Kraj představil koncepci rozvoje cyklistiky, počítá i s rozšířením tras na Příbramsku
30. prosince 2024 (10:00)

foto: ilustrační, Pixabay – Manfred Antranias Zimmer
O budoucnosti cyklistické dopravy v regionu jednali na prosincovém semináři Cyklovize 2030 v Dobříši zástupci kraje i středočeských měst.
Počátkem prosince hostila Dobříš seminář Cyklovize 2030 – tvorba bezpečné dopravní sítě pro cyklisty. Zástupci Středočeského kraje, ministerstva dopravy a ministerstva pro místní rozvoj na něm představili koncepci rozvoje cyklistiky na období 2024–2030. Strategický dokument stanovuje priority pro rozvoj cyklistiky a cyklodopravy v regionu, informuje o stávajícím stavu a potřebách měst a obcí. Na setkání, jehož se zúčastnili představitelé středočeských měst, vystoupil také starosta Dobříše Pavel Svoboda. Přednesl výzvy, které s sebou nese budování infrastruktury pro cyklisty v Dobříši a jejich souvislosti s různou úrovní plánování na území obce a kraje.
Koncepce se zaměřuje na skutečné možnosti výstavby nových stezek. Středočeským krajem v současné době prochází 505 kilometrů cyklostezek, síť je však nespojitá a území pokrývá nerovnoměrně. V textu se rovněž konstatuje, že tzv. regionálních páteřních tras je na některých místech navrženo několik vedle sebe, zatímco v jiných částech jako např. Příbrami a Dobříši nejsou navrženy vůbec.
Dalšími prioritami nové koncepce jsou integrace cyklistické dopravy do systému dopravní obslužnosti (výstavba cyklověží, koláren a cykloboxů propojených s Lítačkou PID); využití sítě cyklostezek a cyklotras v kraji pro rozvoj cestovního ruchu prostřednictvím Středočeské centrály cestovního ruchu; řízení a koordinace rozvoje cyklistiky a cykloturistiky (modernizace databáze cykloinfrastruktury v digitálních mapách a vytvoření jejího pravidelného monitoringu) a rovněž konání konferencí a realizace kampaní podporujících využití cyklodopravy pro mobilitu obyvatel.
Koncepci už na jaře 2024 schválili středočeští zastupitelé, v příštím roce by mělo být hotové posouzení jejího vlivu na životní prostředí. Řeší se i zahrnutí chybějících úseků páteřních tras do zásad územního rozvoje jako veřejně prospěšných staveb a odsouhlasení maximální kupní cenu pozemků dotčených výstavbou. Celé znění dokumentu a mapový portál Středočeského kraje s cyklokoncepcí jsou dostupné zde.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: Magdalena Rezková
Další články








