Co by vybudování celé trasy jihovýchodního obchvatu udělalo s dopravou ve městě?
29. srpna 2018 (13:31)
Už v pátek se můžete zúčastnit jednání vedení města s ministrem dopravy Danem Ťokem a předsedou vlády ČR Andrejem Babišem o jihovýchodním obchvatu. Akce se uskuteční v pátek 31. srpna 2018 od 13:20 hod. v zasedací místnosti (nám. T. G. Masaryka, č.p. 121)
Již v pátek přijede pan ministr s panem premiérem. Pojďme si ještě připomenout několik čísel, abychom byli schopni utvořit si názor podepřený fakty a uměli argumentovat.
V minulém článku jsme popsali, jak se sníží/zvýší intenzita dopravy v případě vybudování pouze jedné části obchvatu. Dnes se zaměříme na to, co by s intenzitou dopravy udělalo vybudování celé plánované trasy:
v závorce je uveden: (současný stav /pouze 2. část JVO)
Rožmitálská: (11.130 / 3.230) - při zbudování celé trasy by došlo k dalšímu razantnímu poklesu, a to až na 2.820 vozidel/den
Husova: (10.460 / 7.110) – při zbudování celé trasy další pokles až na 6680 vozidel/den
Brodská: (8.850 / 5.980) – při zbudování celé trasy mírné navýšení na 6.730, stále však vylepšení situace oproti současnému stavu
Milínská: (8.600 / 9.550!) – citelný pokles při zbudování celé trasy, a to až na 6.600 vozidel/den
I/66 úsek Milín Brod: (9.610 / 11.600) – vybudováním celého úseku JVO by se průjezd Brodem snížil až na 7.170 vozidel/den, t. o 25 % oproti současnému stavu.
Předpokládaná intenzita dopravy po trase JVO po dobudování všech částí obchvatu je 9.250 vozidel/den.
Z výše uvedených čísel vyplývá, že vybudováním celé trasy by došlo nejenom ke snížení intenzity dopravy na mnohých hlavních komunikacích města, ale také k výraznému zlepšení průjezdnosti městem, což by ocenil kdokoli, kdo se po Příbrami automobilem pohybuje.
Centrální komise bude ve velmi blízké budoucnosti rozhodovat o budoucnosti našeho města. Stane se tak na základě ekonomické analýzy, která se v těchto dnech dopracovává. Já osobně vyjadřuji obavu z toho, že k tak zásadnímu rozhodnutí by mohlo dojít bez ohledu na jiné aspekty. Pro ty, co žijí v Příbrami je víc než důležité, jestli městem, a dokonce i samotným historickým jádrem, bude nadále projíždět transitní doprava anebo, zda se ji podaří odklonit. Ten, komu není životní prostředí našeho města lhostejné, ať přestane kritizovat, ale ať využije příležitosti, která se možná už nezopakuje.
Myslím, že je povinností vedení města prosazovat vybudování celé trasy JVO, a to všemi možnými prostředky. Bez prosazení tohoto konceptu se dopravní situace v Příbrami už bude jenom zhoršovat, a to bez naděje na nápravu.
Starosta města Ing. Jindřich Vařeka
tip redakce: Jednání o jihovýchodním obchvatu, u kterého můžete být i vy
V minulém článku jsme popsali, jak se sníží/zvýší intenzita dopravy v případě vybudování pouze jedné části obchvatu. Dnes se zaměříme na to, co by s intenzitou dopravy udělalo vybudování celé plánované trasy:
v závorce je uveden: (současný stav /pouze 2. část JVO)
Rožmitálská: (11.130 / 3.230) - při zbudování celé trasy by došlo k dalšímu razantnímu poklesu, a to až na 2.820 vozidel/den
Husova: (10.460 / 7.110) – při zbudování celé trasy další pokles až na 6680 vozidel/den
Brodská: (8.850 / 5.980) – při zbudování celé trasy mírné navýšení na 6.730, stále však vylepšení situace oproti současnému stavu
Milínská: (8.600 / 9.550!) – citelný pokles při zbudování celé trasy, a to až na 6.600 vozidel/den
I/66 úsek Milín Brod: (9.610 / 11.600) – vybudováním celého úseku JVO by se průjezd Brodem snížil až na 7.170 vozidel/den, t. o 25 % oproti současnému stavu.
Předpokládaná intenzita dopravy po trase JVO po dobudování všech částí obchvatu je 9.250 vozidel/den.
Z výše uvedených čísel vyplývá, že vybudováním celé trasy by došlo nejenom ke snížení intenzity dopravy na mnohých hlavních komunikacích města, ale také k výraznému zlepšení průjezdnosti městem, což by ocenil kdokoli, kdo se po Příbrami automobilem pohybuje.
Centrální komise bude ve velmi blízké budoucnosti rozhodovat o budoucnosti našeho města. Stane se tak na základě ekonomické analýzy, která se v těchto dnech dopracovává. Já osobně vyjadřuji obavu z toho, že k tak zásadnímu rozhodnutí by mohlo dojít bez ohledu na jiné aspekty. Pro ty, co žijí v Příbrami je víc než důležité, jestli městem, a dokonce i samotným historickým jádrem, bude nadále projíždět transitní doprava anebo, zda se ji podaří odklonit. Ten, komu není životní prostředí našeho města lhostejné, ať přestane kritizovat, ale ať využije příležitosti, která se možná už nezopakuje.
Myslím, že je povinností vedení města prosazovat vybudování celé trasy JVO, a to všemi možnými prostředky. Bez prosazení tohoto konceptu se dopravní situace v Příbrami už bude jenom zhoršovat, a to bez naděje na nápravu.
Starosta města Ing. Jindřich Vařeka
tip redakce: Jednání o jihovýchodním obchvatu, u kterého můžete být i vy
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Ing. Jindřich Vařeka
autor: jk