Hostem dnešního chatu byl plk. Mgr. René Peták
Během své služební kariéry působil na obvodním oddělení Příbram a Příbram-venkov do 31. prosince 1998. Od 1. ledna roku 1999 vykonával funkce na dopravním inspektorátu. Během následujících let se policista postupně vypracoval přes různé pozice zařazené na Krajském ředitelství Středočeského kraje, konkrétně pak přes službu pořádkové a železniční policie, Územní odbor vnější služby Rakovník Krajského ředitelství policie Středočeského kraje až na současnou pozici vedoucího Územního odboru Příbram Krajského ředitelství policie Středočeského kraje, kterou zastává od roku 2010.
Info: por. Bc. Monika Schindlová DiS
tisková mluvčí PČR
Osobnost odpovídala na dotazy (on-line).
Dobrý den, od letošního roku byl jako motivační prvek nástupu k Policii ČR uzákoněn náborový příspěvek. Důvodem je dlouhodobý podstav u policie. Pro střední Čechy se jedná o částku 150 tisíc korun. Pravidla pro získání příspěvku jsou daná zákonem. Policista musí odsloužit zkušební dobu, která je nově šestiměsíční, a poté je mu částka jednorázově vyplacena. Aby příspěvek nemusel vracet, musí u policie setrvat po dobu šesti let. V případě, že tuto dobu neodslouží, musí vrátit poměrnou část.
Děkuji za otázku, pravda to není, nástupní plat je u obecní policie o několik tisíc korun nižší, činí necelých 20 tisíc korun hrubého. Záleží však na konkrétní obci a výši rizikového příplatku. U Policie ČR došlo v loňském roce dvakrát ke zvýšení základního tarifu, čímž se platové podmínky u policie zlepšily. Služební příjem při nástupu dosahuje téměř 22 tisíc korun hrubého, a to je policista na škole. Po skončení roční základní odborné přípravy přechází policista do 3. platové třídy a jeho služební příjem činí na Příbramsku 26 800,- Kč hrubého bez osobního příplatku. Navíc u Policie ČR je možné kariérně růst, u policistů bez vysokoškolského vzdělání až do pozice 6. platové třídy, u vysokoškolských absolventů je možný postup až na 8. platovou třídu.
Paní Poláková, tady asi nic nového nevymyslíme, v tomto případě doporučuji volat městskou policii nebo Policii ČR. Vím, že Vás takové chování obtěžuje, ale jediná cesta je neustále umravňovat hosty restaurace, v případě porušení veřejného pořádku i sankcionovat. Předpokládám, že hosté budou většinou patřit mezi „štamgasty“ a v případě opakovaných kontrol ze strany policie se polepší.
Dobrý den, nevím, zda myslíte město Příbram nebo okres Příbram. V rámci celého okresu jsme v roce 2017 šetřili 1859 trestných činů. Za poslední desetiletí je kriminalita na Příbramsku na nejnižší úrovni, o 62 % nižší než v roce 2007. Ale konkrétně k Vaší otázce, z 13 územních odborů v rámci Středočeského kraje jsme s počtem trestných činů někde na 4. místě. Nejvíce trestných činů eviduje Územní odbor Kladno, poté ÚO Mladá Boleslav a Praha venkov-jih. Obdobně jako my jsou na tom na Územním odboru Praha venkov-východ a Mělník.
Pokud by Vás zajímalo pouze město Příbram, zde loni došlo k 906 trestným činům, což představuje 49 % z celkového kriminality na Příbramsku. Srovnávat kriminalitu ve městech je velice složité, záleží, jaká kritéria zvolíte, zda absolutní čísla nebo míru kriminality v přepočtu na počet obyvatel, případně dlouhodobý vývoj apod. Pokud však chcete absolutní čísla, za rok 2017 máme nižší kriminalitu než ve městě Kladně a Mladé Boleslavi, stejně je na tom např. město Říčany. V Příbrami evidujeme o něco vyšší kriminalitu než v Kolíně a Berouně.
