MF DNES: Řidič skútru porušil hned několik zásad
18. července 2016 (06:42)
Deník MF Dnes provedl v minulých dnech rekonstrukci nehody na Orlické přehradě, při které zemřela 18ti letá dívka. Redaktoři využili dostupné informace a svědky události.
K nehodě došlo po situaci, kdy se pramice, opatřená motorem, vyhýbala jedoucímu parníku. Podle námořnických pravidel pramice parník míjela po jeho levé straně. Z druhé strany parníku jel i vodní skútr (ve stejném směru jako pramice), který zřejmě chtěl využít vln za parníkem ke skákání a ihned za jeho zádí zabočil prudce vpravo, kde právě jela pramice. Podle MF Dnes byly obě plavidla nebezpečně blízko parníku a vzájemně se nemohli vidět.
„Obě plavidla jela blízko parníku. K parníku se pod padesát metrů nemá nikdo přiblížit, to je základ. Lodička měla po srážce ohnutý horní okraj, z čehož tipuji, že při nárazu musel skútr být ve vzduchu a v tu chvíli už neovladatelný,“ popisuje pro MF Dnes majitel lodi Pavel Šofr.
Slova o nedostatečném odstupu od parníku potvrzuje i vedoucí plavebního dozoru Státní plavební správy Josef Löffler, podle kterého se k velkému plavidlu nesmí nikdo přiblížit na dvojnásobek jeho délky. V tomto případě měla být pramice i skútr od velké lodi zhruba 50 metrů. Proti pravidlům je však i skákání přes vlny. „Jakékoliv figurální jízdy, skoky na vlnách a další triky jsou povolené jen v drahách k tomu určených,“ doplňuje Löffler.
Pokud by obě malá plavidla poučku dodržela, byla by od sebe vzdálená kolem 100 metrů, což by mělo být dost na zastavení či změnu směru. Písečtí kriminalisté, kteří nehodu vyšetřují, pracují právě s verzí, že pramice i skútr jely blízko parníku. Žádné obvinění v souvislosti s touto událostí zatím nepadlo.
K nehodě došlo po situaci, kdy se pramice, opatřená motorem, vyhýbala jedoucímu parníku. Podle námořnických pravidel pramice parník míjela po jeho levé straně. Z druhé strany parníku jel i vodní skútr (ve stejném směru jako pramice), který zřejmě chtěl využít vln za parníkem ke skákání a ihned za jeho zádí zabočil prudce vpravo, kde právě jela pramice. Podle MF Dnes byly obě plavidla nebezpečně blízko parníku a vzájemně se nemohli vidět.
„Obě plavidla jela blízko parníku. K parníku se pod padesát metrů nemá nikdo přiblížit, to je základ. Lodička měla po srážce ohnutý horní okraj, z čehož tipuji, že při nárazu musel skútr být ve vzduchu a v tu chvíli už neovladatelný,“ popisuje pro MF Dnes majitel lodi Pavel Šofr.
Slova o nedostatečném odstupu od parníku potvrzuje i vedoucí plavebního dozoru Státní plavební správy Josef Löffler, podle kterého se k velkému plavidlu nesmí nikdo přiblížit na dvojnásobek jeho délky. V tomto případě měla být pramice i skútr od velké lodi zhruba 50 metrů. Proti pravidlům je však i skákání přes vlny. „Jakékoliv figurální jízdy, skoky na vlnách a další triky jsou povolené jen v drahách k tomu určených,“ doplňuje Löffler.
Pokud by obě malá plavidla poučku dodržela, byla by od sebe vzdálená kolem 100 metrů, což by mělo být dost na zastavení či změnu směru. Písečtí kriminalisté, kteří nehodu vyšetřují, pracují právě s verzí, že pramice i skútr jely blízko parníku. Žádné obvinění v souvislosti s touto událostí zatím nepadlo.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: MF DNES
red
red
autor: MJ, MF DNES