Do sedmi měsíců se lodě dostanou od Orlíku do Českých Budějovic
1. října 2016 (17:25)
Za sedm měsíců se lodě po Vltavě dostanou bez zábran z Českých Budějovic až na vodní nádrž Orlík. V tu dobu má být dokončena plavební komora v Hněvkovicích na Českobudějovicku, která umožní splavnění dalšího úseku řeky.
Podle řady odborníků na cestovní ruch může po dokončení stavby plavební komory v Hněvkovicích přilákat k Vltavě množství turistů. "Už teď je nově splavněný úsek pro provozovatele lodí hodně atraktivní a spojení s Orlíkem to ještě posílí. Při srovnání s například Baťovým kanálem, který ročně navštíví kolem 80.000 lidí, má Vltava ještě výrazně větší potenciál," řekla novinářům Markéta Kubešová z Infopointu Vltava. Dodala, že řeku a její okolí by v úseku od Českých Budějovic na orlickou nádrž mohlo za rok navštívit až 100.000 turistů.
Obnova vodní cesty po Vltavě začala v roce 2006. Jen stavba plavební komory v Hněvkovicích, která začala loni na jaře, vyjde zhruba na 200 milionů korun. Splavnění řeky má podle některých názorů ještě zvýšit zájem o Jihočeský kraj. V loňské sezoně přepravily výletní lodě mezi Českými Budějovicemi a Purkarcem přibližně 11.000 turistů.
Vltava byla už v dávné historii hojně využívanou vodní spojnicí měst zakládaných při jejím toku. Postupně sloužila pro nákladní přepravu soli, dřeva a dalších materiálů z jihu Čech až do Prahy. Novodobá výstavba některých vodních děl s absencí plavebních komor přerušila skutečnou splavnost Vltavy. V budoucnu by však měly lodě opět plout z Českých Budějovic až do Prahy.
Podle řady odborníků na cestovní ruch může po dokončení stavby plavební komory v Hněvkovicích přilákat k Vltavě množství turistů. "Už teď je nově splavněný úsek pro provozovatele lodí hodně atraktivní a spojení s Orlíkem to ještě posílí. Při srovnání s například Baťovým kanálem, který ročně navštíví kolem 80.000 lidí, má Vltava ještě výrazně větší potenciál," řekla novinářům Markéta Kubešová z Infopointu Vltava. Dodala, že řeku a její okolí by v úseku od Českých Budějovic na orlickou nádrž mohlo za rok navštívit až 100.000 turistů.
Obnova vodní cesty po Vltavě začala v roce 2006. Jen stavba plavební komory v Hněvkovicích, která začala loni na jaře, vyjde zhruba na 200 milionů korun. Splavnění řeky má podle některých názorů ještě zvýšit zájem o Jihočeský kraj. V loňské sezoně přepravily výletní lodě mezi Českými Budějovicemi a Purkarcem přibližně 11.000 turistů.
Vltava byla už v dávné historii hojně využívanou vodní spojnicí měst zakládaných při jejím toku. Postupně sloužila pro nákladní přepravu soli, dřeva a dalších materiálů z jihu Čech až do Prahy. Novodobá výstavba některých vodních děl s absencí plavebních komor přerušila skutečnou splavnost Vltavy. V budoucnu by však měly lodě opět plout z Českých Budějovic až do Prahy.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: ČTK
autor: ČTK