjeli Rally Příbram má své jméno. Už předchozí majitel ho pojmenoval. Jméno "Prašifka" nebylo podle houby, ale spíše podle stavu, ve kterém se nacházelo. Po repasi a několika úpravách se vzhled sice rapidně změnil, ale jméno už zůstalo.
Jak dlouho se už věnujete závodům rally? Jezdili jste vždy jen s trabantem nebo jste vyzkoušeli i jiné vozy?
Rally jezdíme již přes deset let. Občas se svezeme i jiným vozem, ale Trabant pořád zůstává srdcovou záležitostí. Díky zkušenostem získaných na závodní trati se nám daří vyvíjet nové díly a tak dosahovat lepších výsledků.
Chystáte se závodit i v příští sezóně?
Určitě bychom chtěli odjet několik vybraných závodů. Občas trochu bojujeme, abychom skloubili práci i rodinu, a jelikož spolupracujeme s našimi partnery na různých akcích (teambuilding, výstavy, natáčení apod.), musíme pečlivě čas rozvrhnout. Vše se také odvíjí od našeho rozpočtu, který nám pomáhají vylepšit právě naši partneři, kterým tímto děkujeme.
Přípravy na závod probíhají několik dní předem, kdy řešíme hlavně technickou kontrolu vozu. Všechno musí perfektně fungovat. V závodě vystavujeme auto extrémnímu zatížení a tak na něj musí být stoprocentní spolehnutí. Jelikož se však jedná o veterána, tak se dá předpokládat nějaká únava materiálu. Tudíž s sebou vozíme většinu náhradních dílů a nezřídkakdy i celé náhradní auto. Předzávodní nervozita panuje pouze v tom ohledu, abychom vše stihli v zaměstnání a mohli odjet závodit.
Má váš vůz nějaké speciální úpravy? Určitě nejde o klasického trabanta.
Tento konkrétní vůz má několik lehkých úprav. Motor má jiné časování, jiný karburátor a výfuk. Podvozek dostal tvrdší tlumiče, jinou geometrii a silnější brzdy. V interiéru jsou sportovní sedačky, volant a dobový tripmaster. Jinak je vše původní a spartánské tak, jak to soudruzi v NDR vymysleli.
Letos se závod konal za poněkud nepříznivého počasí. Co vám působilo největší potíže a který úsek byl podle vás nejtěžší?
Našemu jízdnímu stylu paradoxně tyto těžké podmínky vyhovují. Déšť smývá výkonové rozdíly a tak i se slabým autem lze zajíždět pěkné časy. Celá soutěž byla náročná a z našeho pohledu bychom žádnou z rychlostních zkoušek neoznačili jako nejtěžší. Nicméně, při pohledu na počet odpadnutých posádek, by se jako "nelehký" dal označit úsek RZ 12 Nalžovice – Líchovy. Velký obdiv patří celému pořadatelskému týmu, kterému se povedlo vše perfektně připravit a zajistit tak hladký průběh celé rally.
Podařilo se vám získat 3. místo v kategorii Česká Trophy – Rally pravidelnosti. Má pro vás nějakou hodnotu nebo jezdíte závody spíše pro radost?
Každý dokončený závod považujeme za úspěch. Pokaždé se snažíme dosáhnout co nejlepšího výsledku a pobavit sebe i diváky kolem trati. V Příbrami se povedla kombinace všeho jmenovaného. Třetího místa si vzhledem k silné konkurenci vážíme. A radost? Tu nám udělá vždy každý divák, který fandí nebo pak přijde popovídat do depa.
Máte nějakého týmového maskota? Vaše auto má prý svoje jméno, prozradíte ho?
Týmového maskota nemáme. No, snad jím možná bylo naše první auto, se kterým jsme začínali závodit. Byl to jak jinak než Trabant v barvách Subaru. Nyní užívá zaslouženého důchodu v Trabant muzeu v Motole, kde mu ale rozhodně není smutno. V muzeu je k vidění několik dalších specialit, ale i celá historie výroby značky Trabant. Auto, se kterým jsme odjeli Rally Příbram má své jméno. Už předchozí majitel ho pojmenoval. Jméno "Prašifka" nebylo podle houby, ale spíše podle stavu, ve kterém se nacházelo. Po repasi a několika úpravách se vzhled sice rapidně změnil, ale jméno už zůstalo.
Jak dlouho se už věnujete závodům rally? Jezdili jste vždy jen s trabantem nebo jste vyzkoušeli i jiné vozy?
Rally jezdíme již přes deset let. Občas se svezeme i jiným vozem, ale Trabant pořád zůstává srdcovou záležitostí. Díky zkušenostem získaných na závodní trati se nám daří vyvíjet nové díly a tak dosahovat lepších výsledků.
Chystáte se závodit i v příští sezóně?
Určitě bychom chtěli odjet několik vybraných závodů. Občas trochu bojujeme, abychom skloubili práci i rodinu, a jelikož spolupracujeme s našimi partnery na různých akcích (teambuilding, výstavy, natáčení apod.), musíme pečlivě čas rozvrhnout. Vše se také odvíjí od našeho rozpočtu, který nám pomáhají vylepšit právě naši partneři, kterým tímto děkujeme.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: ZP, foto: Jan Zimolka