25. 11. svátek má Kateřina




Hostem příštího chatu bude zastupitel Petr Kareš

CHAT
21. prosince 2015   (13:06)
Hostem příštího chatu bude zastupitel Petr Kareš
foto: pribram.cz

Chat proběhne 21. ledna v dopoledních hodinách.



Naše pozvání do chatu přijal příbramský zastupitel Petr Kareš (Šance pro Příbram). Na vaše dotazy bude odpovídat 21. ledna 2016 od 11 hodin. Svoje otázky ale můžete pokládat již nyní.

Petr Kareš patří mezi ty, kteří se pravidelně zapojují do diskuzí během jednání městského zastupitelstva. Byl zastáncem toho, aby reklamu na sloupech veřejného osvětlení provozovalo město a patřil také mezi časté kritiky provozování skládky soukromým subjektem bez účasti města.

Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz
autor: MJ



Osobnost odpovídala na dotazy (on-line).

Dobrý den, jak vnímáte dosavadní práci současného vedení Příbramské radnice?
Zdenda Zdenda
21. 12. 2015 (14:28:43)   

Stejně jako, myslim, většina spoluobčanů jsem měl poměrně velká očekávání a více než po roce vládnutí nové koalice jsem také rozčarován. Za pozitivní považuji snahu pana Dvořáka o zlepšení hospodaření města a snahu dát finance města do pořádku. Ale již v tomto směru mohu říct, že kroky některých jeho stranických kolegů a představitelů města jdou opačným směrem a peníze se rozhazují, navyšují se nesmyslné položky. Pozitivní je zajištění prostředků z reklam na sloupech veřejného osvětlení, ty prostředky za tuto reklamu skončí v pokladně města. Řešení dalších témat v chodu města mi připadá chaotické, často nekoncepční a v některých případech i poplatné osobním prioritám a zájmům nejužšího vedení města. Ze zápisů z jednání ZM si každý může přečíst, že pozitivní věci vnímám stejně tak jako ty, které dominují, a to jsou ty negativní. A komentuji obě dvě. 

Pane zastupiteli Kareši, jak vnímáte skandál paní místostarostky, který má vazbu na špatné vychování její dcery? Studentka ještě školou povinná, která podléhá studentskému řádu i pravidlům školy přece nemůže natáčet porno a mít svým pokleslým a odsouzením hodným chováním neblahý vliv na své spolužáky.
Mareš Mareš
22. 12. 2015 (05:35:00)   

Bohužel, i ke mně se některé informace donesly. V podstatě mě nezajímají. V určitých situacích nezmůže žádný rodič se svými dětmi nic. Nepomůžou argumenty ani přemlouvání a vysvětlování. Bohužel k takovým situacím v životě dochází, nepřeji to nikomu a nemíním tuto akci nějak dál komentovat. Porušení školního řádu je čistě záležitostí školy.

Také by mne zajímalo, jak můžete ve vedení radnice snést paní Ženíškovou, která nedovedla své dítě slušně ani dobře vychovat? Jak můžete tuto paní vůbec poslouchat a nechat si od ní doporučovat, jak se má vést sociální politika města? Nezlobte se na mne, ale žena, která dovedla své dítě na morální dno, nemá ve vedení města co pohledávat a měla by okamžitě odejít. Obávám se totiž, že s jejím přístupem bychom mohli v celém městě skončit jako bordel plný prostitutek a prostitutů. Děkuji Vám za odpověď.
Mareš Mareš
22. 12. 2015 (05:42:02)   

Paní Ženíšková byla řádně zvolena, voliči si ji v zastupitelstvu přáli a takováto událost by neměla mít vliv na výkon současného mandátu. Dalším rozměrem může být to, jak lidé zareagují, když bude kandidovat v dalších volbách. Bohužel v řemesle politiky takováto událost nebo i jiné události mohou mít vliv na důvěryhodnost politika již ve volebním období, do kterého byl zvolen. Bohužel bude paní místostarostka s tímto spojována po velmi dlouhou dobu, někteří političtí protivníci toho budou možná zneužívat. Paní Ženíšková bude prosazovat své názory, především ze sociální sféry,  obtížněji a s menším kreditem. Já osobně jí nemíním napadat ani nebudu situaci dál komentovat a věřím tomu, že všichni u nich doma tuto situaci přejdou a rodinu to naopak posílí. 

Máte informce o tom, konkrétně který z městkých bytů obývá dcera místostarostky? A jak je možné, že holka školou povinná si může dovolit platit nájemné? Nebo jí nájemné platí maminka? V tom případě paní místostarostka pobírá nadstandartně vysoký plat z našich peněz. Tak proto asi to obecné zdražování kolem všeho (dvojnásobek za daň z nemovitostí, svoz odpadu...)...Děkuji za odpověd.
Peter Nývlt
29. 12. 2015 (07:12:52)   

Informace o žádném bytu nemám. Neznám finanční situaci v rodině paní Ženíškové a ani mě nezajímá. Plát místostarostky je jednoznačně dán legislativou. Vámi uvedené zdražování s platem placených politiků nijak nesouvisí. 

