Jan Černý na Barumce skončil šestý
2. září 2015 (18:07)
foto: Auto Černý
Velmi náročnou Barum Rally má za sebou posádka MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský. Za svůj výkon se rozhodně nemusí stydět.
Barum Czech Rally ve Zlíně o tomto víkendu dokonale ukázala, proč je považována za nejnáročnější rally v České republice. Posádek, které nedokončily z důvodu technické závady či havárie, bylo enormní množství, a na záludnosti zdejších tratí si vylámalo zuby i hodně zahraničních hvězd motorsportu. Zlín a jeho okolí tak v těchto dnech vidělo velmi kvalitní motorsport minimálně evropské úrovně. Ocenily to i desítky tisíc diváků, kteří zdejší soutěž navštívili, a jejichž fandění bylo nepřehlédnutelné a nepřeslechnutelné, jak na trati, tak v servisní zóně. Zde byl tým MOGUL Racing prakticky neustále v obležení.
Jan Černý s Petrem Černohorským s vozem Škoda Fabia S2000 vstoupili do soutěže oblíbenou diváckou rychlostní zkouškou ve Zlíně třináctým nejrychlejším časem. Třináctka se tentokrát nejspíše stala šťastnou číslicí, protože výkon posádky byl po celou první etapu velmi dobrý a vyrovnaný. Honzovi Černému a Petru Černohorskému se dařilo zajíždět časy většinou v první desítce, což v tak kvalitní jezdecké sestavě, plné evropských rallyových hvězd, bylo dobrou vizitkou týmu, jemuž automobily připravuje tým Kresta Racing. Škoda Fabia S2000 je nesmírně kvalitní soutěžní automobil, ale přeci jen již v dnešní době nepředstavuje tu absolutní technickou špičku, které dnes vládnou speciály R5. I s ohledem na tuto skutečnost pak působí například šestý nejrychlejší čas na legendární rychlostní zkoušce Pindule jako opravdu kvalitní výsledek. Do uzavřeného parkoviště ve Zlíně Jan Černý s Petrem Černohorským odevzdávali svou Škodu Fabia S2000 v cíli první etapy na sedmém místě absolutně.
Ve druhé etapě Jan Černý s Petrem Černohorským pokračovali v nastoleném tempu a už se i více soustředili na taktickou jízdu, kterou bylo třeba aktuální výsledek kontrolovat. V průběhu druhé etapy se dvojice v barvách MOGUL Racing teamu ještě posunula pořadím na šestou příčku, kterou se podařilo uhájit až do samotného cíle soutěže. Na náměstí v centru Zlína zaplněného tisíci diváků tak Jan Černý s Petrem Černohorským neskrývali svou radost. Šesté místo v tak skvělé evropské konkurenci je výsledek, s nímž je posádka spokojená. V hodnocení domácího šampionátu navíc představuje čtvrtou příčku, která je díky obtížnosti Barum Czech Rally Zlín ohodnocena vyšším koeficientem 1,5, jímž se násobí celkový bodový zisk z Barum Rally.
