Dálnice D4 bude sloužit jako testovací pro soukromé projekty
14. listopadu 2018 (06:11)
V rámci Středočeského a Jihočeského kraje je nejdůležitější dopravní tepnou dálnice D4. Té aktuálně chybí 32 kilometrů, aby byla kompletní. Právě D4 by se měla stát průlomovou z hlediska dálničních staveb, neboť na ni bude poprvé využit princip staveb za soukromé peníze. V případě, že se tato forma osvědčí, přistoupí Ředitelství silnic a dálnic k této variantě i u dalších staveb.
Dálnice D4 již má kladný posudek EIA od ministerstva životního prostředí a úseku mezi Příbramí a Pískem ve stavbě nic nebrání. Podle ministerstva by mohla výstavba začít do dvou let. Tendr na tuto část dálnice je vypsán již od poloviny května. Stát v tuto chvíli počítá s tím, že by se výstavba provedla za soukromé peníze.
Forma této výstavby by fungovala tak, že vítěz soutěže byl zodpovědný za samotnou přípravu a realizaci. Poté by byla na vítězi rovněž údržba a provoz samotného úseku, a to po dobu 25 let. Stát by následně veškeré náklady tomuto investorovi vracel. Vítěz tendru by rovněž měl na starost i úsek 16 kilometrů, které jsou již postavené.
Nové kilometry by měly vzniknout rozšířením či přestavbou dosavadní silnice I/4. Počítá se však i s možností nové trasy. Ta by pak obsahovala pět mimoúrovňových křižovatek a 21 dálničních mostů. V nejbližší době bude ministerstvo dopravy hledat vhodného investora.
Dálnice D4 již má kladný posudek EIA od ministerstva životního prostředí a úseku mezi Příbramí a Pískem ve stavbě nic nebrání. Podle ministerstva by mohla výstavba začít do dvou let. Tendr na tuto část dálnice je vypsán již od poloviny května. Stát v tuto chvíli počítá s tím, že by se výstavba provedla za soukromé peníze.
Forma této výstavby by fungovala tak, že vítěz soutěže byl zodpovědný za samotnou přípravu a realizaci. Poté by byla na vítězi rovněž údržba a provoz samotného úseku, a to po dobu 25 let. Stát by následně veškeré náklady tomuto investorovi vracel. Vítěz tendru by rovněž měl na starost i úsek 16 kilometrů, které jsou již postavené.
Nové kilometry by měly vzniknout rozšířením či přestavbou dosavadní silnice I/4. Počítá se však i s možností nové trasy. Ta by pak obsahovala pět mimoúrovňových křižovatek a 21 dálničních mostů. V nejbližší době bude ministerstvo dopravy hledat vhodného investora.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Ředitelství silnic a dálnic
autor: pmr