Dobrý den, také máte pocit, že příbramská TOP 09 i ANO působí dojmem sekty, ve které působí lidé návzájem si fyzicky i psychicky podobní? Totiž působí jako by všichni měli sami se sebou veliký problém. Navíc v TOP 09 opravdu jeden náboženský sektář působí a pracuje i na MěÚ v Příbrami. Jak toto je možné, nad tím zůstává zdravý rozum stát...
Bomber Bomberda
31. 12. 2015 (08:57:15)   

O fungování sekt mám jiné znalosti a ani jedna z uvedených stran, podle mého názoru, tyto rysy nemá. Se dvěma zastupiteli z TOP 09 (s panem Švendou a panem Ciklerem) jsem seděl minulé volební období v opozici a myslím, že tak v 90% jsme měli stejné názory na otázky, které jsme v zastupitelstvu řešili. Minimálně o těchto dvou tedy mohu říct, že byli féroví a poctiví zastupitelé. Stejně tak se mi jeví i pan Stříbrnský a Vácha.  Některá jejich současná hlasování a kroky bohužel už nechápu a nesouhlasím s nimi. Připadá mi, že jako koaliční partner ANO jsou stále víc a víc válcováni a v této dvojčlenné koalici s podporou dvou "přeběhlíků" hrají zcela poslední housle. Vím, že nejvyšší představitelé z ANO na radnici realizují kroky, o kterých zastupitelé z TOP 09 nic nevědí a dokonce s nimi nesouhlasí. Toto se jasně projevuje i při hlasováních, kdy rozdílné hlasování zastupitelů z ANO a TOP 09 jsou stále častější. Vzhledem k tomu, jak zastupitele TOP 09 znám, jak jsou odborně i lidsky v pohodě, stále víc a víc nechápu, jak mohou v této koalici s ANO pokračovat. Myslím si, že situace pro realizaci jejich nápadů a záměrů a prosazování některých věcí na jednání rady i zastupitelstva bude pro ně stále horší. Jev, který byl typický v minulosti při jednáních zastupitelstva, kdy zastupitelé za vládnoucí strany nemluvili a pouze zvedali ruce na základě předchozí dohody, máme v tomto období opět zde. U některých zastupitelů z řad ANO neznám ani barvu jejich hlasu, protože až do posledního zastupitelstva nepromluvili. Nicméně, v jednotnosti hlasování svoje stranické kolegy nikdy nezklamali. 

Jaká je Vaše pozice v Šanci?
Radek Vejvoda
04. 01. 2016 (12:44:27)   

Jsem zvolen za společnou kandidátku Šance pro Příbram, na kterou jsem šel jako člen Příbramáků pro Příbram. Nejsem tedy členem žádné Šance. V rámci našeho klubu, kde jsem s panem Mgr. Králem a JUDr. Říhovou, si myslím, na žádné šéfování a hledání pozic nehrajeme. S kolegy je výborná spolupráce a v naprosté většině máme na otázky chodu města stejné nebo velmi podobné názory. Představa, že bych měl poroučet nebo šéfovat například JUDr. Říhové je pro mě úsměvná. Pro mě je to člověk s obrovským odborným i lidským kreditem a vždy pozorně poslouchám její názory, protože to za to stojí. Je velká škoda, že nebyla zastupitelkou již v minulém volebním období, kdy společně se mnou kandidovala. Věřím tomu, že díky její argumentaci a kvalitám, by minulá vládnoucí koalice neprosadila některá nešťastná a špatná rozhodnutí. Stejně tak si dobře rozumím i s Mgr. Králem. 

Jaké jsou Vaše vztahy se Zábrodským? Víte, komu vlastně patří skládka? Vy sám jste byl přeci podporovatelem tohoto projektu.
Radek Vejvoda
04. 01. 2016 (12:46:54)   

Pana Zábrodského znám od roku 1990 a znám i jeho rodinu. Je to velmi šikovný, schopný a úspěšný podnikatel. Vztahy jsou úplně normální jako u každého, kdo se s někým zná přes 25 let. Všichni ví, že skládka patří společnosti SVZ Centrum. Na jednáních zastupitelstva, tuším, tuto firmu pan Zábrodský nebo jeho syn, zastupoval. Nevím, jestli patří jen jemu, nebo i dalším společníkům a ani mě to nezajímá. Moje jediná činnost v rámci výkonu politické funkce, která souvisí se skládkou, bylo to, že jsem ve funkci místostarosty zahájil a dokončil proces prodloužení stavebního povolení na výstavbu skládky a tím vznikl městu časový prostor pro vybudování skládky. Mimochodem to, že město mělo projekt na skládku, tuším, již od roku 1998, jsem zjistil úplně náhodou, když při tvorbě rozpočtu odcházela suma necelých 100 tisíc jako nájemné za pozemky, kde měla skládka být, Diamu. Na otázku, proč bývalí starostové výstavbu skládky nezahájili, když mohli plynout do rozpočtu obrovské prostředky za ukládaný odpad, jsem od nikoho z nich odpověď nedostal. Po mém vystoupení z vládnoucí koalice a následném odvolání jsem se o dalších krocích se skládkou komunálního odpadu dozvídal pouze z kuloárních informací. Prodej projektové dokumentace a stavebního povolení, provedla minulá rada města a toto téma na jednání zastupitelstva nebylo nikdy předloženo. V souvislosti s prodejem městských pozemků pod skládkou jsem argumentoval a bojoval za to, abychom se do procesu skládkování a eventuálních finančních zisků pokusili, jako majitelé pozemku, zapojit. I v tomto případě, bohužel, neúspěšně. 

