Elektrické vlaky zamíří do Příbrami. V plánu je modernizace trati od roku 2027
1. února 2025 (11:56)
foto: pribram.cz / Ludmila Zelenková
Příbram se stala součástí plánované modernizace železniční infrastruktury. Elektrifikace devadesátikilometrového úseku mezi Zdicemi a Pískem umožní provoz přímých elektrických rychlíků z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic.
„Výstavba trolejového vedení přitom umožní zavedení tišších a ekologičtějších elektrických vlaků na delších trasách," informoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Stavba bude prováděna podle nejmodernějších standardů. Plánované stavební práce budou probíhat od roku 2027 do roku 2029 a celková investice dosáhne dvou miliard korun.
Výhody elektrických vlaků
Mezi hlavní výhody elektrických vlaků patří plynulejší a pohodlnější jízda díky nižší hlučnosti a menším vibracím. Elektrické vlaky mohou dosahovat vyšších rychlostí a zkrátit tak cestovní dobu na delších trasách. Zavedení elektrických vlaků přináší řadu výhod, včetně snížení hlukové zátěže a emisí skleníkových plynů.
Elektrifikace ale představuje nemalé zásahy do infrastruktury. Moderní vlaky se nevejdou po most na silnici I/18 pod nímž vede železniční trať. Zrovna tak bude potřeba rekonstruovat lávku na příbramském nádraží. Starosta Jan Konvalinka (ANO) naznačil, že by situaci mohlo vyřešit také nasazování bateriových vlaků na tento úsek trati. Ty nemají takové nároky na výšku mostů a dokážou ujet až 50 až 80 kilometrů díky bateriím.
Výhody elektrických vlaků
Mezi hlavní výhody elektrických vlaků patří plynulejší a pohodlnější jízda díky nižší hlučnosti a menším vibracím. Elektrické vlaky mohou dosahovat vyšších rychlostí a zkrátit tak cestovní dobu na delších trasách. Zavedení elektrických vlaků přináší řadu výhod, včetně snížení hlukové zátěže a emisí skleníkových plynů.
Elektrifikace ale představuje nemalé zásahy do infrastruktury. Moderní vlaky se nevejdou po most na silnici I/18 pod nímž vede železniční trať. Zrovna tak bude potřeba rekonstruovat lávku na příbramském nádraží. Starosta Jan Konvalinka (ANO) naznačil, že by situaci mohlo vyřešit také nasazování bateriových vlaků na tento úsek trati. Ty nemají takové nároky na výšku mostů a dokážou ujet až 50 až 80 kilometrů díky bateriím.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
autor: Ludmila Zelenková