Autocrossová sezóna je u konci. Jak ji hodnotí pořadatelé?
24. října 2015 (14:47)
Pořádat závěrečný podnik v jakékoliv disciplíně je vždy dvousečné. Buď je o titulech předem rozhodnuto a závod tak postrádá ten správný náboj, nebo se jedná o veliké finále sezóny, kde se bojuje o každý bod do celkového pořadí. A právě druhá varianta platila u MMČR v autocrossu, které se konalo o víkendu 10. a 11. října na sedlčanské kotlině.
Do Sedlčan se přihlásilo téměř kompletní startovní pole českého autocrossu. Na startovní listině se objevilo celkem 96 jmen v devíti divizích. Od malých racer buggy až po královskou disciplínu čtyřlitrových speciálů.
Již sobotní rozjížďky, které se dojížděly téměř za tmy, přinesly tvrdé, o to pro diváka zajímavější souboje. V průběhu druhých a třetích jízd jezdci nepovolovali a stále se zrychlovalo. Vždyť se také jelo o postavení na startovním roštu ve finálových jízdách. Někteří jezdci díky systému bodovaných rozjížděk získali dostatečný počet bodů a mistrovský titul si zajistili již před finálem. To byl příklad plechových divizí.
Největším lákadlem však pro diváky, kterých se v sedlčanské kotlině sešlo přes tisícovku, bylo bezesporu finále čtyřlitrových buggyn. Až poslední finálová jízda rozhodla o tom, že se mistrem republiky v této královské disciplíně stal premiérově Boris Vaculík.
Sedlčanští pořadatelé pro tento podnik odvedli obrovský kus práce, i když jim tradičně před závodem nepřálo počasí. Pozitivní reakce na velice kvalitně zorganizovaný a připravený podnik se nesli z řad jezdců, diváků a zástupců Autoklubu ČR.
Do Sedlčan se přihlásilo téměř kompletní startovní pole českého autocrossu. Na startovní listině se objevilo celkem 96 jmen v devíti divizích. Od malých racer buggy až po královskou disciplínu čtyřlitrových speciálů.
Již sobotní rozjížďky, které se dojížděly téměř za tmy, přinesly tvrdé, o to pro diváka zajímavější souboje. V průběhu druhých a třetích jízd jezdci nepovolovali a stále se zrychlovalo. Vždyť se také jelo o postavení na startovním roštu ve finálových jízdách. Někteří jezdci díky systému bodovaných rozjížděk získali dostatečný počet bodů a mistrovský titul si zajistili již před finálem. To byl příklad plechových divizí.
Největším lákadlem však pro diváky, kterých se v sedlčanské kotlině sešlo přes tisícovku, bylo bezesporu finále čtyřlitrových buggyn. Až poslední finálová jízda rozhodla o tom, že se mistrem republiky v této královské disciplíně stal premiérově Boris Vaculík.
Sedlčanští pořadatelé pro tento podnik odvedli obrovský kus práce, i když jim tradičně před závodem nepřálo počasí. Pozitivní reakce na velice kvalitně zorganizovaný a připravený podnik se nesli z řad jezdců, diváků a zástupců Autoklubu ČR.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: TZ
autor: Daniel Kříž