České dráhy zmodernizují 11 vlaků RegioSpider pro Středočeský a Ústecký kraj
21. února 2024 (12:59)
foto: České dráhy / PR
Vozy typu RegioShuttle RS 1 dostanou nový interiér, klimatizaci nebo Wi-Fi síť.
Dceřiná společnost Českých drah (ČD) DPOV ve svých závodech v Přerově a Veselí nad Moravou zmodernizuje dalších 11 vlaků RegioSpider. Ty následně zamíří do Středočeského a Ústeckého kraje. Vozy typu RegioShuttle RS 1 dostanou nový interiér, klimatizaci nebo Wi-Fi síť. V tiskové zprávě o tom dnes informoval národní dopravce.
První tři vozy původně provozované německými společnostmi už dráhy podle člena představenstva a náměstka generálního ředitele ČD Jiřího Ješety přepravily do Česka. V Německu do vlaků instalovali bezbariérové WC. Další práce provede DPOV v Česku. "Dojde k úpravě interiérů, u některých vozů k dosazení klimatizace, všechny dostanou palubní Wi-Fi síť a elektrické zásuvky 230 V a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety," řekl Ješeta.
Vozy podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského dostanou moderní informační systém, evropský automatický vlakový zabezpečovač ETCS, některé také nové radiokomunikace GSM-R. Následně budou natřeny podle požadavků objednavatelů.
Vlaky RegioSpider vyrobené v letech 1997 a 1998 koupily dráhy od společnosti Heros. Donedávna jezdily u německých dopravců HZL, BSB a SWEG. Všechny vozy letos dráhy plánují přepravit do Česka a předat DPOV k modernizaci. Dva zamíří do Ústeckého kraje, kde budou jezdit na trase Roudnice nad Labem-Bříza obec nebo Vraňany-Straškov. Zbylých devět vozů zamíří do Středočeského kraje a obslouží spoje z Benešova u Prahy do Vlašimi, Sedlčan a Tábora.
České dráhy už dříve od společnosti Heros převzaly 22 těchto vlaků, které modernizuje společnost ŽOS Vrútky. Polovina už jezdí v Ústeckém kraji, druhá zamíří do Pardubického kraje. Vlakům pro Pardubický kraj aktuálně technici instalují nový vlakový zabezpečovač ETCS.
Motorové vlaky RegioSpider jsou nízkopodlažní s kapacitou zhruba 70 míst k sezení. Dvojice motorů s celkovým výkonem více než 500 kW pohání všechny nápravy ve dvounápravových podvozcích. Díky tomu mají vozy podle Šťáhlavského měkký chod a vysokou dynamiku jízdy. Maximální rychlost vozů je 120 kilometrů v hodině. České dráhy mají 55 vozů tohoto typu, které aktuálně podle Šťáhlavského představují jedinou náhradu zastaralých motorových vlaků řady 810.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: pribram.cz / ČTK
autor: Jakub Pečenka
Související
•U obce Pečice se střetla dvě auta, dva zranění
•Protest podpoří zemědělci ze všech středočeských okresů, vyjede kolem 300 souprav
•Po čelním střetu dvou aut uzavřela policie silnici u Skalky, tři zranění