Dobrý den, tento případ byl mediálně sledován a na sociálních sítích se objevily různé verze o týrání zvířete a spáchaných zrůdnostech. Realita je však taková, že majitelce pes pošel a ona si s ním nevěděla rady. Zvolila pak bohužel jeden z nejhorších způsobů, jak s uhynulým zvířetem naložit a to takový, že ho zabalila a ponechala na relativně opuštěném místě nedaleko „Fialáku“.
Dobrý den, to mě velmi těší. Se samosprávou města máme společnou filosofii a tou je maximální možná komunikace s veřejností, tento přístup chceme rozvíjet i v budoucnosti. Společně se samosprávou Příbrami a s městskou policií pracujeme v projektu Bezpečná Příbram, jehož cílem je zlepšení kvality života obyvatel a další snižování míry a závažnosti trestné činnosti. Jsme na webu www.bezpecnapribram.cz i Facebooku. Tento projekt se snažíme přenést i do dalších míst a měst. Významnou lokalitou pro naši činnost je také Podbrdský region se svazkem 16 obcí a oblastí CHKO Brdy. Rovněž i zde přispíváme informacemi na webu www.podbrdsko.com a třeba v rámci Rožmitálska na webovém portálu www.rozmitalptr.cz.
Problém veřejného pořádku řešíme ve spolupráci s Městskou policií Příbram. V základní preventivní rovině jde o častější přítomnost hlídek v denní i noční době. Obecně ubytovny, kde je větší koncentrace osob, jsou náchylnější na porušování veřejného pořádku a hluku. Na druhou stranu ze statistik a oznámených případů nevyplývá závažné porušování veřejného pořádku nebo zvýšená trestná činnost v okolí ubytoven. Jednáme se samosprávou, městskou policií a dalšími partnery i subjekty, kteří se zabývají prevencí kriminality, s cílem pozitivně ovlivnit situaci a přispět k pocitu bezpečí.
Jednou z uvažovaných možností je rozšíření kamerového systému s kamerovým bodem v této lokalitě.
Ohledně dohledu nad dodržováním BESIP a ve věci přítomnosti policejních hlídek v obci jednal pan starosta s vedoucím dopravního inspektorátu. V dané lokalitě bude zajištěn nepravidelný dohled nad bezpečností a plynulostí silničního provozu a zejména nad dodržováním zákazu vjezdu vozidel nad 3,5 t, a to v rámci běžného výkonu služby policisty z dopravního inspektorátu v rozsahu 1 – 2x za měsíc a 1 - 2x za měsíc půjde o dohled policisty z obvodního oddělení Rožmitál pod Třemšínem. V případě, že zaznamenáte porušování zákona, zavolejte na bezplatnou linku 158 a je možné hlídku operativně přesunout k řešení konkrétního problému v obci.
Dobrý den i Vám. K problematice Křižáku jsem se v minulosti vyjadřoval již několikrát. Vždy záleží, z jakého úhlu pohledu se na věc díváte. Pryč je doba, kdy v této oblasti docházelo k závažné trestné činnosti násilného a majetkového charakteru a jsem rád za to, že se většinu těchto případů podařilo objasnit. To, že lokalita má jakýsi negativní potenciál a lidé zde nemají dobrý pocit, je jedna věc. Nicméně v dané lokalitě není zjišťováno ani oznamováno žádné závažnější narušování veřejného pořádku. Když se na podzim roku 2017 dostal do popředí problém Křižáku, chodil jsem v odpoledních a podvečerních hodinách touto lokalitou a musí říci, že jsem kromě mládeže, která posedávala na betonových květináčích, a její hlasy se rozléhaly po okolí, nic protiprávního nepozoroval, ale připouštím, že jsem měl možná štěstí.
Jinak náš postup zůstává stejný, tím je prevence v podobě častějšího hlídkování v dané oblasti a v případě zjištění protiprávního jednání rychlá reakce na událost.
