Dobříšský „Šišoun“ se bude upravovat
10. května 2019 (10:58)
Na konci roku 2016 byl na Dobříši otevřen, mezi veřejností často kritizovaný, kruhový objezd. Ten vznikl v místě křížení ulic Plukovníka B. Petroviče, Partyzána V. Svobody a Jiřího Wolkera a většina místních mu přezdívá kvůli jeho tvaru „Šišoun“ nebo „Šišák“.
Z rozhodnutí rady města ale bude kruhový objezd rozšířen. Důvodem je nasazení vysokokapacitních autobusů, které od června tohoto roku zavádí Integrovaná doprava Středočeského kraje. Bez těchto úprav by nemohla být obsluhována autobusová zastávka Větrník. Delší autobusy by totiž musely během průjezdu kruhovým objezdem i couvat, což odporuje pravidlům bezpečného a plynulého provozu.
Kruhový objezd byl testován krátce po svém otevření. Nákladní vozy na něm nemívaly zásadní problém, krátké autobusy dokázaly při velmi malé rychlosti projet, ale delší musely v jednom bodě couvat, aby dokázaly z kruhového objezdu vyjet. Tehdejší vedení radnice tvrdilo, že po trase budou jezdit pouze kratší autobusy.
Situace se ovšem mění, když dopravce marně hledá nové řidiče, aby uspokojil poptávku po přepravě vyššího počtu osob. Jedinou možností je tak nasazení vysokokapacitních autobusů, které jsou pochopitelně delší.
Přebudování kruhového objezdu vyjde na několik stovek tisíc korun.
Z rozhodnutí rady města ale bude kruhový objezd rozšířen. Důvodem je nasazení vysokokapacitních autobusů, které od června tohoto roku zavádí Integrovaná doprava Středočeského kraje. Bez těchto úprav by nemohla být obsluhována autobusová zastávka Větrník. Delší autobusy by totiž musely během průjezdu kruhovým objezdem i couvat, což odporuje pravidlům bezpečného a plynulého provozu.
Kruhový objezd byl testován krátce po svém otevření. Nákladní vozy na něm nemívaly zásadní problém, krátké autobusy dokázaly při velmi malé rychlosti projet, ale delší musely v jednom bodě couvat, aby dokázaly z kruhového objezdu vyjet. Tehdejší vedení radnice tvrdilo, že po trase budou jezdit pouze kratší autobusy.
Situace se ovšem mění, když dopravce marně hledá nové řidiče, aby uspokojil poptávku po přepravě vyššího počtu osob. Jedinou možností je tak nasazení vysokokapacitních autobusů, které jsou pochopitelně delší.
Přebudování kruhového objezdu vyjde na několik stovek tisíc korun.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: red
autor: red