Kraj bude jednat s Prahou o omezení tranzitní dopravy a parkovacích místech
21. září 2016 (11:26)
Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera bude jednat s Prahou o dvou tématech, které se týkají dopravy. Prvním bude plánované omezení tranzitní kamionové dopravy na území hlavního města. Vzhledem k nedokončenému silničnímu okruhu kolem Prahy bude Středočeský kraj požadovat rozhodnutí magistrátu, že od záměru upouští. V opačném případě by se měla připravit opatření, které by ochránilo obce před nadměrnou dopravní zátěží.
Středočechy trápí modré zóny
Druhým, neméně důležitým tématem bude jednání o zastavení dalšího rozšiřování placeného parkování a modrých zón v Praze, a to do doby rozšíření a dokončení systému záchytných parkovišť P+R.ˇ
„Je třeba si uvědomit, že Středočeský kraj a hlavní město Praha mají oproti jiným krajům zcela specifické postavení. Velké množství Středočechů jezdí do hlavního města za prací a oba regiony jsou na tomto pohybu pracovní síly vzájemně závislé. Daří se nám prosazovat kroky ke zlepšení systému veřejné dopravy, ať už je to integrace dopravy, optimalizace objednávky dopravní obslužnosti či nasazování moderních vozidel. Daří se nám i navyšovat počet cestujících na železnici, ale to vše nestačí,“ upozornil Miloš Petera (ČSSD) s tím, že je v okolí Prahy doposud nedokončeno několik významných infrastrukturních staveb.
Podle Petery je řešení hlavně v rozšiřování parkovacích kapacit v blízkosti železničních stanic. Na tuto aktivitu je aktuálně vyčleněna více než miliarda korun v dotačních titulech. Vyrůst by díky tomu mohlo zhruba 3800 parkovacích míst.
Středočechy trápí modré zóny
Druhým, neméně důležitým tématem bude jednání o zastavení dalšího rozšiřování placeného parkování a modrých zón v Praze, a to do doby rozšíření a dokončení systému záchytných parkovišť P+R.ˇ
„Je třeba si uvědomit, že Středočeský kraj a hlavní město Praha mají oproti jiným krajům zcela specifické postavení. Velké množství Středočechů jezdí do hlavního města za prací a oba regiony jsou na tomto pohybu pracovní síly vzájemně závislé. Daří se nám prosazovat kroky ke zlepšení systému veřejné dopravy, ať už je to integrace dopravy, optimalizace objednávky dopravní obslužnosti či nasazování moderních vozidel. Daří se nám i navyšovat počet cestujících na železnici, ale to vše nestačí,“ upozornil Miloš Petera (ČSSD) s tím, že je v okolí Prahy doposud nedokončeno několik významných infrastrukturních staveb.
Podle Petery je řešení hlavně v rozšiřování parkovacích kapacit v blízkosti železničních stanic. Na tuto aktivitu je aktuálně vyčleněna více než miliarda korun v dotačních titulech. Vyrůst by díky tomu mohlo zhruba 3800 parkovacích míst.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Středočeský kraj
autor: MJ