Letošní zima se prodražila, technické služby musely přikoupit 200 tun soli
16. února 2017 (15:40)
Středočeská města letos za zimní údržbu komunikací zaplatí více než v loňském roce. Například Nymburk a Kladno daly do zimní údržby od listopadu do konce ledna více než za celou loňskou zimu. Mladá Boleslav pak z 11 vyčleněných milionů na zimní údržbu utratila do konce ledna zhruba polovinu.
"Samozřejmě, čím je zima tužší, tím peníze rychleji utíkají. A když nezbude nic jiného, budeme prostě muset chybějící peníze najít a do rozpočtu doplnit," řekl ČTK náměstek mladoboleslavského primátora Jiří Bouška (Volba pro Mladou Boleslav).
"Za období od 1. listopadu do konce loňského března jsme spotřebovali devadesát tun inertního materiálu a šedesát tun soli, náklady byly kolem 800.000 korun. Od začátku listopadu do konce letošního ledna jsme spotřebovali už sto tun inertního materiálu, šedesát tun soli a náklady přesáhly 900.000," řekl ředitel nymburských technických služeb Martin Netolický. Posypovou sůl podle něj technické služby průběžně doplňují. "Zároveň máme předjednaný okamžitý závoz od dodavatelské firmy," dodal Netolický.
Příbram má na údržbu 5,4 milionů, náklady se zhruba o milion navýší
"Náklady v letošní zimě budou podle technických služeb zhruba o jeden milion korun vyšší, celkové náklady ale budeme vědět až po ukončení zimní údržby v březnu," řekla mluvčí příbramské radnice Pavlína Svobodová. Příbram má na letošní zimní údržbu vyhrazeno 5,4 milionu korun. Příbramské technické služby v letos již spotřebovaly zhruba 500 tun soli, 200 tun jí musely přikoupit.
Zhruba o milion víc zaplatil meziročně od listopadu do konce ledna také Mělník. Loňské náklady na zimní údržbu v tomto období se pohybovaly kolem 1,3 milion korun, ty letošní činí 2,2 milionu. "V každém případě bude nutno v letních měsících za zvýhodněnou cenu dokoupit přibližně dvakrát více soli, než tomu bylo v minulém roce," řekl ředitel mělnických technických služeb Miloslav Jindra.
"Náklady na zimní údržbu za období listopad 2016 až leden 2017 činí 18,7 milion korun. Máme před sebou únor a březen. Celkovou částku si netroufneme odhadnout, je zcela závislá na počasí, které je skutečně nepředvídatelné. Skoro stejnou částku jsme v loňském roce potřebovali na celé období zimní údržby," řekla ČTK mluvčí kladenské radnice Lenka Růžková. Za celou loňskou zimu utratilo Kladno 18,4 milionu korun.
Vyšší náklady hlásí také Beroun, který za letošní zimní údržbu utratil zatím 1,7 milionu korun. "Loni to bylo za celou zimu 1,4 milionu," řekla mluvčí Berouna Jitka Soukupová. Vzrostla i spotřeba posypové soli a inertního posypu.
Samotný Středočeský kraj zatím náklady na letošní zimní údržbu vyčísleny nemá. "Přesná čísla budeme vědět až na konci března, kdy zima končí," řekl tiskový mluvčí Středočeského kraje Pavel Lochař. Podle něj se ve středu sejde radní pro dopravu František Petrtýl (ANO) s jednotlivými cestmistry krajských silničářů, s nimiž současný stav zhodnotí.
"Samozřejmě, čím je zima tužší, tím peníze rychleji utíkají. A když nezbude nic jiného, budeme prostě muset chybějící peníze najít a do rozpočtu doplnit," řekl ČTK náměstek mladoboleslavského primátora Jiří Bouška (Volba pro Mladou Boleslav).
"Za období od 1. listopadu do konce loňského března jsme spotřebovali devadesát tun inertního materiálu a šedesát tun soli, náklady byly kolem 800.000 korun. Od začátku listopadu do konce letošního ledna jsme spotřebovali už sto tun inertního materiálu, šedesát tun soli a náklady přesáhly 900.000," řekl ředitel nymburských technických služeb Martin Netolický. Posypovou sůl podle něj technické služby průběžně doplňují. "Zároveň máme předjednaný okamžitý závoz od dodavatelské firmy," dodal Netolický.
Příbram má na údržbu 5,4 milionů, náklady se zhruba o milion navýší
"Náklady v letošní zimě budou podle technických služeb zhruba o jeden milion korun vyšší, celkové náklady ale budeme vědět až po ukončení zimní údržby v březnu," řekla mluvčí příbramské radnice Pavlína Svobodová. Příbram má na letošní zimní údržbu vyhrazeno 5,4 milionu korun. Příbramské technické služby v letos již spotřebovaly zhruba 500 tun soli, 200 tun jí musely přikoupit.
Zhruba o milion víc zaplatil meziročně od listopadu do konce ledna také Mělník. Loňské náklady na zimní údržbu v tomto období se pohybovaly kolem 1,3 milion korun, ty letošní činí 2,2 milionu. "V každém případě bude nutno v letních měsících za zvýhodněnou cenu dokoupit přibližně dvakrát více soli, než tomu bylo v minulém roce," řekl ředitel mělnických technických služeb Miloslav Jindra.
"Náklady na zimní údržbu za období listopad 2016 až leden 2017 činí 18,7 milion korun. Máme před sebou únor a březen. Celkovou částku si netroufneme odhadnout, je zcela závislá na počasí, které je skutečně nepředvídatelné. Skoro stejnou částku jsme v loňském roce potřebovali na celé období zimní údržby," řekla ČTK mluvčí kladenské radnice Lenka Růžková. Za celou loňskou zimu utratilo Kladno 18,4 milionu korun.
Vyšší náklady hlásí také Beroun, který za letošní zimní údržbu utratil zatím 1,7 milionu korun. "Loni to bylo za celou zimu 1,4 milionu," řekla mluvčí Berouna Jitka Soukupová. Vzrostla i spotřeba posypové soli a inertního posypu.
Samotný Středočeský kraj zatím náklady na letošní zimní údržbu vyčísleny nemá. "Přesná čísla budeme vědět až na konci března, kdy zima končí," řekl tiskový mluvčí Středočeského kraje Pavel Lochař. Podle něj se ve středu sejde radní pro dopravu František Petrtýl (ANO) s jednotlivými cestmistry krajských silničářů, s nimiž současný stav zhodnotí.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: bns kš, MJ