Jan Černý, jezdec týmu MOGUL Racing: „Náš výsledek na Barum Rally je takovou náplastí pro celý tým za ne úplně povedený začátek sezony. Nebylo jednoduché se sladit v novém týmu a s novým autem, ale všichni jsou velcí profesionálové a já věřil tomu, že společně můžeme dokázat bojovat o umístění mezi těmi nejlepšími. Všem za to chci poděkovat. Průběh Barum Rally byl pro nás od počátku velmi dobrý, všichni pracovali na maximum a my s Petrem jsme se soustředili jen na výkon na trati. Na úvodní superspeciálce jsem měl ze zajetého času dobrý pocit, ale ukázalo se, že jsme přeci jen něco ztratili a začali až třináctým časem. Následovaly Slušovice, které mi nikdy moc nejdou, ale pak přišla Pindula, což je nádherná, těžká a rychlá zkouška. Tam jsme se dostali do správného rytmu. Auto fungovalo bezchybně, rozpis nám seděl a nedělali jsme žádné chyby. Jsem si vědom mnoha míst, kde by se dalo jet rychleji, ale chtěli jsme soutěž hlavně bez obtíží dokončit. Mám radost z toho, že náš výkon byl vyrovnaný a ztráta na špičku se pohybovala kolem vteřiny na kilometr a někdy i méně. Celá soutěž mě bavila a v týmu byla pohoda. Zrychlujeme a to je dobrý signál.“
Jan Černý s Petrem Černohorským s vozem Škoda Fabia S2000 vstoupili do soutěže oblíbenou diváckou rychlostní zkouškou ve Zlíně třináctým nejrychlejším časem. Třináctka se tentokrát nejspíše stala šťastnou číslicí, protože výkon posádky byl po celou první etapu velmi dobrý a vyrovnaný. Honzovi Černému a Petru Černohorskému se dařilo zajíždět časy většinou v první desítce, což v tak kvalitní jezdecké sestavě, plné evropských rallyových hvězd, bylo dobrou vizitkou týmu, jemuž automobily připravuje tým Kresta Racing. Škoda Fabia S2000 je nesmírně kvalitní soutěžní automobil, ale přeci jen již v dnešní době nepředstavuje tu absolutní technickou špičku, které dnes vládnou speciály R5. I s ohledem na tuto skutečnost pak působí například šestý nejrychlejší čas na legendární rychlostní zkoušce Pindule jako opravdu kvalitní výsledek. Do uzavřeného parkoviště ve Zlíně Jan Černý s Petrem Černohorským odevzdávali svou Škodu Fabia S2000 v cíli první etapy na sedmém místě absolutně.
Ve druhé etapě Jan Černý s Petrem Černohorským pokračovali v nastoleném tempu a už se i více soustředili na taktickou jízdu, kterou bylo třeba aktuální výsledek kontrolovat. V průběhu druhé etapy se dvojice v barvách MOGUL Racing teamu ještě posunula pořadím na šestou příčku, kterou se podařilo uhájit až do samotného cíle soutěže. Na náměstí v centru Zlína zaplněného tisíci diváků tak Jan Černý s Petrem Černohorským neskrývali svou radost. Šesté místo v tak skvělé evropské konkurenci je výsledek, s nímž je posádka spokojená. V hodnocení domácího šampionátu navíc představuje čtvrtou příčku, která je díky obtížnosti Barum Czech Rally Zlín ohodnocena vyšším koeficientem 1,5, jímž se násobí celkový bodový zisk z Barum Rally.
Jan Černý, jezdec týmu MOGUL Racing: „Náš výsledek na Barum Rally je takovou náplastí pro celý tým za ne úplně povedený začátek sezony. Nebylo jednoduché se sladit v novém týmu a s novým autem, ale všichni jsou velcí profesionálové a já věřil tomu, že společně můžeme dokázat bojovat o umístění mezi těmi nejlepšími. Všem za to chci poděkovat. Průběh Barum Rally byl pro nás od počátku velmi dobrý, všichni pracovali na maximum a my s Petrem jsme se soustředili jen na výkon na trati. Na úvodní superspeciálce jsem měl ze zajetého času dobrý pocit, ale ukázalo se, že jsme přeci jen něco ztratili a začali až třináctým časem. Následovaly Slušovice, které mi nikdy moc nejdou, ale pak přišla Pindula, což je nádherná, těžká a rychlá zkouška. Tam jsme se dostali do správného rytmu. Auto fungovalo bezchybně, rozpis nám seděl a nedělali jsme žádné chyby. Jsem si vědom mnoha míst, kde by se dalo jet rychleji, ale chtěli jsme soutěž hlavně bez obtíží dokončit. Mám radost z toho, že náš výkon byl vyrovnaný a ztráta na špičku se pohybovala kolem vteřiny na kilometr a někdy i méně. Celá soutěž mě bavila a v týmu byla pohoda. Zrychlujeme a to je dobrý signál.“
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Auto Černý
autor: red