Dobrý den, měla bych tři otázky: 1. Hnutí ANO před volbami deklarovalo transparentnost a tvrdě kritizovalo bývalé vedení za netransparentní výběrová řízení a únik peněz z městské pokladny pro své známé na základě dohod o pracovní činnosti. O personálních obsazeních současné radnice si asi udělá obrázek každý sám, buď tam dosadí někoho bez výběrového řízení nebo nejsou schopni vybrat vhodného kandidáta. Mě zajímá, jaký názor máte například na smlouvu JUDr. Čámského. Je obecně známo, že radnice tomuto člověku již vyplatila statisíce korun. Můžete mi to potvrdit a případně říci, z jakého důvodu jsou tyto peníze vypláceny a jaký to má konkrétní výsledek? 2. Vítězná koalice a opozice si hned po volbách vyměnila po dvou přeběhlících, celkem jsou tedy čtyři přeběhlíci. Vedle toho někteří zastupitelé z řad ANO na zastupitelstvech drží bobříka mlčení a například z pana Váchy z TOP 09 je cítit evidentní nechuť se zastupitelstev vůbec účastnit. Nicméně, co si myslíte, jak tento stav vnímá veřejnost? 3. Post první místostarostky na mě dělá dojem, že vedle administrativního přejmenování služeb s pečovatelskou službou se paní místostarostka stará v podstatě jenom o bezdomovce. Nemáte dojem, že na tak důležitý post prvního místostarosty je to málo?
Xenia Varanko
17. 01. 2016 (19:47:03)   

1) Ano, vzpomínám si na silné řeči o transparentnosti, o politické korupci. Již v prvních dnech po svém zvolení pan starosta podepisoval dohody o provedení práce a zřejmě i další formy smluv lidem, kteří, podle mého názoru, veřejně i skrytě vítězné kandidátky podporovali. Pan Čámský není zodpovědný zastupitelům, a tak o jeho práci nevím moc. Na zastupitelstvu se jíž mnoho měsíců neukázal a nemohu se ho tedy na to, co dělá, i kvůli vám, zeptat. Vzpomínám si na jeden jeho příspěvek ohledně cyklotrasy mezi Bohutínem a Kozičínem, kdy obhajoval cyklotrasu přes pole a louky, které v těchto místech městu patří a to mi stačilo. Vím, že organizoval konferenci o Brdech. Nic dalšího z toho, čím se zabývá, vám bohužel sdělit nemohu, protože informace k jeho práci nemám. Stejně tak jako jiní lidé, kteří v minulosti pracovali v podobných funkcích, museli svoji práci obhajovat na kriminální policii, předpokládám, že toto čeká mimo jiné i pana Čámského. Možná se poté dozvíme víc o jeho práci.

2) Že je tato koalice postavena na dvou "přeběhlících" a politické korupci, jsem přesvědčen. Navíc tato podpora od jednoho ze zastupitelů byla minimálně v roce 2015 spojena s placenými funkcemi. Jak tento stav široká veřejnost vnímá nedokážu přesně odhadnout, ale v každém případě názor a postoj veřejnosti uvidíme při dalších volbách.

3) Vůbec si nemyslím, že sociální služby a sociální sféra musí a má být centrem veškerého dění a života radnice a města. Nevím, jestli tento stav je produktem, že ničemu jinému nerozumí a doufejme, že více než po půl roce, se alespoň podaří zaregistrovat nově vzniklé Centrum sociálních služeb a následně rozjet i jeho provoz do slibovaných "kosmických a nadčasových" rozměrů. Moc se těším na úspěch centra pro bezdomovce, kdy se bezdomovci slušně a střízliví seřadí do řady, samozřejmě potichu, aby nerušili stovky lidí, kteří v blízkosti žijí, a spořádaně se umejou, nají a vyspí a aniž by kohokoliv obtěžovali, a převychovaní se odeberou do nějakého zaměstnání. Zkrátka, zařízení pro bezdomovce mělo být v jiné lokalitě.  Dodnes neznáme ekonomiku projektu centra sociálních služeb a nejsem sám ze zastupitelů, kteří na tuto odpověď čekají. Jestliže tak fundovaný člověk jako je MUDr. Danda objevuje a popisuje nedostatky celého projektu, jsem v pozoru a jsem si jistý, že toto téma je děravé. Některé kroky, související s realizací centra sociálních služeb, likvidují a dublují činnost organizací s obrovským kreditem a oblibou, jako je Charita Příbram. Občané se mě ptají, jestli je to naschvál, nebo neznalostí, bohužel nedokážu odhadnout. 

