Auto roku 2016 - Fiat Tipo
PR
11. listopadu 2016 (12:11)
Nemusíte kráčet po červeném koberci, abyste ukázali, že máte styl. Silná osobnost a dynamické vlastnosti hatchbacku Tipo vám dovolí soustředit se jen na jízdu a užít si čas strávený v autě. Přitom si zamilujete jeho úchvatnou kombinaci stylu, výbavy a prostornosti v kompaktním balení. Fiat Tipo hatchback přináší bezkonkurenční úroveň pohodlí a prostornosti. Komfortní sedadla nabízejí vynikající oporu těla a čalounění sladěné s obložením dveří. V interiéru naleznete bezpočet chytrých řešení pro maximální využití vnitřního prostoru, jako jsou příruční úložné prostory s celkovou kapacitou 12 litrů, jež hravě pojmou vše, co na svých cestách potřebujete. Prostoru není nikdy dost, zvláště na dlouhých cestách nebo během rušného dne. Proto Tipo hatchback nabízí prvotřídní objem zavazadlového prostoru 440 litrů, který oceníte hlavně při přepravě opravdu objemných předmětů.
Nemusíte jet za vzdálené horizonty, abyste si cestování užili. Ať jedete kamkoliv a děláte cokoliv , zasloužíte si to nejlepší. Proto vám nové Tipo hatchback zaručuje díky velmi účinným motorům špičkovou ovladatelnost, nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Přináší vysoce spolehlivé motory Euro 6 ve výkonové verzi 120 k. Zvláště vznětový motor 1.6 Multijet II se může pochlubit výjimečně nízkou spotřebou paliva a komfortní, plynulou dodávkou výkonu za všech okolností. Nemusíte všechno hlídat a o všechno se starat. Jedinečný styl a dokonalá funkčnost jsou již součástí modelu Tipo. Ať již pojedete kamkoliv, pomohou vám inovativní multimediální technologie UConnect nebo pokročilé asistenční systémy.
Jakmile usednete za volant nového Tipa, budete překvapeni ergonomií, kterou vám nabízí jeho přístrojový panel. Vše je zde přehledné, snadno čitelné a v ideálním dosahu. S výbavou Opening Edition nebo Opening Edition Extra získáte z našich jedinečných systémů UConnect se 7“ dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišení, službami UConnect LIVE a navigací, jehož součástí je rovněž ovládání audio systému, rozhraní Bluetooth nebo vstupy USB a AUX – in. Díky službám UConnect LIVE, které jsou nabízené v kombinaci s dotykovými obrazovkami, budete vždy se spojením se světem. A s navigací TOM TOM LIVE s 3D mapami si už nikdy nebudete muset dělat starosti s nalezením správné cesty.
Za volantem příjemně
Také kabina tipa dokazuje, že spíše než na módní výstřelky si tento vůz potrpí na praktičnost. Motoristé, kteří potřebují hlavně jezdit, jistě ocení účelově řešenou palubní desku s dobrou ergonomií. A ani jim nebudou vadit místy trochu laciné materiály. Klimatizace je nabízena ve dvou verzích - manuální a samočinná. Dvouzónovou variantu však objednat nelze.
Na palubní desce nacházíme tlačítko „City“, které je specialitou fiatů už od dob druhé generace punta z konce 90. let. Po jeho aktivaci jde volant tak lehce, jako byste měli přední kola na ledu. Otázkou je, kdo to potřebuje, když i v běžném režimu je řízení auta lehké. Podporované je, jak už to dnes bývá, elektromechanickým posilovačem, jehož elektromotor je umístěný na sloupku řízení.
Severní Itálie je zemí s kvalitními silnicemi. Našli jsme však i trochu zanedbané, abychom se přesvědčili o práci odpružení. Tlumiče i pružiny jsou laděné na tužší notu. Jistě i díky tomu vůz poskytuje solidní jízdní vlastnosti v zatáčkách. Překvapilo přesné řízení. Zásluhou tuhého uložení rozvidlených ramen přední nápravy modifikovaného McPhersonu.
