Hon na řidiče se konat nebude: Ministerstvo koriguje původní záměr a distancuje se od avizovaných osmi měřených úseků na D4
30. listopadu 2024 (15:00)
foto: Dostavba dálnice D4 / FB
Mediální masáž na téma osmi měřených úseků na nové části dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem a následné vzedmutí vlny odporu ze strany rozhořčených občanů, přimělo ministra dopravy Martina Kupku reagovat. „Cílem není řidiče pronásledovat“, reagoval ministr.
Negativní reakce médií i silná kritika občanů zřejmě přiměly Ministerstvo dopravy urychleně přehodnotit svůj postoj k plánovaným měřeným úsekům na dokončované části dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem.
Hned včera vyrukoval ministr dopravy Martin Kupka (ODS) s mnohem mírnější variantou. „Na nové dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem bude v každém směru nejvýše jedno úsekové měření, plánovaných osm úseků by bylo nesmyslných, řekl ČTK. O záležitosti mluvil se starosty Příbrami a Písku a čeká ho ještě jednání s koncesionářem projektu. Daniela Pedret za stavebního sdružení Via Salis dnes ČTK řekla, že dodavatel projektu je vázán koncesionářskou smlouvou a zadáním klienta. Využití kamer, které slouží i k úsekovému měření, se podle ní řeší. Nová D4 mezi Příbramí a Pískem zahájí provoz v týdnu od 16. prosince. Jde o 48 kilometrů dálnice, z nichž je 32 kilometrů nově postaveno a 16 kilometrů opraveno.
Kupka zdůraznil, že si za svým vyjádřením stojí a neumí si představit, že by se počet úsekových měření nesnížil. "My jsme to nikdy takhle nechystali, nebo já rozhodně ne, a v každém případě to tam nikdy nebude. Bylo to nepřiměřené a bylo by to opravdu nesmyslné," prohlásil Kupka. "Je to v tuhle chvíli mé vyjádření, ale pevně si za tím stojím," zdůraznil.
Kupka zdůraznil, že si za svým vyjádřením stojí a neumí si představit, že by se počet úsekových měření nesnížil. "My jsme to nikdy takhle nechystali, nebo já rozhodně ne, a v každém případě to tam nikdy nebude. Bylo to nepřiměřené a bylo by to opravdu nesmyslné," prohlásil Kupka. "Je to v tuhle chvíli mé vyjádření, ale pevně si za tím stojím," zdůraznil.
Naopak chystané umístění rychlostní váhy na D4 je podle Kupky v pořádku. "Je tam rychlostní váha, na které máme zájem a která tam fungovat musí, i s ohledem na to, že nemůžeme dopouštět poškozování té infrastruktury. Ta tam určitě bude a je to na místě," dodal.
Za nesmyslných označil osm měřených úseků i starosta Příbrami Jan Konvalinka (za ANO). "Logiku dává jeden měřený úsek od nás na Písek a jeden od Písku k nám. Věřím, že to tak dopadne," uvedl Konvalinka na facebooku. Podotkl, že pro město sice budou nová úseková měření znamenat příjmy v milionech korun, je ale od nich potřeba odečíst platy nových úředníků, kteří budou systém spravovat.
"Via Salis je dodavatelem projektu a je vázán koncesionářskou smlouvou a zadáním klienta. Využití kamer, které slouží i k úsekovému měření, se řeší," řekla dnes ČTK k množství úseků Pedret.
Za nesmyslných označil osm měřených úseků i starosta Příbrami Jan Konvalinka (za ANO). "Logiku dává jeden měřený úsek od nás na Písek a jeden od Písku k nám. Věřím, že to tak dopadne," uvedl Konvalinka na facebooku. Podotkl, že pro město sice budou nová úseková měření znamenat příjmy v milionech korun, je ale od nich potřeba odečíst platy nových úředníků, kteří budou systém spravovat.
"Via Salis je dodavatelem projektu a je vázán koncesionářskou smlouvou a zadáním klienta. Využití kamer, které slouží i k úsekovému měření, se řeší," řekla dnes ČTK k množství úseků Pedret.
Dostavba 32 kilometrů dlouhé dálnice začala v červnu 2021. Všech pět úseků se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard korun. Firmy zároveň modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí.
Projekt má na starosti sdružení Via Salis, složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Stavební práce na D4 provádí společnost DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, a to na základě zhotovitelské smlouvy uzavřené s Via Salis. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
Projekt má na starosti sdružení Via Salis, složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Stavební práce na D4 provádí společnost DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, a to na základě zhotovitelské smlouvy uzavřené s Via Salis. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz / ČTK
autor: Oldřich Kozák