Dobrý den,jak vnímáte a hodnotíte současný stav ve výborech a komisích.Děkuji za odpověd.
jarda zak
18. 01. 2016 (13:29:17)   

Vážený dotazující, teď dobře poslouchejte. Veřejné prohlášení jednoho z členů rady vládnoucí koalice, které je zaznamenané, bylo to, že do komisí si rada zvolila lidi, o kterých si myslí, že se jim bude s nimi dobře pracovat. Je to absurdní. Představte si, že politická strana si nominuje do komise či výboru odborníka s praxí, zkušenostmi a on nebyl zvolen proto, že si rada myslí, že se s ním nebude dobře spolupracovat. Je to neslýchaná argumentace, kterou nedokázali vytáhnout ani šíbři předchozích vládnoucích koalic. Stejně jako současná vládnoucí koalice si nechali ve výborech a komisích většinu svých příznivců a tak již ze zasedání některých komisí a výborů odchází usnesení a návrhy, které vládnoucí koalici vyhovují, ale současná koalice se dostala uvedenou argumentací ještě dál ve smyslu potírání demokratických práv zvolených subjektů. Lustrovat a nevolit vybrané a navržené zástupce do komisí a výborů v minulosti ,kromě tuším dvou případů, k tomu nedocházelo. Moje tvrzení může podpořit i ta skutečnost, že v některých komisích museli členové podepsat mlčenlivost a zákaz vynášení informací o tom, o čem komise jedná. Tito lidé jsou zodpovědní přeci všem ostatním spolukandidátům, členům stran a různých subjektů a nikdo nemůže zakazovat lidem v komisích, aby o tom, co v komisi řeší, diskutovali, získávali si informace kdekoliv a od kohokoliv. Jestliže chci vykonávat kvalitně svoji funkci v komisi a neznám všechna témata, mám přece právo se poradit s odborníkem. Chtěl bych poděkovat našim zástupcům v komisích jako je Lucka Leišová, Radek Karnoš, Vláďa Pechar, Hana Hečková, kteří v komisích pracují, jsou aktivní a bohužel musí překonat i výše popisované. Ve finančním výboru máme pana Františka Caithamla, který svojí práci dělá opravdu poctivě a o řešených problémech nemusíme společně nikdy dlouze diskutovat a docházíme k naprosté shodě. Bohužel i on je hlasovací mašinérií příznivců vládnoucí koalice přehlasován. Chci tím říct, že například zvýšení daně z nemovitosti v podobě, jakou si vládnoucí koalice odhlasovala, nepodpořil on ani my zastupitelé. 

Dobrý den, nejprve bych Vám chtěl velmi poděkovat za Váš aktivní přístup veřejně se zastat pravdy - v dnešní době si toho opravdu cením. Proto by mě také zajímal Váš názor na spolupráci s Odborem kultury a školství. Myslíte si, že je dostatečná praxe pro výkon vedoucího tohoto odboru několikaměsíční práce v tisku, např. psaním článků o počasí (náledí)? Čímž určitě nechci tato témata podceňovat.
Petr Novák
18. 01. 2016 (21:59:06)   

Myslím si, že není. Doufejme, že vedoucí odboru a další persony byly a jsou dosazovány na místa do funkcí na základě profesní a lidské kvality. Odbor kultury a školství považuji za jeden z nejhůře fungujících odborů se zoufalým personálním obsazením (především sféru školství). Od vládnoucí koalice jsem očekával řešení i v tomto oboru. Bohužel zatím bezvýsledně. Jsem samozřejmě schopen předložit mnoho argumentů, skutečností a realizovaných kroků, kterými své tvrzení a názor mohu doložit.

Dobrý den, na upozornění známého jsem sledoval poslední bod pondělního zasedání a nestačil jsem se divit. Proč si myslíte, že průběh je takto dramatický? Vy se "Šancí" jste navrhli odvolání paní Ženíškové. Věříte, že k tomu může v dohledné době dojít?
Patrik Vodrážka
20. 01. 2016 (17:50:54)   

V případě, že bude pokračovat současný způsob protlačování a realizace jejich nápadů, že bude pokračovat ve svém způsobu jednání s lidmi a bude pokračovat dál ve svém stylu řízení města, myslím, že se k naší výzvě připojí i další zastupitelé. V případě, že například poruší zákonné postupy a legislativu, měl by takový politik odstoupit sám. K odvolání samozřejmě dojít může, to je součást politické reality. 

A dále - myslíte, že v této situaci a atmosféře se dá najít nějaký vhodný adept na pozici ředitele Centra pečovatelských služeb?
Patrik Vodrážka
20. 01. 2016 (17:52:52)   

Jen velká osobnost, velký odborník, člověk s obrovskými životními zkušenostmi a člověk nad věcí, nebo patolízal, politický spřízněnec, či neschopný člověk, nebo pan Strakula mohou o tento post po "show", která v souvislosti s jmenováním ředitele centra sociálních služeb, proběhla, usilovat. Personální politika současného vedení ANO je zoufalá. 

