Hráči 1. FK Příbram mají společné foto úspěšně za sebou a teď se plně koncentrují na utkání s Teplicemi
20. července 2018 (06:25)
Dalších 25 fotografií v galerii
Ve středu 18. července se v dopoledních hodinách na hlavním fotbalovém hřišti na Litavce sešli všichni hráči, včetně nových posil a realizačního týmu, ke společnému oficiálnímu focení v nových dresech, před sezonou 2018/2019 a novým ročníkem Fortuna:Ligy.
Počasí jako malované a dobrá nálada na place. Co víc si před společným focením přát. Mezi skoro čtyřmi desítkami lidí se nacházely staré i nové tváře. Fanoušci se mohou těšit třeba na Georgiose Katidise, Ibrahima Keitu, nebo Michala Pecháčka, ale i na navrátilce jako je Milan Nitrianský a Jan Rezek „V kabině už sice nejsou ti matadoři, se kterými jsem tenkrát hrával, jako byl Aleš Hruška, nebo Martin Jiránek a i když se spadlo, byla tady i tenkrát výborná parta a já si tu našel spoustu kamarádů. V prvním utkání nás čekají doma Teplice, kde jsem působil rok. Moc věcí se tam nezměnilo a vede je pořád stejný trenér. Bohužel nebudu moci nastoupit (do všech utkání proti Teplicím pozn.), kluby jsou tak dohodnuté. Když bude chtít trenér poradit, budu mu nápomocný k ruce.“ Zavzpomínal na staré časy a poodkryl své plány na sobotu Honza. Veškerou organizaci si vzal na svá bedra, kdo jiný než marketingový manažer Tomáš Větrovský, který si celý tým pěkně srovnal na tu nejlepší pozici, aby vypadala závěrečná fotka co nejlépe. Narovnat se jako ve škole, úsměv, za přítomnosti ostatních novinářů i kamer, a výsledné foto bylo během chvilky hotové.
Nejen taje k novým dresům, ale i na co se mohou fanoušci těšit v nové sezoně, nám sdělil marketingový manažer Tomáš Větrovský.
Dresy se mění jednou za 2 roky. Podle čeho se to určuje?
„Dresy máme momentálně od společnosti Nike. My je máme již třetím rokem a tak jsme se rozhodli tradici výměny oživit. Zahraniční kluby jako jsou Chelsea, nebo Man. City, mění dresy každý tok, protože jim to zvyšuje prodejnost. Důvod je jednoduchý, mají miliony fanoušků a ten prodej je pak obrovský. U nás tolik fanoušků nemáme a nemáme ani tolik prostředků, aby se to neustále měnilo. Zkrátka jedeme v takovém českém stylu, ostatně i jiné kluby to takhle dělávají.“
Nejen taje k novým dresům, ale i na co se mohou fanoušci těšit v nové sezoně, nám sdělil marketingový manažer Tomáš Větrovský.
Dresy se mění jednou za 2 roky. Podle čeho se to určuje?
„Dresy máme momentálně od společnosti Nike. My je máme již třetím rokem a tak jsme se rozhodli tradici výměny oživit. Zahraniční kluby jako jsou Chelsea, nebo Man. City, mění dresy každý tok, protože jim to zvyšuje prodejnost. Důvod je jednoduchý, mají miliony fanoušků a ten prodej je pak obrovský. U nás tolik fanoušků nemáme a nemáme ani tolik prostředků, aby se to neustále měnilo. Zkrátka jedeme v takovém českém stylu, ostatně i jiné kluby to takhle dělávají.“
Kdo vybíral jejich design?
„Nike nám dala návrhy společně s katalogy, kde jsme jak my, tak oni, mohli něco do navrhnout. Design se vybíral v nejužším vedení klubu, kdy si každý řekl, co se mu líbí a poslední slovo měli pak samozřejmě Jaroslav a Honza Starkovi. Letos jsme se domluvili na stejném stylu, jak se říká, téměř jednohlasně. Já pak vše objednám a přejímka dresů jde k závěrečnému potisku.“
Co barva dresů?
