Město je ochotno podílet se na výstavbě protihlukových stěn Jihovýchodního obchvatu
25. června 2019 (12:52)
V pátek 21. června měli občané možnost předkládat připomínky ke stavbě obchvatu. Své námitky podalo i samotné město
Dopravní obchvat města je potřebným projektem, o kterém se jedná dlouhé roky. V současné době jsme ve stadiu, kdy je státem přislíbena výstavba obchvatu v celé jeho délce, kdy by stavba měla být dokončena v roce 2027.
V pátek 21. června 2019 se v Příbrami konalo Veřejné projednání Jihovýchodního obchvatu (JVO). Cílem stavby JVO je ulehčit městu, především oblasti Březových Hor, od tranzitní dopravy. Proti výstavbě se dlouhodobě vyjadřují obyvatelé obce Žežice a městské části Zdaboř.
Podle slov obyvatel těchto lokalit je největším problémem stavby neexistence protihlukových stěn.
„Potřebnost výstavby obchvatu města si uvědomujeme všichni a v současné době jsme jen krůček od jeho realizace. Samozřejmě nechceme, aby výstavba JVO ulehčila obyvatelům jedné části města a snížila kvalitu bydlení obyvatelům dalších částí. Pokud jde o protihluková opatření, samozřejmě budeme hlídat, aby byly dodržovány všechny zákonné hodnoty. V případě, že by bylo potřeba, jsme ochotni se na výstavbě protihlukových stěn podílet,“ uvedl starosta města Jan Konvalinka.
Na pátečním jednání byli přítomni projektanti, zástupci Ministerstva dopravy ČR, stavebního úřadu i Ředitelství silnic a dálnic. Občané při této schůzce měli možnost předkládat připomínky.
Své námitky podalo i samotné město.
„V rámci přípravných prací s výstavbou JVO požadujeme vypořádání celkem pěti námitek. Tyto námitky jsme předali, a věříme, že budou zapracovány do projektu před jeho realizací,“ dodal starosta Konvalinka.
Přehled námitek podaných městem Příbram:
Nepropojení silnice I/18 a propojky Zdabořská – Rožmitálská v km 4,360.
Dle platné územně plánovací dokumentace obce je mezi ulicemi Zdabořská a Rožmitálská plánována jakožto veřejně prospěšná stavba nová propojka, která bude plnit funkci hlavní městské třídy. V tomto místě město žádá rozšíření vyprojektovaného mostu a vybudování oboustranných sjezdových ramp ze silnice I/18 tak, aby bylo možné plánované komunikace propojit.
Nesplnění podmínky posudku ve smyslu par. 9 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivu na životní prostředí na napojení komerčně industriální zóny 3K1 na silnici I/18.
V této námitce se jedná o napojení obchodní zóny na JVO.
Dramatické zhoršení dopravního napojení obce Brod na komunikace I/66.
Přivedení tranzitní dopravy ze silnice I/18 na komunikaci I/66 dramaticky zvýší dopravní zatížení křižovatky u obce Brod. Město Příbram požaduje na křižovatce u obce Brod taková opatření, která zajistí pěším bezpečný přechod komunikace I. třídy a vozidlům vyjíždějícím z obce Brod bezpečné vyjetí.
Zhoršení kvality bydlení vzhledem k navýšení zatížení obytných zón města hlukem a polétavým prachem.
V tomto bodě město požaduje vytvoření akustických a dalších opatření bránících nadměrnému zhoršení kvality životního prostředí.
Významný zásah do charakteru krajiny a tím do životního prostředí obyvatel města.
S výstavbou JVO souvisí zásad do krajiny a zeleně. Město Příbram požaduje vytvořit taková opatření, která zmírní negativní dopad plánované stavby jihovýchodního obchvatu do charakteru krajiny a do životního prostředí obyvatel města, a to rozsáhlým ozeleněním přilehlých pozemků okolo komunikace, zejména ozelenění náspů a terénních úprav.
V pátek 21. června 2019 se v Příbrami konalo Veřejné projednání Jihovýchodního obchvatu (JVO). Cílem stavby JVO je ulehčit městu, především oblasti Březových Hor, od tranzitní dopravy. Proti výstavbě se dlouhodobě vyjadřují obyvatelé obce Žežice a městské části Zdaboř.
Podle slov obyvatel těchto lokalit je největším problémem stavby neexistence protihlukových stěn.
„Potřebnost výstavby obchvatu města si uvědomujeme všichni a v současné době jsme jen krůček od jeho realizace. Samozřejmě nechceme, aby výstavba JVO ulehčila obyvatelům jedné části města a snížila kvalitu bydlení obyvatelům dalších částí. Pokud jde o protihluková opatření, samozřejmě budeme hlídat, aby byly dodržovány všechny zákonné hodnoty. V případě, že by bylo potřeba, jsme ochotni se na výstavbě protihlukových stěn podílet,“ uvedl starosta města Jan Konvalinka.
Na pátečním jednání byli přítomni projektanti, zástupci Ministerstva dopravy ČR, stavebního úřadu i Ředitelství silnic a dálnic. Občané při této schůzce měli možnost předkládat připomínky.
Své námitky podalo i samotné město.
„V rámci přípravných prací s výstavbou JVO požadujeme vypořádání celkem pěti námitek. Tyto námitky jsme předali, a věříme, že budou zapracovány do projektu před jeho realizací,“ dodal starosta Konvalinka.
Přehled námitek podaných městem Příbram:
Nepropojení silnice I/18 a propojky Zdabořská – Rožmitálská v km 4,360.
Dle platné územně plánovací dokumentace obce je mezi ulicemi Zdabořská a Rožmitálská plánována jakožto veřejně prospěšná stavba nová propojka, která bude plnit funkci hlavní městské třídy. V tomto místě město žádá rozšíření vyprojektovaného mostu a vybudování oboustranných sjezdových ramp ze silnice I/18 tak, aby bylo možné plánované komunikace propojit.
Nesplnění podmínky posudku ve smyslu par. 9 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivu na životní prostředí na napojení komerčně industriální zóny 3K1 na silnici I/18.
V této námitce se jedná o napojení obchodní zóny na JVO.
Dramatické zhoršení dopravního napojení obce Brod na komunikace I/66.
Přivedení tranzitní dopravy ze silnice I/18 na komunikaci I/66 dramaticky zvýší dopravní zatížení křižovatky u obce Brod. Město Příbram požaduje na křižovatce u obce Brod taková opatření, která zajistí pěším bezpečný přechod komunikace I. třídy a vozidlům vyjíždějícím z obce Brod bezpečné vyjetí.
Zhoršení kvality bydlení vzhledem k navýšení zatížení obytných zón města hlukem a polétavým prachem.
V tomto bodě město požaduje vytvoření akustických a dalších opatření bránících nadměrnému zhoršení kvality životního prostředí.
Významný zásah do charakteru krajiny a tím do životního prostředí obyvatel města.
S výstavbou JVO souvisí zásad do krajiny a zeleně. Město Příbram požaduje vytvořit taková opatření, která zmírní negativní dopad plánované stavby jihovýchodního obchvatu do charakteru krajiny a do životního prostředí obyvatel města, a to rozsáhlým ozeleněním přilehlých pozemků okolo komunikace, zejména ozelenění náspů a terénních úprav.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Eva Švehlová
Dis
Dis
autor: mir