Dobrý den. Zajímal by mě váš názor na zvýšení daně z nemovitosti. Děkuji.
Pavel Zabala
20. 01. 2016 (19:26:07)   

Pro zvýšení daně z nemovitosti v podobě, která prošla, jsem nehlasoval. V rozpočtu v různých položkách na různých místech utíkají desítky i stovky tisíc korun a současná koalice řeší nedostatek příjmu zvýšením daně z nemovitosti. To je absurdní a až poslední možnost, kterou bych pro zabezpečení prostředků do rozpočtu, realizoval. Vím o tom, kde by bylo možné prostředky ušetřit a získat. Některé z nich jsem formuloval i na jednání ZM. Lidé, kteří pracují, koupí si nemovitost nebo pozemek pro svoje děti za svojí snahu a práci zaplatí zvýšenou daň z nemovitosti. Je to nespravedlivé a nekorektní vůči lidem.

A dále, máte pocit, že se současnému vedení radnice podařilo uskutečnit nějaký smysluplný projekt?
Pavel Zabala
20. 01. 2016 (19:32:19)   

Za pozitivní považuji návrat reklamních ploch na sloupech veřejného osvětlení do správy města (technických služeb). Statisícové zisky, které plynuly do kapes soukromé firmy, nyní zůstanou v našem rozpočtu. Doufám, že TS budou úspěšné a nabízet kvalitní práci a vygenerují co nejvíc prostředků. Za velmi pozitivní považuji aktivitu pana Švendy, kdy vytvořil komisi, která objela 8 plaveckých areálů a aquaparků, získávala informace a nyní společnou prací s odborníky dojde k dalším krokům a plánování rekonstrukce našeho "aquaparku". Pozitivní je shoda opozice i vládnucí koalice z posledního ZM, kdy jsme společně odhlasovali záměr rekonstrukce šaten a sociálního zařízení plaveckého bazénu.  

Pane Kareši docela mě šokoval chat s ředitelem Jiřím Kalou na serveru pribramskydenik.cz cituji. "Dobrý den, pane Kalo. Chci se zeptat, proč šla vaše předchůdkyně a nynější místostarostka Alena Ženíšková do Farní charity v doprovodu starosty a policie a navíc mimo pracovní dobu. Je to hodně zvláštní jednání. Tato otázka zůstává stále nezodpovězena.... ODPOVĚĎ:Dobrý den, to je dobrá otázka, sám jsem si ji také položil. Ale obávám se, že Vám na ni nedokáži úplně odpovědět. Já se mohu pouze domnívat, jaké byly úmysly paní místostarostky. Souhlasím s Vámi, že je to hodně zvláštní jednání. Já osobně tuto návštěvu považuji za nepřiměřený nátlak na moji osobu, potažmo Farní charitu, který rozhodně není v demokratické společnosti v pořádku. To je přeci šílené. Podobný nátlak mýma laickýma očima vznikl i na zastupitelku Stefanidesovou a dnes už bývalou šéfku důchoďáku Šperkovou. Je tohle vůbec normální v demokratické společnosti?Zlatej Řihák a to jsem si myslel, že tohle nikdy neřeknu. Nechcete navrhnout psyhotesty?
Adam novák
20. 01. 2016 (21:25:51)   

Jestliže se takto vyjádří tak slušný a poctivý člověk jako je pan ředitel Kala, je to pro mě alarmující a je to síla. Tato slova veřejně publikoval a jestliže na něj byl činěn nátlak, jak píše, je to příšerné. Pan Vařeka s paní Ženíškovou, myslím, jako první využili městskou policii k takovémuto soukromému záměru a tvrzení, že potřebovali asistenci k tomu, aby si vyzvedla na charitě ve večerních hodinách svojí mikinu a osobní věci, je málo důvěrné. V souvislosti s tím, že paní Ženíšková dělala ředitelku charity, a musí si pro mikinu a osobní věci jít za asistence policie, vyvolává řadu spekulací. Když si občané vzpomenou na další "noční výšlapy" společně s panem starostou na tzv. předzahrádky u restaurací, už opravdu nevím, co si mám o těchto aktivitách myslet. O opravdových úmyslech paní místostarostky a pana starosty nevím. Názor dedukuji z události a okolností. 

To, že pan starosta nevhodně, hrubě, a podle mého názoru, uboze komunikoval s tehdy těhotnou paní Stefanidesovou všichni na zastupitelstvu ví a vše je zaznamenáno na zvukovém záznamu. Tento způsob komunikace se objevil i vůči paní Šperkové. Mně osobně takovéto vyjadřování vadí a nesouhlasím s ním, a proto ho i takto definuji. Možná některým zastupitelům připadá tato forma komunikace normální. 

na online zastupitelstvu jsem se probral, když z úst první místostarostky vyšla věta, že vás omezí nebo proti vám provede opatření, ted nevim přesně, ale smysl jsem vystihl správně. Co si pod tím mám jako představit? je to tak jak za minulého režimu? to vám zabaví počítač nebo naplácaj na holou?
eda peč
20. 01. 2016 (22:46:36)   

