Jakýkoliv jiný status než "vyprodáno" považujeme za neúspěch
ROZHOVOR
16. července 2018 (06:12)
foto: VDN PROMO
Za uskutečněnou většinou koncertů a připravovaných návštěv českých i světových hvězd v našem regionu stojí práce a snaha organizace, která Příbram upřednostňuje. Přinášíme rozhovor se spolumajitelem agentury, Petrem Větrovským.
Dobrý den, jak a kdy vznikl nápad založit agenturu VDN PROMO?
Když na to tak vzpomínám, tak je to neuvěřitelné, že se nám to povedlo, ale první koncert, který jsme s Jitkou organizovali byl koncert Karla Gotta v Příbrami před téměř třemi lety. Karel byl po koncertě spokojený a ihned jsme se domluvili na další dlouhodobější spolupráci. V ten moment jsme si řekli, že koncert hvězdy takového formátu nemůžeme dělat na koleni a že si založíme firmu. Dlouhodobou spolupráci nám však narušila před druhým koncertem vážná nemoc pana Gotta. Tehdy jsme dost prodělali, protože jsme koncert museli zrušit a platit náklady. Firmu, už jsme měli založenou, tak jsme chtěli pokračovat. Za pár týdnu jednání se nám podařilo získat Lucii Bílou a v dalším roce jsme byli dokonce jejím největším promotérem. Ustáli jsme to, vše zaplatili a začali zase skoro od nuly.
Co považujete za svůj dosavadní největší úspěch?
Za úspěch považuji to, co jsme vše za tak krátký časový úsek a v skromných podmínkách, které jsme měli, dokázali. Za absolutně největší úspěch považuji poslední turné Marty Kubišové. Dalo nám hrozně moc i po duševní stránce. S Martou spolupracujeme i po skončení turné. Stali se z nás přátelé a po lidské stránce si jí neskutečně vážíme. Když znáte její příběh z první ruky, nejde to ani jinak.
Jakým způsobem vybíráte účinkující?
Dříve jsme vybírali hlavně podle toho, zda se nám líbí a zda mají jejich koncerty šanci na úspěch. Vždy jsme se chtěli posouvat dál. V současné době už vybíráme většinou neobyčejné akce, které mají nějaký příběh. To je vždy základ pro marketing a promo. Nechceme dělat tuctové věci, ale to, že se nám to musí líbit, zůstalo.
Snem každé agentury je vždy vyprodat koncert do posledního místa. Jak jste v tom úspěšní?
Musím zaklepat, že se nám to většinou podaří. Víme, že pro umělce není nikdy špatný umělec, ale špatný promotér a jelikož děláme jen s umělci, kde se jakýkoliv jiný status než "vyprodáno" považuje za neúspěch, jsme občas pod tlakem. Většinou se to povede. Jen někdy je potřeba promo víc.
Když na to tak vzpomínám, tak je to neuvěřitelné, že se nám to povedlo, ale první koncert, který jsme s Jitkou organizovali byl koncert Karla Gotta v Příbrami před téměř třemi lety. Karel byl po koncertě spokojený a ihned jsme se domluvili na další dlouhodobější spolupráci. V ten moment jsme si řekli, že koncert hvězdy takového formátu nemůžeme dělat na koleni a že si založíme firmu. Dlouhodobou spolupráci nám však narušila před druhým koncertem vážná nemoc pana Gotta. Tehdy jsme dost prodělali, protože jsme koncert museli zrušit a platit náklady. Firmu, už jsme měli založenou, tak jsme chtěli pokračovat. Za pár týdnu jednání se nám podařilo získat Lucii Bílou a v dalším roce jsme byli dokonce jejím největším promotérem. Ustáli jsme to, vše zaplatili a začali zase skoro od nuly.
Co považujete za svůj dosavadní největší úspěch?
Za úspěch považuji to, co jsme vše za tak krátký časový úsek a v skromných podmínkách, které jsme měli, dokázali. Za absolutně největší úspěch považuji poslední turné Marty Kubišové. Dalo nám hrozně moc i po duševní stránce. S Martou spolupracujeme i po skončení turné. Stali se z nás přátelé a po lidské stránce si jí neskutečně vážíme. Když znáte její příběh z první ruky, nejde to ani jinak.
Jakým způsobem vybíráte účinkující?
Dříve jsme vybírali hlavně podle toho, zda se nám líbí a zda mají jejich koncerty šanci na úspěch. Vždy jsme se chtěli posouvat dál. V současné době už vybíráme většinou neobyčejné akce, které mají nějaký příběh. To je vždy základ pro marketing a promo. Nechceme dělat tuctové věci, ale to, že se nám to musí líbit, zůstalo.
Snem každé agentury je vždy vyprodat koncert do posledního místa. Jak jste v tom úspěšní?
Musím zaklepat, že se nám to většinou podaří. Víme, že pro umělce není nikdy špatný umělec, ale špatný promotér a jelikož děláme jen s umělci, kde se jakýkoliv jiný status než "vyprodáno" považuje za neúspěch, jsme občas pod tlakem. Většinou se to povede. Jen někdy je potřeba promo víc.
foto: VDN PROMO
Jak moc těžké je umělce přesvědčit, aby pracovali právě s Vámi?
