Chceme vyhrát, ale šťastný budu nakonec i za Top 5, řekl Macík před Dakarem
1. ledna 2024 (16:28)
foto: Posádka sedlčanského týmu Big Shock! /PR
Martin Macík opět pojede s kamionem Iveco, stejným modelem jako loni.
Jubilejní desátý start za volantem kamionu a celkově dvanáctý čeká na nadcházející Rallye Dakar Martina Macíka. Od pátku 5. ledna se bude v Saúdské Arábii snažit vylepšit své maximum z loňského roku, kdy skončil druhý. V rozhovoru ale uvedl, že s odstupem času by byl spokojený i s tím, pokud by se v náročné soutěži umístil v elitní pětici.
"Fanoušci i spousta lidí kolem mě v tom má jasno. Byli jste druzí, takže to je v pohodě. Teď už jen vyhraješ. Takhle to bohužel na Dakaru není. Kdyby to byl závod na jednu etapu, tak se s tím můžeme takhle nějak popasovat," řekl Macík. Loni vyhrál čtyři etapy a ze hry o celkový triumf reálně vypadl v 9. ze 14 etap, když zapadl v bahně. "Když jsme dojeli a byli druzí, tak jsem v cíli neměl pocit štěstí. Ten přišel až potom. Myslím si, že i když člověk Dakar vyhraje, tak je většinou tak unavený, že mu to dojde až později," uvedl.
V 46. ročníku rallye by se Macík rád držel od začátku v elitní pětici. "I z pohledu startovací pozice je to hodně důležité, zároveň je to ale strašně těžké. Vždy se něco stane," řekl člen týmu MM Technology. "Moje ambice jsou jasné. Chceme být nejlepší. Tečka. Všichni chceme vyhrát. Vím ale, že když to bude Top 3 respektive Top 5, tak v cíli nebudu šťastný, ale budu šťastný poté, co si uvědomím, co všechno se událo," konstatoval Macík.
Stejně jako v loňském roce budou na startu chybět členové ruského týmu Kamaz, kteří v minulosti rallye v kategorii kamionů kralovali. "Upřímně řečeno nad tím nepřemýšlím, jdu do toho úplně stejně. Docela by mě zajímalo srovnání, kde jsme. My nebo Janus (van Kasteren), který vyhrál, jsme odjeli spoustu závodů proti sobě a hodně se honili po trati. Udělali jsme neuvěřitelný krok dopředu a zajímalo by mě, kde bychom se pohybovali," uvedl Macík.
Slavná soutěž se popáté pojede na území Saúdské Arábie a organizátoři slibují, že bude nejnáročnější. "Z nasledování trasy víme, že to bude hodně obtížné. Myslím si, že to opravdu bude nejtěžší Dakar v Saúdské Arábii, což říkají i chtějí. První půlka bude očistec, 400 závodních kilometrů každý den, to je fakt hodně. Na začátku maratonská etapa s krátkým servisem, pak osmačtyřicetihodinová etapa, což je novinka a každý z ní má trošku respekt," řekl Macík s tím, že stejně náročná bude i druhá polovina rallye. "Za mě se navíc vždy Dakar změnil v posledních třech etapách," podotkl. Lze očekávat, že podmínky ovlivní stejně jako loni i déšť.
Macík opět pojede s kamionem Iveco, stejným modelem jako loni. "Řešili jsme hodně detaily. Už víme, jak budeme zlepšovat další kamion, ale na tomhle už to nejde. Potřebujeme více času. Zásadní změna je nastavení podvozku, tužení auta, což není úplně komfortní, ale vydrží to. Museli jsme to udělat kvůli zrychlení jízdy," řekl Macík. Nový kamion by měl dostat k dispozici za rok.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz/ČTK
autor: Tomáš Pečenka
Související
•Nový rok odstartuje na vrcholu
•Kocouři zlepšili podání a s podporou domácích fanoušků dokázali přetlačit Beskydy 3:1
•Dvořákův památník ve Vysoké uvede v příštím roce Čerta a Káču