"Po příchodu domu jsem se zahalil, přestrojil, ostříhal, nechám si narůst vousy a budu se snažit stát neviditelným. Nevím totiž, jaká opatření na mě paní Ženíšková chystá. Sváže mě, zlochtá mě, bude mě mlátit klackem a udělí mi domácí vězení, zakáže mi televizi, zakáže mi telefonovat, nechá mě zalít do betonu, usekne malíček, skutečně nevím." Možná bude snaha o opatření vůči mé osobě směřována jako zákaz úředníkům nebo ostatním zastupitelům, možná zakáže panu Švendovi, aby se mnou komunikoval. Skutečně nevím. Mohu konstatovat, že nikdy, tři volební období zpátky, nikdo něco podobného z úst, jako představitel města, nevypustil.

 

Dobrý den, slyšel jsem že od MP Příbram odchází větší počet strážníků. Víte kolik a z jakého důvodu? Bezpečnost v našem městě je důležitá a já se ptám zda to budete jako zastupitel řešit?
jarda svoboda
20. 01. 2016 (23:00:51)   

Nejvyšším "velitelem" strážníků je starosta. Na dalším jdnání ZM se na vaši otázku zeptám. Že odchází skuteční, proškolení a zkušení strážníci vím. Jejich vyškolení a získání zkušeností stálo město spoustu peněz. Je to nejhorší stav, ke kterému mohlo dojít. To známe všichni i například z podnikání, když uteče zaměstnanec, který byl vyškolený a zkušený. Několikrát jsem z úst pana starosty slyšel vyjádření, jak je složité sehnat kvalitní zaměstnance. V tomto případě si myslím, že v několika případech k podobné situaci došlo. Detailní a přesné informace si zjistím a jsem schopen vám je zprostředkovat. 

Co říkáte na veřejné vyhrožování od místostarostky na vaši osobu a budete s tím něco dělat? Danda,Řihák a vy se umíte zastat ženský. Jsem chlap a dělá se mi zle z arogance starosty, takhle se přece chlap nechová navíc veřejně na zastupitelstvu.
jarda svoboda
20. 01. 2016 (23:11:53)   

Jak uvádím v předešlé odpovědi, jsem zvědavý, co mě tedy čeká. Velmi si cením vystoupení pana MUDr. Dandy na posledním ZM, který formulace představitelů města označil jako hulvátství. S jeho názorem souhlasím. 

Jsem šokovaný. ANO ZAMĚSTNÁ na vysokou pozici předsedu jejich klubu pana Dušana Strakulu a ten si klíďo píďo dodá výpis z rejstříku trestů až teď ted pokud Ženíšková nekecela?? Jak dlouho teda na výpis museli čekat? Čekal na výmaz nebo co? JA PRACUJU VE SKLADU A BZ VÝPISU BYCH NEMOHL PODEPSAT PRACOVNÍ SMLOUV. ANO JE nám normálním lidem je bezvadně!!!!!
Adam novák
21. 01. 2016 (07:42:53)   

Naprostou samozřejmostí bývá, že všichni odevzdáváme výpis z trejstního rejstříku a ověřené doklady o vzdělání k výběrovému řízení a před nástupem do zaměstnání. Od bývalé ředitelky CSZS vím, že jedním z důvodů, proč dala výpověď panu Strakulovi, bylo to, že několik měsíců po nástupu do zaměstnání výpis z trejstního rejstříku nedoložil. Jestli čekal na výmaz nějakého trestného činu opravdu nevím. Proč je pan Strakula takovou VIP personou, která po vítězství ANO v komunálních volbách šla z jedné dohody o pracovní činnosti do druhé a následně do placených funkcí v městských organizacích nevím.

Dobrý den, pane Kareši. Už dlouho mi v hlavě vrtá jedna věc. Politiku sleduji jen okrajově, ale přesto mi neunikla jedna prazvláštní věc. Co si myslíte o tom, že se starosta Ing. Jindřich Vařeka pere jak za Bc. Alenu Ženíškovou jako eskymácký pes. Já svůj názor samozřejmě mám (jsem žena), ale zajímá mě ten váš, jste jim přeci jenom blíž :-).
iveta gajdošová
21. 01. 2016 (08:00:52)   

Jsem jim blíž pouze prostorově. Že jsou "kámoši" je logické, protože jsou z jedné politické strany a jsou si blízcí i vzhledem k funkcím, které zastávají. Vím, že asi společně mají v oblibě různé noční akce, ve smyslu dosažení osobních práv a hájení zájmů občanů města (likvidace předzahrádek u restaurací). Jak si jsou blízcí dál fyzicky i psychicky, je mi úplně jedno. 