„My jsme měli poslední roky domácí barvu spíše černou, kde zelené bylo málo a převládala černá. A tak mojí prioritou bylo, aby se to změnilo, protože dorostenci a juniorka hráli v zelených dresech spolu s černými trenýrkami a zelenými štulpnami, mě se to líbilo, přišlo mi to takové veselejší. Tak jsem rád, že jsme se s pány Jaroslavem a Honzou Starkovými dohodli a že to budou právě tyto dresy. Co se týče venkovních dresů, měli jsme svítivě žluté, letos máme bílé. Když vybíráme venkovní sadu, zaměřujeme se především na to, jaké dresy mají soupeři v domácím prostředí. Aby se nestalo, že přijedeme k týmu a nebudeme mít v čem hrát. Dres musí mít loga od partnera atd. Bílá kombinace je takové menší zlo, myšlenkově je to udělané tak, abychom se nikde nekryli s oběma barvami. Letos slavíme 90 let klubu, tak bílá sada obsahuje ještě zlaté pruhy a brankáři mají dresy do zlatavé barvy. Je to taková decentní oslava našeho jubilea. Já osobně i kluci jsme z dresů nadšení, někteří si je dokonce objednali i pro své rodinné příslušníky, nebo kamarády.“
„Nike nám dala návrhy společně s katalogy, kde jsme jak my, tak oni, mohli něco do navrhnout. Design se vybíral v nejužším vedení klubu, kdy si každý řekl, co se mu líbí a poslední slovo měli pak samozřejmě Jaroslav a Honza Starkovi. Letos jsme se domluvili na stejném stylu, jak se říká, téměř jednohlasně. Já pak vše objednám a přejímka dresů jde k závěrečnému potisku.“
Co barva dresů?
„My jsme měli poslední roky domácí barvu spíše černou, kde zelené bylo málo a převládala černá. A tak mojí prioritou bylo, aby se to změnilo, protože dorostenci a juniorka hráli v zelených dresech spolu s černými trenýrkami a zelenými štulpnami, mě se to líbilo, přišlo mi to takové veselejší. Tak jsem rád, že jsme se s pány Jaroslavem a Honzou Starkovými dohodli a že to budou právě tyto dresy. Co se týče venkovních dresů, měli jsme svítivě žluté, letos máme bílé. Když vybíráme venkovní sadu, zaměřujeme se především na to, jaké dresy mají soupeři v domácím prostředí. Aby se nestalo, že přijedeme k týmu a nebudeme mít v čem hrát. Dres musí mít loga od partnera atd. Bílá kombinace je takové menší zlo, myšlenkově je to udělané tak, abychom se nikde nekryli s oběma barvami. Letos slavíme 90 let klubu, tak bílá sada obsahuje ještě zlaté pruhy a brankáři mají dresy do zlatavé barvy. Je to taková decentní oslava našeho jubilea. Já osobně i kluci jsme z dresů nadšení, někteří si je dokonce objednali i pro své rodinné příslušníky, nebo kamarády.“
Kolik změn muselo v klubu nastat, co se týče po postupu do ligy?
„Vzhledem k tomu že druhá liga je také profesionální soutěž, tak v rámci plnění ke sponzorům, ať už tady z města, nebo z vedení fotbalového svazu - tedy asociace, nenastaly skoro žádné změny. Sice je třeba více reklam a plnění, ale jak já říkám, musíte být stále ve střehu, aby se na něco nezapomnělo.“
Přibyli nějací sponzoři?
„Každý sponzor je pro nás dobrý, snažíme se jich sehnat co nejvíc. Prioritou je pro nás sehnat generálního partnera, protože nemáme obsazené místo na dresu, ale jsou to složité a dlouhé jednání. Uvidíme, jak se to vyvine.“
V sobotu se hraje první utkání s Teplicemi. Co na diváky čeká nového?
