Mezi témata kampaně ve středních Čechách patří parkování či místa ve školkách
11. září 2022 (18:52)
foto: pribram.cz/Jakub Pečenka
Naopak téma války na Ukrajině se podle politiků v kampani neobjevuje nebo jen velmi okrajově.
Mezi nejčastější témata kampaně ve středních Čechách před zářijovými obecními volbami patří například parkování, bezpečnost či dostatek míst ve školkách. Naopak téma války na Ukrajině se podle politiků v kampani neobjevuje nebo jen velmi okrajově.
"Domnívám se, že témata jsou klasická, jsou to vždycky největší problémy v obcích. Některé strany využívají válku na Ukrajině i v rámci volební kampaně, ale musím říct, že je to minoritní problém," uvedl předseda středočeské TOP 09 Václav Švenda.
V Příbrami, kde je Švenda lídrem uskupení Spojenci, se podle něj téma Ukrajiny v kampani zatím neprojevuje. Největšími tématy jsou podle Švendy parkování, stárnutí obyvatel a odliv lidí z města. Politici se také často vyjadřují k dlouho připravované rekonstrukci akvaparku, kterou se městu stále nepodařilo zahájit.
V Kutné Hoře se podle starosty a lídra ANO Josefa Viktory ukrajinské téma ve volební kampani zatím neobjevilo, podobně to vidí i místostarostka a volební jednička STAN a nezávislých kandidátů Silvia Doušová. "Kampaň u nás probíhá v klidu," míní Viktora. Mezi hlavními tématy jsou podle Viktory i Doušové standardně parkování nebo místa ve školkách.
Také v Kladně se téma Ukrajiny ve volební kampani neobjevilo. "Nezaznamenal jsem jediný slogan, heslo nebo výraznější projev na toto téma. Snad v přenesené rovině téma energií," uvedl mluvčí radnice Vít Heral. Ani na billboardech a letácích v centru města a dalších čtvrtích se kampaň ukrajinských uprchlíků a s nimi souvisejících témat nedotýká.
Mezi hlavní kladenská předvolební témata patří například otázka rozvoje, stavba nového Sítenského mostu, místa pro parkování, napojení průmyslové zóny Poldi na dálnici, obnova sídlišť, stavba nové sportovní haly, oživení pěší zóny či spolupráce na plánované modernizaci železnice.
V Mladé Boleslavi se kampaň věnuje parkování, dopravě, dostupnému bydlení a bezpečnosti. Podle prvního náměstka primátora Jiřího Boušky, který je lídrem kandidátky ANO a Volba pro Mladou Boleslav, cílí předvolební kampaň koalice na prezentaci dosavadní práce radnice.
"Povedlo se nám získat pro město množství zejména evropských prostředků nad rámec příjmů od daňových poplatníků," řekl Bouška. Za ty město staví například parkovací dům pro více než 300 aut, který má být hotový začátkem příštího roku, nebo novou lávku pro pěší a cyklisty. Pomoc lidem se stoupajícími životními náklady podle něj radnice nabízela už před válkou a chce v ní pokračovat. "Zlevnili jsme například jízdné ve veřejné dopravě, za svoz komunálního odpadu nemusí platit děti, senioři a handicapovaní, nezdražovali jsme vstupy na bazény a koupaliště," doplnil Bouška.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/ČTK
autor: Tomáš Pečenka
Související
•Radní Vesecká: Ve sportu se toho udělalo hodně, ráda v tom budu pokračovat
•Jan Konvalinka: Město se bude muset zaměřit na management energií
•Simona Luftová: Město potřebuje nové tváře, důležitá je pro nás energetická soběstačnost