Dobrý den, uvedu všeobecně známá a dostupná fakta: statutární zástupkyně SZŠ a VOŠ zdravotnické (veřejná škola) a ředitelka Vysoké školy zdravotnictví a sociální práce svaté Alžběty-Ústav sv. J.N. Neumanna (soukromá škola) je tatáž osoba. Je podle Vás v pořádku, když jedna a ta samá persona pracuje ve vedoucí funkci, navíc ve stejném oboru pro státní i soukromý sektor? Je toto v ČR běžná praxe? Jaký máte názor na soukromé vysoké školy?
Ivana PB
21. 01. 2016 (08:23:11)   

Myslím si, že kumulace funkcí, obzvlášť v této sféře a na těchto postech, není správná. Nepříznivým faktorem je i to, že se jedná o školu státní a soukromou. Z mnoha a mnoha podobných případů, ke kterým v naší zemi v minulosti došlo, víme, že takovéto kumulace přinášejí ekonomická i personální rizika. Tak bohužel v ČR se nejedná o výjimečnou situaci. Prosím, hovořím obecně. Situaci ani konkrétní osobu přesně neznám a vše může být v naprostém pořádku. Důležité určitě budou osobní a charakterové vlastnosti každého jednotlivého člověka, který se do takovéto situace dostane. 

Znám vynikající soukromé školy a znám i vysoké školy soukromé, kterou jsou naprosto tragické. Viz UJAK. Přesnější informace o průběhu studia na této škole vám může podat spíše pan Strakula, kterého z předchozích odpovědí již znáte a který tuto soukromou školu studoval a dostudovával, tuším, v době, kdy byl již zaměstnancem příspěvkové organizace města. 

Pane Kareši, jak vnímáte, že z rozpočtu zmizeli další prachy pro sportovce?Co si myslíte o volejbale,který má po minulém snsížení stále stejné prachy a to má na krku kauzu při změně klubu, nebo IČA?
Franta Pinta
21. 01. 2016 (08:30:00)   

Já osobně platím za sportování svých tří dětí na příspěvkách do klubů více než 1500 Kč. Příspěvky do sportu by mohly dovolit spoustě nemajetných rodin posílat své děti do sportovních klubů a neplatit tak vysoké měsíční příspěvky. Snížení příspěvků do sportu pro především děti je v naprostém rozporu s tvrzením, že chceme děti zdravé, cílevědomé, zodpovědné a se vštěpeným pocitem, že sportování je součást celého produktivního života člověka. Současné vedení nemělo prostředky do sportu snižovat, mělo je naopak navýšit a zajistit precizní kontrolu jejich čerpání a využití pouze pro mládež. Myslím si, že by to nebyl složitý proces. I z tohoto důvodu jsem rozpočet pro rok 2016 nepodpořil. V minulosti byla zveřejněna informace o tom, kolik prostředků připadá z městských dotací na jedno sportující dítě - člena sportovního oddílu. Tuším, že pro volejbalový klub Příbram se jednalo o částku přesahující 30 tisíc na jednoho žáka. Bylo to v přepočtu, tuším, nejvíc. Kolik z těchto prostředků skutečně doputovalo a bylo využito dětmi posoudí určitě rodiče a samozřejmě férové objektivní využití by měly posoudit i složky města, které mají tuto činnost v náplni práce. V přepočtu na sportující dítě nebyl tedy fotbal "od Litavky" tím nejštědřeji dotovaným tak, jak si mnozí myslí. Pro pobavení uvádím naprosto veřejnou věc, která je v auditu města, že dva nejvyšší manažeři VO dostávali vyplacené "cesťáky" v takové výši, že každý pracovní den v roce museli každý zvlášť najezdit 200 kilometrů v rámci činnosti pro klub. Nicméně i soud konstatoval, že čerpání dotací pro "volejbalisty" bylo v souladu se zákonem. Jestliže dostávaji stejné peníze po snížení ostatním, pak to nechápu. Jaké argumenty k tomu vedly nevím a bude asi těžké se to dozvědět, protože členové komise mají podepsaný slib  mlčenlivosti o tom, o čem se na komisi jedná.

Dobrý den, co je pravda na tom, že bc. ženíšková připravuje oslavy 800. let výročí města?
martin benčík
21. 01. 2016 (09:20:37)   

Neoficiální informaci také mám a dovolím si tvrzení, že v případě, že úplnou detailní organizaci, tvorbu programu a zajišťování vystupujících umělců bude řešit politik,  tak podobné akce nedopadnou ideálně, spíše špatně. Na oslavy 800 let výročí města jsou určeny prostředky v řádech několika milionů. Vše by mělo být maximálně transparentní. Vím, že paní místostarostka realizuje jednání ve vztahu k "umělcům", kteří by se měli v rámci oslav v Příbrami objevit. Určitě má velký zájem na tom, aby oslavy byly hezké a určitě "dobře" finančně dopadly a aby vše měla pod naprostou kontrolou. Přeji jí mnoho úspěchů a na oslavy se těším. 