„Rok co rok se snažíme vymýšlet novinky, jak sem diváky nalákat. Ale samozřejmě je to těžká práce i vzhledem k tomu, že jsme nejmenší město v lize. A trošku nám tady chybí klubizmus. Nicméně z novinek můžu říci, že jsme rozšířili nabídku suvenýrů, kde najdete pro děti plyšáky. Máme kvalitní originální dresy za přijatelnou cenu a spoustu dalších produktů. Další věcí jsou reklamní billboardy po městě, které se rozrostly a zvou diváky na utkání.“
„Spolupracujeme s několika portály či místními novinami, kde pravidelně dáváme pozvánky na utkání. Tvoříme i nové webové stránky, které se momentálně zadrhly i díky administrativním komplikacím. Když se podíváte na facebookové profily ligových klubů, tak my máme nejméně fanoušků i když tam dáváme standardně každý den nějakou novinku. Po zápase máme okamžitě rozhovory na stránkách a vyjádření trenéra. Děláme pozvánky, slavnostní představování dresů. Já se tímhle vším, inspiruji ze zahraničí a věřím, že postupem doby si k nám lidé cestu najdou. Naši fanoušci jsou věkově spíše starší a chodí na fotbal už spoustu let. O to více si jich vážíme. Nyní nám chybí mladší generace. Já věřím, že ji sem nějak nalákáme. Ať už na kvalitní fotbal nebo občerstvení, které zlepšujeme společně se zázemím. Když přijdou fanoušci, budou chtít vyrazit na venkovní utkání a dá se jich třeba dohromady 50, nemáme problém jim přispět na autobus. Ale musí zkrátka přijít i iniciativa z druhé strany. Vím, že často nadávají na náš klub, že nemáme tak širokou nabídku suvenýrů. Když ji srovnám s ostatními kluby na naší úrovni, tak ji máme stejnou, možná ještě o něco výraznější. Třeba ručníky, ze sta kusů se jich prodá za rok pět, bude to prodělečné. Je to zkrátka realita.“
„Vzhledem k tomu že druhá liga je také profesionální soutěž, tak v rámci plnění ke sponzorům, ať už tady z města, nebo z vedení fotbalového svazu - tedy asociace, nenastaly skoro žádné změny. Sice je třeba více reklam a plnění, ale jak já říkám, musíte být stále ve střehu, aby se na něco nezapomnělo.“
Přibyli nějací sponzoři?
„Každý sponzor je pro nás dobrý, snažíme se jich sehnat co nejvíc. Prioritou je pro nás sehnat generálního partnera, protože nemáme obsazené místo na dresu, ale jsou to složité a dlouhé jednání. Uvidíme, jak se to vyvine.“
V sobotu se hraje první utkání s Teplicemi. Co na diváky čeká nového?
„Rok co rok se snažíme vymýšlet novinky, jak sem diváky nalákat. Ale samozřejmě je to těžká práce i vzhledem k tomu, že jsme nejmenší město v lize. A trošku nám tady chybí klubizmus. Nicméně z novinek můžu říci, že jsme rozšířili nabídku suvenýrů, kde najdete pro děti plyšáky. Máme kvalitní originální dresy za přijatelnou cenu a spoustu dalších produktů. Další věcí jsou reklamní billboardy po městě, které se rozrostly a zvou diváky na utkání.“
„Spolupracujeme s několika portály či místními novinami, kde pravidelně dáváme pozvánky na utkání. Tvoříme i nové webové stránky, které se momentálně zadrhly i díky administrativním komplikacím. Když se podíváte na facebookové profily ligových klubů, tak my máme nejméně fanoušků i když tam dáváme standardně každý den nějakou novinku. Po zápase máme okamžitě rozhovory na stránkách a vyjádření trenéra. Děláme pozvánky, slavnostní představování dresů. Já se tímhle vším, inspiruji ze zahraničí a věřím, že postupem doby si k nám lidé cestu najdou. Naši fanoušci jsou věkově spíše starší a chodí na fotbal už spoustu let. O to více si jich vážíme. Nyní nám chybí mladší generace. Já věřím, že ji sem nějak nalákáme. Ať už na kvalitní fotbal nebo občerstvení, které zlepšujeme společně se zázemím. Když přijdou fanoušci, budou chtít vyrazit na venkovní utkání a dá se jich třeba dohromady 50, nemáme problém jim přispět na autobus. Ale musí zkrátka přijít i iniciativa z druhé strany. Vím, že často nadávají na náš klub, že nemáme tak širokou nabídku suvenýrů. Když ji srovnám s ostatními kluby na naší úrovni, tak ji máme stejnou, možná ještě o něco výraznější. Třeba ručníky, ze sta kusů se jich prodá za rok pět, bude to prodělečné. Je to zkrátka realita.“
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: daš