Jihovýchodní obchvat Příbrami: První práce začaly, ale otazníků zůstává dost
24. září 2025 (07:10)

foto: Situační mapka. / OÚ Dubno
Po desítkách let plánování se jihovýchodní obchvat Příbrami konečně přibližuje realizaci. Má přinést dopravní úlevu nejen centru města, ale i přilehlým částem jako jsou Březové Hory, Dubno nebo Bohutín. Podle starosty Jana Konvalinky (ANO) se nyní pracuje na druhé etapě, která paradoxně jako první vstoupí do výstavby.
V úseku mezi Brodem a Bohutínem právě probíhá archeologický průzkum. V nejbližší době by mělo dojít k částečné skrývce ornice a odstranění dřevin.
Zároveň se připravuje výběrové řízení na zhotovitele stavby. Podle informací, které má město od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), by samotná stavba měla začít ve druhé polovině příštího roku.
„Doufáme, že i po letošních parlamentních volbách zůstane obchvat prioritou v rámci dálniční výstavby. Věřím, že se konečně začne stavět,“ říká starosta Konvalinka.
Most v Husově ulici jako simulace budoucnosti
Uzavření mostu v Husově ulici v uplynulých týdnech podle starosty ukázalo, jak by mohla vypadat dopravní situace na Březových Horách po dokončení obchvatu. „Byla to taková simulace. Myslím, že až bude obchvat hotový, bude to daleko příjemnější než teď, kdy se most opět otevřel,“ dodává.
První etapa: námitky, zpoždění a požadavky
První etapa obchvatu, která má vést od Nové Hospody k Brodu, je zatím ve fázi příprav. Město Příbram a obec Dubno podaly sérii námitek — týkají se především protihlukových opatření, obslužnosti autobusové dopravy a propojení pro pěší a cyklisty. Zvláštní důraz je kladen i na pěší koridor pro studenty ze SOU Dubno.
„Díky našim námitkám nám bylo sděleno, že může dojít ke zpoždění až o rok. Ale osobně je považuji za validní a důležité,“ říká Konvalinka. Tato etapa by měla jít do výstavby koncem 20. let.
Kdy bude obchvat hotový?
Ideální scénář počítá s dokončením celého obchvatu na přelomu 20. a 30. let. Město však není investorem stavby, a jak starosta připomíná, „do hlav a myslí ŘSD nevidíme“. Nad významem první etapy navíc panuje určitá míra nejistoty.
Po dokončení obchvatu by mělo dojít i k dopravním úpravám, které by měly omezit průjezd těžkých vozidel centrem města. Cílem je, aby nákladní doprava využívala především dálnici D4.
„Doufáme, že i po letošních parlamentních volbách zůstane obchvat prioritou v rámci dálniční výstavby. Věřím, že se konečně začne stavět,“ říká starosta Konvalinka.
Most v Husově ulici jako simulace budoucnosti
Uzavření mostu v Husově ulici v uplynulých týdnech podle starosty ukázalo, jak by mohla vypadat dopravní situace na Březových Horách po dokončení obchvatu. „Byla to taková simulace. Myslím, že až bude obchvat hotový, bude to daleko příjemnější než teď, kdy se most opět otevřel,“ dodává.
První etapa: námitky, zpoždění a požadavky
První etapa obchvatu, která má vést od Nové Hospody k Brodu, je zatím ve fázi příprav. Město Příbram a obec Dubno podaly sérii námitek — týkají se především protihlukových opatření, obslužnosti autobusové dopravy a propojení pro pěší a cyklisty. Zvláštní důraz je kladen i na pěší koridor pro studenty ze SOU Dubno.
„Díky našim námitkám nám bylo sděleno, že může dojít ke zpoždění až o rok. Ale osobně je považuji za validní a důležité,“ říká Konvalinka. Tato etapa by měla jít do výstavby koncem 20. let.
Kdy bude obchvat hotový?
Ideální scénář počítá s dokončením celého obchvatu na přelomu 20. a 30. let. Město však není investorem stavby, a jak starosta připomíná, „do hlav a myslí ŘSD nevidíme“. Nad významem první etapy navíc panuje určitá míra nejistoty.
Po dokončení obchvatu by mělo dojít i k dopravním úpravám, které by měly omezit průjezd těžkých vozidel centrem města. Cílem je, aby nákladní doprava využívala především dálnici D4.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
autor: Ludmila Zelenková
Další články