V rámci prezentace jsme vyzkoušeli dvě motorizace. Obě jsou jako jediné dostupné na českém trhu. Tu vznětovou zastupoval čtyřválec 1.6 M-Jet II oD výkonu 88 kW. Odhalili jsme, že jeho turbodmychadlo nabízí stavitelné lopatky ovládané elektromotoricky. Samotný nástup motoru po přidání plynu je ovšem vlažnější. Aby něco předvedl, musíte jej nejprve trochu roztočit. Od nějakých 1800 otáček za minutu však vůz zrychloval solidně. Snad jen mírně zvýšenou hlučnost bychom mu vytkli.
Měníme koně a z připravené palety si vybíráme zážehový čtyřválec 1.4 T-Jet. Výkon je stejný jako u dieselu. Maximum točivého momentu je přirozeně nižší s vrcholem 215 N.m při 2500 otáčkách za minutu (diesel nabízí 320 N.m při 1750 za minutu). Kladem je opět pružnost, oproti dieselu pak schopnost točit agregát do vyšších otáček. A také více ticha.
Ač se tipo nabízí i s jinými pohony, konkrétně třeba se zážehovým čtyřválcem 1.6 E-torQ o výkonu 81 kW, tato auta v rámci prezentace k dispozici nebyla. Za zmínku stojí ještě už zmíněný motor 1.4 T-Jet v konverzi na LPG.
Oba motory jsou sériově spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou. Vyniká lehkým a přesným řazením, byť s poněkud delšími dráhami páky. Ta je však dobře umístěna, takže to v praxi ani nevnímáte jako výrazné negativum.
Tipo u nás
Z vyzkoušených nových karosářských verzí je na českém trhu k dispozici zatím pouze hatchback, a to ve dvou zaváděcích výbavách - Opening Edition a vyšší Opening Edition Extra. Cena zážehové verze s motorem 1.4 T-Jet startuje na částce 409.900 korun, diesel 1.6 M-Jet II vyjde v základu na 459.900 korun. To není zase tak málo i za předpokladu, že přihlédneme k bohaté výbavě čítající i u základní verze třeba samočinnou klimatizaci, adaptivní tempomat či vyhřívaná přední sedadla. Základní cena Fiatu Tipo ve verzi sedan je 281.300 Korun.
EKONOM Příbram, spol. s r.o.
Obecnická 361
261 01 Příbram IV
petr.baier@ekonom-fiat.cz
602385818
Nemusíte jet za vzdálené horizonty, abyste si cestování užili. Ať jedete kamkoliv a děláte cokoliv , zasloužíte si to nejlepší. Proto vám nové Tipo hatchback zaručuje díky velmi účinným motorům špičkovou ovladatelnost, nízkou spotřebu paliva a nízké emise. Přináší vysoce spolehlivé motory Euro 6 ve výkonové verzi 120 k. Zvláště vznětový motor 1.6 Multijet II se může pochlubit výjimečně nízkou spotřebou paliva a komfortní, plynulou dodávkou výkonu za všech okolností. Nemusíte všechno hlídat a o všechno se starat. Jedinečný styl a dokonalá funkčnost jsou již součástí modelu Tipo. Ať již pojedete kamkoliv, pomohou vám inovativní multimediální technologie UConnect nebo pokročilé asistenční systémy.
Jakmile usednete za volant nového Tipa, budete překvapeni ergonomií, kterou vám nabízí jeho přístrojový panel. Vše je zde přehledné, snadno čitelné a v ideálním dosahu. S výbavou Opening Edition nebo Opening Edition Extra získáte z našich jedinečných systémů UConnect se 7“ dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišení, službami UConnect LIVE a navigací, jehož součástí je rovněž ovládání audio systému, rozhraní Bluetooth nebo vstupy USB a AUX – in. Díky službám UConnect LIVE, které jsou nabízené v kombinaci s dotykovými obrazovkami, budete vždy se spojením se světem. A s navigací TOM TOM LIVE s 3D mapami si už nikdy nebudete muset dělat starosti s nalezením správné cesty.
