Dalších 32 km dálnice D4 by se mělo začít stavět v roce 2020
28. listopadu 2018 (13:50)
foto: pribram.cz
Celý úsek mezi Pískem a Příbramí by se měl začít stavět najednou. Ministerstvo již zúžilo výběr na 4 firmy.
Prodloužení dálnice D4 směrem na jih, které očekává velké množství řidičů, už odhaluje obrysy. Podle ministra dopravy Dana Ťoka by se měl celý úsek, který bude měřit 32 kilometrů, začít stavět najednou, a to v roce 2020. Ministerstvo posuzovalo v posledních týdnech celkem 7 přihlášených konsorcií, z nichž 4 budou pozvány k soutěžnímu dialogu. Mezi subjekty nebylo žádné české zastoupení.
„Začátkem příštího roku počítáme se zahájením soutěžního dialogu, ve kterém se utkají společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězné sdružení má začít v roce 2020 s dostavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4, který dostaví a budou následně 25 let provozovat,“ potvrdil ministr dopravy Dan Ťok.
Společně s jednáním bude finalizována smluvní dokumentace, která bude sloužit k samotnému dialogu s firmami. V současné chvíli se vykupují poslední pozemky, zajišťují se smlouvy a věcná břemena. Hotový je i opakovaný proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
Prodloužení dálnice D4 by měl být první projekt se zapojením soukromého kapitálu (PPP). Podle ministerstva není důvodem tohoto způsobu realizace nedostatek vlastních finančních prostředků. Za přidanou hodnotu vidí rychlejší a kvalitnější výstavbu. PPP projekty fungují tak, že na místo státu komunikaci postaví soukromý investor, který následně od státu dostává peníze za to, že ji provozuje a udržuje v chodu.
„Začátkem příštího roku počítáme se zahájením soutěžního dialogu, ve kterém se utkají společnosti z Francie, rakousko-německé konsorcium, německo-španělsko-britské sdružení firem a rakousko-australsko-španělsko-francouzského sdružení. Vítězné sdružení má začít v roce 2020 s dostavbou celého 32 kilometrů dlouhého úseku dálnice D4, který dostaví a budou následně 25 let provozovat,“ potvrdil ministr dopravy Dan Ťok.
Společně s jednáním bude finalizována smluvní dokumentace, která bude sloužit k samotnému dialogu s firmami. V současné chvíli se vykupují poslední pozemky, zajišťují se smlouvy a věcná břemena. Hotový je i opakovaný proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
Prodloužení dálnice D4 by měl být první projekt se zapojením soukromého kapitálu (PPP). Podle ministerstva není důvodem tohoto způsobu realizace nedostatek vlastních finančních prostředků. Za přidanou hodnotu vidí rychlejší a kvalitnější výstavbu. PPP projekty fungují tak, že na místo státu komunikaci postaví soukromý investor, který následně od státu dostává peníze za to, že ji provozuje a udržuje v chodu.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: MD
autor: red