Dobrý den, nevím jak Vám odpovědět, když tato otázka není konkrétní. Díval jsem se i na přehled událostí z víkendu a našel jsem jedno oznámení o rušení nočního klidu na ubytovnách, které následnou kontrolou hlídky OOP Příbram nebylo zjištěno. Doporučuji se obrátit na správce ubytovny, případně nabízím osobní setkání, abyste mi problém konkretizoval a našli jsme společné řešení.
Přesvědčovat Vás nebudu, jinak pokud byste chtěl srovnat některé výstupy, můžete se podívat například na web www.bezpecnapribram.cz, kde pravidelně uveřejňujeme statistiky kriminality na území města Příbrami. Pokles kriminality je několikaletý republikový trend. Potěšující je, že na okrese Příbram je v posledních letech tento pokles poměrně výrazný. Statistika je pouze jedno z mnohých měřítek, které vyhodnocujeme a sledujeme k přijetí dalších opatření ke snížení kriminality a zlepšení života obyvatel okresu.
Dobrý den, děkuji za otázku. Máte pravdu, že Skalka a okolí je lokalita, kde se pohybuje velké množství lidí, ať už v nákupní zóně nebo navštěvují různé instituce, mají tu své byty, jsou zde frekventované komunikace a několik parkovišť. Policie do této lokality plánuje častěji výkon služby a také zde častěji řeší různé druhy přestupků od veřejného pořádku, občanského soužití až po majetkové přestupky. V případě, že zaznamenáte páchání nějakého protiprávního jednání, prosím, abyste učinil oznámení na linku 156 nebo 158 a operační důstojník na místo vyšle nejbližší hlídku. Je to nejrychlejší a nejúčinnější řešení.
I Vám přeji hezký den. Nevím, z čeho usuzujete, že je to škoda, já si to rozhodně nemyslím. V současné době máme více útvarů v jednom areálu v Žežické ulici, s tím souvisí pochopitelně více prostorů pro personál a techniku, rychlejší součinnost sil a prostředků a celková ekonomičnost. A co se týká dojezdových časů, tak neustále se na území města pohybuje několik hlídek Policie ČR a městské policie, které vykonávají základní hlídkovou případně obchůzkovou službu. Instruktáž s úseky je zpracovávána na základě vyhodnocení map kriminality. Ty nám vypovídají o tom, jak se v určitých lokalitách vyvíjela kriminalita a veřejný pořádek. Na tyto místa je poté směřován výkon služby s instrukcí na co se v lokalitě zaměřit.
Hlídky jsou rovněž připraveny reagovat na aktuálně oznámené případy. Pokud se podíváme na kriminalitu v Nádražní ulici, je pravdou, že v roce 2017 jsme zde šetřili 10 případu trestných činů majetkového charakteru, kdy se jednalo o krádeže věcí ze sklepních kójí nebo poškození vozidel a tedy se jedná o místo, kde byla zaznamenána vyšší trestná činnost. V dané lokalitě ale nebyl spáchán v loňském roce žádný trestný čin násilného charakteru.
Zdravím i Vás, tak na silnici I/4 je výkon služby vykonáván převážně policisty dopravního inspektorátu Příbram a to vozidlem s radarem v civilním provedení. Se začátkem motoristické sezóny v tomto úseku zvyšujeme pravidelně výkon služby s využitím radaru. Obecně silnice I/4 je sledovaná silnice, kdy v měsíci lednu a únoru zde byl proveden dohled v jednotlivých měsících v rozsahu 20 hodin čistého času. Ze statistik dopravních nehod vyplývá, že komunikace v úseku odbočky na Orlík není nehodovou lokalitou, úsek 54 – 54,5 km (křiž. s III/0046). V roce 2017 a 2018 se v tomto úseku nestala žádná dopravní nehoda a dochází zde spíše k omezení plynulosti silničního provozu v letních měsících. Výkon služby bude v dané lokalitě prováděn v rozsahu minulých let a více se zaměříme na lokality s vyšší nehodovostí na silnici I/4.