Dobrý den, jaký byl hlavní důvod vašeho odvolání z pozice místostarosty obce? Je pravda, že to byla právě skládka TKO Bytíz. Z předchozí otázce skoro nic nevíte, ale Vy dobře víte! Měl jste osobní zájem o vstup do SVZ Centrum a mít tak finanční podíl?
Karel z Příbrami
21. 01. 2016 (13:06:04)   

Na základě hlasování a domluvy s ostatními členy kandidátky jsme z koalice vystoupili. Nebylo to rozhodnutí Kareše a Krčka, ale dohoda s dalšími spolukandidáty. Kolektivní rozhodnutí bylo v souladu s mým. Po několika měsících jsem byl na jednání ZM odvolán. Mezi mým odvoláním a dobou, kdy minulé vedení skládku prodalo, je časový horizont několika roků. Nechápu a nedokáži si představit, co bych mohl ovlivnit, co bych měl víc vědět než to, co jsem napsal. Váš názor je jen hloupá spekulace, kterou odmítám. 

Připraveno je 24 otázek.







Další články

Za adventními zážitky po středních Čechách: koncerty, výstavy i vánoční tradice Za adventními zážitky po středních Čechách: koncerty, výstavy i vánoční tradice Středočeský advent letos nabídne přes 80 akcí v muzeích, galeriích a skanzenech. … Odměny neuvolněných členů zastupitelstva budou mít nová pravidla Odměny neuvolněných členů zastupitelstva budou mít nová pravidla Člen rady města si může přijít až na 13 tisíc korun měsíčně. Základem výpočtu bude od … Pražská zoo prozradí dětem, kde žijí bájní tvorové z pohádkových knížek a filmů Pražská zoo prozradí dětem, kde žijí bájní tvorové z pohádkových knížek a filmů V zoologické zahradě čeká děti vycházka s průvodcem a také hry a další aktivity. Tesco končí s prodejem kaprů z kádí, připojuje se k Lidlu a Bille Tesco končí s prodejem kaprů z kádí, připojuje se k Lidlu a Bille Tesco se letos rozhodlo poprvé zakázat prodej kaprů z kádí před svými prodejnami. … Sokolové z Příbrami reprezentovali na evropském mistrovství v TeamGymu Sokolové z Příbrami reprezentovali na evropském mistrovství v TeamGymu „Mistrovství Evropy je nejvyšší možná soutěž, kam se mohou gymnasté v TeamGymu dostat. … Město plánuje hospodařit se schodkem 230 milionů korun Město plánuje hospodařit se schodkem 230 milionů korun Schodek rozpočtu by měl být plně hrazený z přebytků z minulých let. Zájem o brigádníky je letos před Vánocemi velmi nízký Zájem o brigádníky je letos před Vánocemi velmi nízký Personální agentury hlásí nízký zájem o předvánoční brigádníky ze strany … Tip na výlet: Podivný osud Padrťského potoka. S jeho vodami si pohráli lidé už v 19. století Tip na výlet: Podivný osud Padrťského potoka. S jeho vodami si pohráli lidé už v 19. století Dlouhé údolí padrťské kotliny uzavírají v jižním výběžku padrťské rybníky. Jeho vody … Od státního podniku k modernímu vodohospodářství: Příběh Příbrami Od státního podniku k modernímu vodohospodářství: Příběh Příbrami V pondělí 25.11. se koná mimořádné zasedání zastupitelstva, které se bude zabývat … ROZHOVOR
Advent na Příbramsku zahájí jarmarky, koncerty a rozsvícení vánočních stromů Advent na Příbramsku zahájí jarmarky, koncerty a rozsvícení vánočních stromů První adventní neděle letos připadá na 1. prosince, některé obce v regionu se do …
Kodex redakce Reklama Pro média Kontakty
Provozovatel portálu pribram.cz Příbram Média s.r.o.
Na Flusárně 168
261 01 Příbram III

IČ: 21829021
DIČ: CZ21829021
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku
městského soudu v Praze - oddíl C, vložka 407087.


Redakce zpravodajství portálu pribram.cz
Společnost Příbram Média s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Autorská práva vyhrazena. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření jakýmkoli způsobem, mechanickým nebo elektronickým, v českém nebo jiném jazyce či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu společnosti Příbram Média s.r.o. zakázáno.
2014 - 2024 © Příbram Média s.r.o.Všechna práva vyhrazena. webdesign | websystem | KAO.cz
Nastavení souborů cookies
Na našich webových stránkách používáme soubory cookies. Některé z nich jsou nezbytné, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit tento web a váš uživatelský zážitek. Souhlasíte s používáním všech cookies?
Informace o cookies
Souhlasím Přizpůsobit
Podrobné nastavení cookies « zpět
Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytné cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Tyto soubory zajišťují uchovávání produktů v košíku, zobrazování seznamu oblíbených výrobků, správné fungování filtrů, nebo přihlášení. Bez těchto souborů cookies nebude webová stránka správně fungovat a ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat. Tyto soubory cookies neukládají žádné osobně identifikovatelné informace.
Cookies pro marketing
Umožňují nám sledovat souhrnné informace o návštěvnosti stránek a využívání různých funkcí. To nám pomáhá naše weby zlepšovat tak, aby Vám lépe sloužily. Analytické cookies jsou nastavovány třetími stranami - Google Analytics, TOP list.

Povolit všechny kategorie cookies Povolit vybrané kategorie cookies