Macík dojel na zadní pohon, Brabec držel tempo dle rozstříhaného roadbooku. Včerejší etapa Rally Dakar byla opět dobrodružná
15. ledna 2020 (08:22)
I přes veškeré komplikace na trati skončila posádka žlutého kamionu v této etapě na 11. místě a v celkovém hodnocení stále drží výbornou šestou pozici
Úterní 9. etapa Dakaru 2020 přinesla závodníkům týmu Big Shock Racing trať s měřenou částí 410 km, vedoucí kamenitými pláněmi a řečišti. Pro Martina Macíka a jeho posádky byla jednou z vůbec nejdobrodružnějších na letošním Dakaru.
Fanoušky značně znervóznilo, když se kamion Karel, sestrojený týmovými mechaniky v sedlčanských dílnách, v živém online sledování neobjevil na jednom z kontrolních bodů. Naštěstí se ukázalo, že šlo opět o selhání sledovacího zařízení. Macíkův speciál se v úvodu držel v předních pozicích poté, co v prachu postupně předjel několik soupeřů. Po neutralizaci ale posádka byla přinucena opět začít řešit oblíbené téma letošního Dakaru. Pneumatiky.
„Jak to podat slušně? Dneska jsme se párkrát trochu rozčílili. Prostě, krásná etapa, údolí, kamenolom, předjíždíme jako o závod. Pak přišlo řečiště, kde jsme za Martinem Šoltysem ujeli dobrých 120 km v prachu, protože se nedalo předjet. A od neutralizace dál zase rovná vypalovačka, v rychlosti 140 km/h, kde musíš jenom držet nohu na pedálu. Tak jsme drželi. A jako teď každý den, na 350. kilometru, bum, odseparovaný vzorek z pneumatiky. Tentokrát zadní levé. Jeli jsme dál, ale najednou nám neukazoval vzduch a bylo jasné, že nám to tam ušmiklo kabílek. Nešly kontrolky a nefungovala čtyřkolka. Takže jsme zastavili v menších dunách, pneumatiku vyměnili a rozhodli se, že je to do cíle už jenom kousek, a že to dojedeme na zadokolku. No, a dojeli jsme,“ popisuje, překvapivě stále s humorem, decentně rozčilený pilot Martin Macík.
Brabcova jízda s nadhledem
Zatímco v pondělí ráno Jan Brabec na svou motorku nenasedl (po nedělní nešťastné události byla pro jezdce na motocyklech 8. etapa zrušena), včera již opět závodník pokračoval ve své svižné jízdě. Bez zásadních zaváhání a s mírnou nostalgií při vzpomínkách na jihoamerické ročníky, které mu přirostly k srdci svou neopakovatelnou atmosférou a davy jásajících fanoušků podél trati. V 9. etapě dojel český motocyklista do cíle 31. a celkově drží 36. pozici.
„Dneska to byla opět podobná trať jako předchozí dny. Prach, šutry, široká řečiště. Pro mě nic moc zábavného. Devět stejných dní. Já jsem jel zase na pohodu, bez zbytečného rizika. Věděl jsem už, že to bude zase zápřah na šlachy a topil jsem úměrně situaci,“ popisuje.
Fanoušky značně znervóznilo, když se kamion Karel, sestrojený týmovými mechaniky v sedlčanských dílnách, v živém online sledování neobjevil na jednom z kontrolních bodů. Naštěstí se ukázalo, že šlo opět o selhání sledovacího zařízení. Macíkův speciál se v úvodu držel v předních pozicích poté, co v prachu postupně předjel několik soupeřů. Po neutralizaci ale posádka byla přinucena opět začít řešit oblíbené téma letošního Dakaru. Pneumatiky.
„Jak to podat slušně? Dneska jsme se párkrát trochu rozčílili. Prostě, krásná etapa, údolí, kamenolom, předjíždíme jako o závod. Pak přišlo řečiště, kde jsme za Martinem Šoltysem ujeli dobrých 120 km v prachu, protože se nedalo předjet. A od neutralizace dál zase rovná vypalovačka, v rychlosti 140 km/h, kde musíš jenom držet nohu na pedálu. Tak jsme drželi. A jako teď každý den, na 350. kilometru, bum, odseparovaný vzorek z pneumatiky. Tentokrát zadní levé. Jeli jsme dál, ale najednou nám neukazoval vzduch a bylo jasné, že nám to tam ušmiklo kabílek. Nešly kontrolky a nefungovala čtyřkolka. Takže jsme zastavili v menších dunách, pneumatiku vyměnili a rozhodli se, že je to do cíle už jenom kousek, a že to dojedeme na zadokolku. No, a dojeli jsme,“ popisuje, překvapivě stále s humorem, decentně rozčilený pilot Martin Macík.
Brabcova jízda s nadhledem
Zatímco v pondělí ráno Jan Brabec na svou motorku nenasedl (po nedělní nešťastné události byla pro jezdce na motocyklech 8. etapa zrušena), včera již opět závodník pokračoval ve své svižné jízdě. Bez zásadních zaváhání a s mírnou nostalgií při vzpomínkách na jihoamerické ročníky, které mu přirostly k srdci svou neopakovatelnou atmosférou a davy jásajících fanoušků podél trati. V 9. etapě dojel český motocyklista do cíle 31. a celkově drží 36. pozici.
„Dneska to byla opět podobná trať jako předchozí dny. Prach, šutry, široká řečiště. Pro mě nic moc zábavného. Devět stejných dní. Já jsem jel zase na pohodu, bez zbytečného rizika. Věděl jsem už, že to bude zase zápřah na šlachy a topil jsem úměrně situaci,“ popisuje.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/Nikola Kužílková
autor: Miloslava Ritschlová, foto Big Shock Racing