Integrovka v Poděbradech aneb Variace na řízek
31. března 2018 (09:54)
Ve dnech 22. 3. a 23. 3. se Integrovaná střední škola zúčastnila celostátní soutěže hotelových škol v cizích jazycích, která se konala na Hotelové škole v Poděbradech. Soutěže se zúčastnilo 44 žáků z hotelových škol z celé České republiky. Soutěžilo se ve čtyřech světových jazycích, nejvíce byly obsazeny kategorie nižší a vyšší v anglickém a německém jazyce.
Setkání začalo kulturním programem, který pro žáky připravili studenti hostující hotelové školy. Vedle hudebních vystoupení nás nejvíce pobavila báseň studenta o variaci na téma řízek a jiné české pokrmy.
Soutěž začala prezentací o praxi, ve které žákům a porotě každý soutěžící přiblížil, jak probíhají praxe v jednotlivých školách. Druhý den následovala další část soutěže. Nejprve si každý účastník vylosoval téma konverzace a obrázek, který souvisel s tématem. Soutěžilo se ve dvojicích, nejprve první vylosovaný hovořil o svém tématu, poté popsal svůj obrázek a druhý z dvojice měl za úkol pozorně poslouchat svého soupeře a na závěr mu položit 3 otázky související s programem.
Členové poroty v jednotlivých kategoriích pak bodově ohodnotili každý výkon. Studenti viděli různé výkony, často zkreslené nervozitou soutěžících, ale všichni měli jedno společné, a to schopnost dorozumět se v cizím jazyce v různých situacích běžného života.
Jsme rádi, že jsme měli možnost porovnat své výkony s našimi vrstevníky a poznali jsme další způsob, jak zatraktivnit soutěže v cizích jazycích.
Setkání začalo kulturním programem, který pro žáky připravili studenti hostující hotelové školy. Vedle hudebních vystoupení nás nejvíce pobavila báseň studenta o variaci na téma řízek a jiné české pokrmy.
Soutěž začala prezentací o praxi, ve které žákům a porotě každý soutěžící přiblížil, jak probíhají praxe v jednotlivých školách. Druhý den následovala další část soutěže. Nejprve si každý účastník vylosoval téma konverzace a obrázek, který souvisel s tématem. Soutěžilo se ve dvojicích, nejprve první vylosovaný hovořil o svém tématu, poté popsal svůj obrázek a druhý z dvojice měl za úkol pozorně poslouchat svého soupeře a na závěr mu položit 3 otázky související s programem.
Členové poroty v jednotlivých kategoriích pak bodově ohodnotili každý výkon. Studenti viděli různé výkony, často zkreslené nervozitou soutěžících, ale všichni měli jedno společné, a to schopnost dorozumět se v cizím jazyce v různých situacích běžného života.
Jsme rádi, že jsme měli možnost porovnat své výkony s našimi vrstevníky a poznali jsme další způsob, jak zatraktivnit soutěže v cizích jazycích.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Mgr. Jaroslava Šíbová
autor: esa