Teď už moc ne. Máme nějakou historii. Ta není sice moc dlouhá, ale je celkem bohatá. Naše práce funguje jako vizitka, takže když ukážeme, co jsme realizovali, většinou to dobře dopadne.
V poslední době jste se zaměřili více na zahraniční interprety, je to Váš cíl?
Ano, v Čechách už jsme spolupracovali se zpěváky, moderátory, herci, sportovci, prostě skoro s každým. Českých umělců si moc vážíme, ale zahraniční spolupráce nás posouvá dál. Jsou na nás větší nároky, musíme komunikovat v cizích jazycích. Je to jako když zdoláváte další a další vrcholy hor. Minulý rok jsme začali s prvním koncertem Nazareth, tento rok máme dva koncerty Alphaville. Vždy přitom myslíme na Příbram. Bereme ji za svůj domov a trochu jí nadržujeme. Máme pro ni připravený už další koncert pro příští rok a opět půjde o zahraniční hvězdu.
V minulosti jste uvedli, že vaším cílem pro tento rok je začít spolupracovat s Americkým trhem. Je pravdou, že jste se osobně setkal se Sylvestrem Stallonem?
Ano. skutečně navazujeme spolupráci s Americkým trhem i proto se nyní velmi intenzívně učím anglicky, protože mě to trochu omezuje. Brzy mě čeká pracovní cesta do Las Vegas. Se Sylvestrem Stallonem jsme se s Jitkou skutečně v rámci akce, která byla pojatá jako jeho narozeniny, setkali. Zatím mohu jen prozradit, že o spolupráci s ním vyjednáváme.
Teď už moc ne. Máme nějakou historii. Ta není sice moc dlouhá, ale je celkem bohatá. Naše práce funguje jako vizitka, takže když ukážeme, co jsme realizovali, většinou to dobře dopadne.
V poslední době jste se zaměřili více na zahraniční interprety, je to Váš cíl?
Ano, v Čechách už jsme spolupracovali se zpěváky, moderátory, herci, sportovci, prostě skoro s každým. Českých umělců si moc vážíme, ale zahraniční spolupráce nás posouvá dál. Jsou na nás větší nároky, musíme komunikovat v cizích jazycích. Je to jako když zdoláváte další a další vrcholy hor. Minulý rok jsme začali s prvním koncertem Nazareth, tento rok máme dva koncerty Alphaville. Vždy přitom myslíme na Příbram. Bereme ji za svůj domov a trochu jí nadržujeme. Máme pro ni připravený už další koncert pro příští rok a opět půjde o zahraniční hvězdu.
V minulosti jste uvedli, že vaším cílem pro tento rok je začít spolupracovat s Americkým trhem. Je pravdou, že jste se osobně setkal se Sylvestrem Stallonem?
Ano. skutečně navazujeme spolupráci s Americkým trhem i proto se nyní velmi intenzívně učím anglicky, protože mě to trochu omezuje. Brzy mě čeká pracovní cesta do Las Vegas. Se Sylvestrem Stallonem jsme se s Jitkou skutečně v rámci akce, která byla pojatá jako jeho narozeniny, setkali. Zatím mohu jen prozradit, že o spolupráci s ním vyjednáváme.
foto: VDN PROMO
Hlavní postavou Vaší agentury jste Vy a vaše přítelkyně. Jak spolu zvládáte pracovat a žít zároveň?
Někdy těžce. Jíťa je jako partnerka skvělá a mám k ní obdiv za to, jak zvládá roli maminky naší téměř osmiměsíční dcery. Zatím nám však úplně nejde netahat práci domů. Z toho někdy pramení dohady, které vedeme zejména kvůli práci. Problém, že v tu chvíli se přete sice z kolegou, ale zároveň s partnerem. V agentuře má Jitka velkou roli, kterou nedostala za odměnu, ale skutečně si ji vydřela. Je to dříč a to nás spojilo.
Na co se můžeme těšit do budoucna?
V nejbližší době to bude kapela Alphaville, která stvořila legendární Forever Young a postupně budeme odtajňovat další skvělé akce.
Někdy těžce. Jíťa je jako partnerka skvělá a mám k ní obdiv za to, jak zvládá roli maminky naší téměř osmiměsíční dcery. Zatím nám však úplně nejde netahat práci domů. Z toho někdy pramení dohady, které vedeme zejména kvůli práci. Problém, že v tu chvíli se přete sice z kolegou, ale zároveň s partnerem. V agentuře má Jitka velkou roli, kterou nedostala za odměnu, ale skutečně si ji vydřela. Je to dříč a to nás spojilo.
Na co se můžeme těšit do budoucna?
V nejbližší době to bude kapela Alphaville, která stvořila legendární Forever Young a postupně budeme odtajňovat další skvělé akce.
foto: VDN PROMO
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: VDN PROMO
autor: mip