Hra na kočku a myš skončila. V noci někdo odřezal nelegální reklamní poutače
Nepřehlédněte
24. března 2021 (08:42)
Příbramská radnice již delší dobu bojuje s vizuálním smogem. V hledáčku má nejen nevkusnou reklamu, ale třeba i stará zábradlí, nefunkční trafiky, navigační panely, nevzhledné vitríny a výlohy obchodů. V poslední době se nové nelegální poutače objevily u archivu a v blízkosti viaduktu u Nováku. Zřejmě některý z rozčilených obyvatel je přes noc odřezal.
Dotyčný vlastník si s povolením postavit poutače příliš hlavu nelámal. Aniž by si vyžádal povolení, na městských pozemcích je umístil a plochy nabídl k pronájmu za 2500 korun bez DPH za měsíc.
Hra na kočku a myš
V obdobných případech město reaguje výzvou k odstranění ve lhůtě 14 dnů. Ale pak začíná hra na kočku a myš. Těsně před skončením lhůty majitel poutače přesune na vedlejší pozemek, čímž splní výzvu. Avšak další den je vrátí zpět na původní místo.
V obdobných případech město reaguje výzvou k odstranění ve lhůtě 14 dnů. Ale pak začíná hra na kočku a myš. Těsně před skončením lhůty majitel poutače přesune na vedlejší pozemek, čímž splní výzvu. Avšak další den je vrátí zpět na původní místo.
foto: pribram.cz
Radnice do města v minulém roce pozvala grafickou designérku Veroniku Rút Novákovou, která rušivý vizuální smog dokázala zkrotit ve druhém největším městě v zemi, v Brně. Vzhledem k tomu, že tento problém nebyl doposud na příbramské radnici systematicky řešen, Příbram se postupně pouští do boje. „Poslední dobou se nám tady rozmohl takový nešvar, že si kdokoliv kamkoliv postaví reklamu a neřeší vlastnictví pozemku. Nevzhledná a nelegální reklama je věc, se kterou se nejen naše město potýká. Chceme v tomto smyslu vystupovat daleko razantněji a nehodláme tolerovat jakékoliv nezákonné umisťování čehokoliv v našem městě,“ řekl dnes pribram.cz starosta Příbrami Jan Konvalinka.
Vzhled města utváří celkovou kulturu života v něm
Možná si ani neuvědomujeme, kolem jakých ošklivostí denně chodíme. Časem člověk ustoupí a nevnímá, že je něco špatně. „Našim cílem je, aby se postupně zlepšila vizuální stránka našeho města a aby tu na nás z každého rohu nekoukala nějaká ohyzdnost,“ řekl již dříve starosta.
Další rušivou reklamou, s níž legislativa tápe, jsou například polepy výloh nebo reklama umístěná na prodejnách a provozovnách. Podle pravidel, které zavádí například v Praze, by mělo firemní označení na výloze tvořit nejvýše 20 % skleněné plochy, z firemních štítů by měly zmizet celoplošné fotografie, výrazné barevné grafické motivy a další ilustrace.
Možná si ani neuvědomujeme, kolem jakých ošklivostí denně chodíme. Časem člověk ustoupí a nevnímá, že je něco špatně. „Našim cílem je, aby se postupně zlepšila vizuální stránka našeho města a aby tu na nás z každého rohu nekoukala nějaká ohyzdnost,“ řekl již dříve starosta.
Další rušivou reklamou, s níž legislativa tápe, jsou například polepy výloh nebo reklama umístěná na prodejnách a provozovnách. Podle pravidel, které zavádí například v Praze, by mělo firemní označení na výloze tvořit nejvýše 20 % skleněné plochy, z firemních štítů by měly zmizet celoplošné fotografie, výrazné barevné grafické motivy a další ilustrace.
V Brně se agresivní reklamu a jiné rušivé elementy podařilo již takřka vymýtit. Radnice dala na doporučení architektů, grafiků a památkářů, kteří poradili, jak by se mělo historické jádro města s reklamou popasovat. Cílem přitom nebyly shodně vypadající výlohy a vývěsní štíty, ale to, aby byly jednotlivé prvky esteticky sjednocené v rámci jednotlivých domů. Na stostránkovém manuálu, který problematiku vizuálního smogu v Brně řeší, spolupracovala i Veronika Rút. Ta rovněž založila facebookové stránky Brno bez vizuálního smogu, s jejichž prostřednictvím se snaží naučit veřejnost vnímat prostor ulic kolem sebe.
foto: pribram.cz
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/Jakub Pečenka
autor: Tomáš Pečenka