Město vypoví smlouvy s televizí Fonka a Dirtechem
AKTUALIZOVÁNO
4. března 2015 (06:21)
Rada města Příbram se na svém pondělním zasedání zabývala smlouvami s regionální televizí Fonka a také společností Dirtecho Media, která pronajímá reklamní nosiče na sloupech veřejného osvětlení. Podle radního Václava Dvořáka (ANO) jsou obě smlouvy pro město nevýhodné a proto je město vypoví. V případě televize Fonka již běží 3 měsíční výpovědní lhůta, smlouvu se společností Dirtecho Media je podle informací starosty Jindřicha Vařeky (ANO) možné vypovědět k 30. červnu tohoto roku.
„Obchodní vztahy mezi městem a Fonkou prodělaly poněkud záhadný vývoj, kdy se několikanásobně navyšovala cena plnění ze strany Fonky, aniž by se nějakým zásadním způsobem rozšiřovaly služby pro město. Z původních 20 tisíc to narostlo na 50 tisíc měsíčně a vnímáme tam nějaký problém v DPH,“ odůvodnil rozhodnutí rady Václav Dvořák. Podle něj bude město otázku krizového hlášení zajišťovat jiným způsobem. To doplnil starosta Jindřich Vařeka, který uvedl, že televizní a rozhlasové stanice mají krizové hlášení jako svoji bezplatnou povinnost a město může využít i automobily s megafony. Spolupráci s TV Fonka v omezené míře ale starosta nevyloučil.
Druhá smlouva, kterou město Příbram chystá vypovědět, se zabývá pronájmem reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení. Podle místostarosty Václava Švendy (TOP 09) Dirtecho dosahovalo přibližně desetinásobného zisku oproti tomu, co platilo městu za pronájem. Společnost navíc podle radního Dvořáka porušovala smlouvu. Na pronájem reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení by tak mělo být vypsáno nové výběrové řízení.
„Pan Švenda potvrzuje přesně to, na co jsem bezvýsledně několik roků upozorňoval a upozorňuji. Podle mého názoru naprosto nevýhodný pronájem reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení soukromé firmě a mnoha miliónové ztráty v příjmech do městského rozpočtu," vyjádřil podporu s rozhodnutím zastupitel Petr Kareš (Šance pro Příbram). Nelíbí se mu však, že na plochy bude vypsáno nové výběrové řízení. Podle Kareše není problém, aby byly přímo pod správou města nebo některé z jeho organizací. Na jednání městského zastupitelstva je prý připraven veřejně představit takovéto řešení.
„Žádný projekt nemají, ale už si čtu a slyšel jsem na předjednání rozpočtu od pana Vařeky, že reklamní plochy " po vzoru firem V USA" pronajmou k dalšímu pronájmu? Tak to jsme tam kde jsme byli. Ptám se, opět nějaký dosazený odborník nebo soukromá firma kamarádů?," dodává závěrem Kareš.
„Obchodní vztahy mezi městem a Fonkou prodělaly poněkud záhadný vývoj, kdy se několikanásobně navyšovala cena plnění ze strany Fonky, aniž by se nějakým zásadním způsobem rozšiřovaly služby pro město. Z původních 20 tisíc to narostlo na 50 tisíc měsíčně a vnímáme tam nějaký problém v DPH,“ odůvodnil rozhodnutí rady Václav Dvořák. Podle něj bude město otázku krizového hlášení zajišťovat jiným způsobem. To doplnil starosta Jindřich Vařeka, který uvedl, že televizní a rozhlasové stanice mají krizové hlášení jako svoji bezplatnou povinnost a město může využít i automobily s megafony. Spolupráci s TV Fonka v omezené míře ale starosta nevyloučil.
Druhá smlouva, kterou město Příbram chystá vypovědět, se zabývá pronájmem reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení. Podle místostarosty Václava Švendy (TOP 09) Dirtecho dosahovalo přibližně desetinásobného zisku oproti tomu, co platilo městu za pronájem. Společnost navíc podle radního Dvořáka porušovala smlouvu. Na pronájem reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení by tak mělo být vypsáno nové výběrové řízení.
„Pan Švenda potvrzuje přesně to, na co jsem bezvýsledně několik roků upozorňoval a upozorňuji. Podle mého názoru naprosto nevýhodný pronájem reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení soukromé firmě a mnoha miliónové ztráty v příjmech do městského rozpočtu," vyjádřil podporu s rozhodnutím zastupitel Petr Kareš (Šance pro Příbram). Nelíbí se mu však, že na plochy bude vypsáno nové výběrové řízení. Podle Kareše není problém, aby byly přímo pod správou města nebo některé z jeho organizací. Na jednání městského zastupitelstva je prý připraven veřejně představit takovéto řešení.
„Žádný projekt nemají, ale už si čtu a slyšel jsem na předjednání rozpočtu od pana Vařeky, že reklamní plochy " po vzoru firem V USA" pronajmou k dalšímu pronájmu? Tak to jsme tam kde jsme byli. Ptám se, opět nějaký dosazený odborník nebo soukromá firma kamarádů?," dodává závěrem Kareš.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