Firmě Arriva Transport ČR loni vzrostl zisk na 161 milionů Kč
20. července 2015 (12:51)
Jednomu z největších autobusových dopravců, společnosti Arriva Transport ČR, loni vzrostl zisk meziročně o 54 milionů korun na 161 milionů korun. Tržby vzrostly o desetinu na 4,4 miliardy korun. ČTK to řekl ředitel tuzemské Arrivy Daniel Adamka. Za navýšením zisku jsou úspory v managementu společnosti a zvýšení stavebního ruchu na železnici, ze kterého profituje autobusová doprava nahrazující na rozestavěných úsecích vlaky.
Samotná náhradní doprava za vlaky Českých drah tvořila loni na tržbách 50 milionů korun, uvedl Adamka. Letos ale bude kvůli množství stavebních projektů poptávka po náhradní autobusové dopravě ještě silnější. Problémem naopak může být nedostatek řidičů autobusů, s nímž se potýkají dopravní společnosti už nyní.
Arriva, patřící do skupiny německých drah (Deutsche Bahn), koupila v roce 2013 řadu významných dopravních firem v tuzemsku. Šlo například o společnosti jako je Veolia, příbramské Cup Tour a Probo Bus působící na Berounsku. Počet autobusů provozovaných některou z jejich společností se tak zvýšil o 150 na současné zhruba dva tisíce.
Významný dopad na ziskovost společnosti mělo sloučením původně dvou managementů Arrivy a Veolie do jediného, provázené propuštěním řady lidí na manažerských pozicích. Synergie spojení se projevily i v centrálních nákupech, které byly ekonomicky výhodnější, než kdyby je pořizovala každá z firem zvlášť.
Snížení nákladů přineslo i rozšiřování počtu autobusů jezdících na Bionaftu b100, která dosud není zatížená spotřební daní. Nyní toto palivo využívá polovina autobusů Arrivy. Uvažované zdanění tohoto paliva o dvě až tři koruny by pro dopravce představovalo zvýšení nákladů o desítky milionů korun.
Arriva nyní drží zhruba 20procentní podíl v tuzemské autobusové dopravě. Zajišťuje dopravu objednanou krajem ve Středočeském, Severomoravském a Královéhradeckém kraji. V dálkové dopravě provozuje na své komerční riziko spojení například z Prahy na Šumavu, do Jeseníku, nebo z Jeseníku do Ostravy nebo do Brna. V mezistátní dopravě provozuje spojení do Bardejova nebo Žiaru nad Hronom.
Samotná náhradní doprava za vlaky Českých drah tvořila loni na tržbách 50 milionů korun, uvedl Adamka. Letos ale bude kvůli množství stavebních projektů poptávka po náhradní autobusové dopravě ještě silnější. Problémem naopak může být nedostatek řidičů autobusů, s nímž se potýkají dopravní společnosti už nyní.
Arriva, patřící do skupiny německých drah (Deutsche Bahn), koupila v roce 2013 řadu významných dopravních firem v tuzemsku. Šlo například o společnosti jako je Veolia, příbramské Cup Tour a Probo Bus působící na Berounsku. Počet autobusů provozovaných některou z jejich společností se tak zvýšil o 150 na současné zhruba dva tisíce.
Významný dopad na ziskovost společnosti mělo sloučením původně dvou managementů Arrivy a Veolie do jediného, provázené propuštěním řady lidí na manažerských pozicích. Synergie spojení se projevily i v centrálních nákupech, které byly ekonomicky výhodnější, než kdyby je pořizovala každá z firem zvlášť.
Snížení nákladů přineslo i rozšiřování počtu autobusů jezdících na Bionaftu b100, která dosud není zatížená spotřební daní. Nyní toto palivo využívá polovina autobusů Arrivy. Uvažované zdanění tohoto paliva o dvě až tři koruny by pro dopravce představovalo zvýšení nákladů o desítky milionů korun.
Arriva nyní drží zhruba 20procentní podíl v tuzemské autobusové dopravě. Zajišťuje dopravu objednanou krajem ve Středočeském, Severomoravském a Královéhradeckém kraji. V dálkové dopravě provozuje na své komerční riziko spojení například z Prahy na Šumavu, do Jeseníku, nebo z Jeseníku do Ostravy nebo do Brna. V mezistátní dopravě provozuje spojení do Bardejova nebo Žiaru nad Hronom.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: cfr jw