Za volantem příjemně
Také kabina tipa dokazuje, že spíše než na módní výstřelky si tento vůz potrpí na praktičnost. Motoristé, kteří potřebují hlavně jezdit, jistě ocení účelově řešenou palubní desku s dobrou ergonomií. A ani jim nebudou vadit místy trochu laciné materiály. Klimatizace je nabízena ve dvou verzích - manuální a samočinná. Dvouzónovou variantu však objednat nelze.
Na palubní desce nacházíme tlačítko „City“, které je specialitou fiatů už od dob druhé generace punta z konce 90. let. Po jeho aktivaci jde volant tak lehce, jako byste měli přední kola na ledu. Otázkou je, kdo to potřebuje, když i v běžném režimu je řízení auta lehké. Podporované je, jak už to dnes bývá, elektromechanickým posilovačem, jehož elektromotor je umístěný na sloupku řízení.
Severní Itálie je zemí s kvalitními silnicemi. Našli jsme však i trochu zanedbané, abychom se přesvědčili o práci odpružení. Tlumiče i pružiny jsou laděné na tužší notu. Jistě i díky tomu vůz poskytuje solidní jízdní vlastnosti v zatáčkách. Překvapilo přesné řízení. Zásluhou tuhého uložení rozvidlených ramen přední nápravy modifikovaného McPhersonu.
V rámci prezentace jsme vyzkoušeli dvě motorizace. Obě jsou jako jediné dostupné na českém trhu. Tu vznětovou zastupoval čtyřválec 1.6 M-Jet II oD výkonu 88 kW. Odhalili jsme, že jeho turbodmychadlo nabízí stavitelné lopatky ovládané elektromotoricky. Samotný nástup motoru po přidání plynu je ovšem vlažnější. Aby něco předvedl, musíte jej nejprve trochu roztočit. Od nějakých 1800 otáček za minutu však vůz zrychloval solidně. Snad jen mírně zvýšenou hlučnost bychom mu vytkli.
Měníme koně a z připravené palety si vybíráme zážehový čtyřválec 1.4 T-Jet. Výkon je stejný jako u dieselu. Maximum točivého momentu je přirozeně nižší s vrcholem 215 N.m při 2500 otáčkách za minutu (diesel nabízí 320 N.m při 1750 za minutu). Kladem je opět pružnost, oproti dieselu pak schopnost točit agregát do vyšších otáček. A také více ticha.
Ač se tipo nabízí i s jinými pohony, konkrétně třeba se zážehovým čtyřválcem 1.6 E-torQ o výkonu 81 kW, tato auta v rámci prezentace k dispozici nebyla. Za zmínku stojí ještě už zmíněný motor 1.4 T-Jet v konverzi na LPG.
Oba motory jsou sériově spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou. Vyniká lehkým a přesným řazením, byť s poněkud delšími dráhami páky. Ta je však dobře umístěna, takže to v praxi ani nevnímáte jako výrazné negativum.
Tipo u nás
Z vyzkoušených nových karosářských verzí je na českém trhu k dispozici zatím pouze hatchback, a to ve dvou zaváděcích výbavách - Opening Edition a vyšší Opening Edition Extra. Cena zážehové verze s motorem 1.4 T-Jet startuje na částce 409.900 korun, diesel 1.6 M-Jet II vyjde v základu na 459.900 korun. To není zase tak málo i za předpokladu, že přihlédneme k bohaté výbavě čítající i u základní verze třeba samočinnou klimatizaci, adaptivní tempomat či vyhřívaná přední sedadla. Základní cena Fiatu Tipo ve verzi sedan je 281.300 Korun.
EKONOM Příbram, spol. s r.o.
Obecnická 361
261 01 Příbram IV
petr.baier@ekonom-fiat.cz
602385818
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: PR
autor: PR