Alka má nové vedení
25. června 2019 (09:51)
Novou ředitelkou je Mgr. Lenka Mottlová, která má mnohaleté zkušenosti s řízením a rozvojem sociálních služeb pro cílovou skupinu osob se zdravotním postižením.
Společnost Alka, o.p.s. ukončila výběrové řízení na ředitele společnosti, které bylo vyhlášené 19.3.2019 s termínem podávání přihlášek do 19.4.2019. Do výběrového řízení se přihlásilo 18 uchazečů a kvalita uchazečů předčila veškerá očekávání. Výběr nakonec probíhal ve třech kolech a pohovorů se účastnila také dozorčí rada organizace. Na základě posouzení všech uchazečů správní i dozorčí radou a na základě konzultací se zakladateli společnosti a odborníky na neziskový sektor i na sociální služby byla nakonec vybrána na pozici ředitele Alka, o.p.s. Mgr. Lenka Mottlová, která má mnohaleté zkušenosti s řízením a rozvojem sociálních služeb pro cílovou skupinu osob se zdravotním postižením.
Mgr. Lenka Mottlová byla jmenována od 1.7.2019 do funkce ředitelky Alka, o.p.s. na schůzi správní rady konané 13.5.2019. K 30.6.2019 zároveň byla odvolána z funkce ředitelky Kateřina Tichá, DiS., kterou správní rada jmenovala od 20.3.2019 ředitelkou po dobu probíhajícího výběrového řízení. Správní rada tímto děkuje paní ředitelce, Kateřině Tiché, DiS., za zajištění chodu organizace v tomto přechodném, leč pracovně velice náročném období.
Předsedkyně správní rady, Ing. Lucie Šťovíčková, doplňuje: „Výběr nového ředitele nebyl snadný, protože se přihlásili v hojné míře profesionálové se zkušenostmi v oboru. Náš konečný výběr ovlivnily velmi dobré reference Mgr. Lenky Mottlové z předchozích projektů, má za sebou velký kus práce a zkušenosti s oblastmi, které vnímáme nyní jako klíčové pro další rozvoj společnosti.“.
„Věříme v další profesionalizaci organizace, byť se nejedná o institucionálního poskytovatele sociálních služeb, ale o ryze komunitní projekt rodičů resp. opatrovníků osob s kombinovaným zdravotním postižením a lidí z terénu, kupříkladu speciálních pedagogů.“, vysvětluje zakladatel společnosti a člen správní rady, Ing. Leopold Roule.
Petr Holánek, člen správní rady, k tomu upřesňuje: „Naším záměrem je po určité době stagnace poskytovaných služeb zajistit nyní rozšíření počtu klientů. Chceme obnovit služby, které již dříve byly v Alce poskytovány a v posledních letech se jejich utlumení neukázalo jako přínosné. Chceme také z dlouhodobého hlediska přinést nové služby a koncepty pro rodiny a jejich handicapované členy, a to i přes to, že jde o běh na dlouhou trať a bude to zřejmě znamenat i rozšíření prostor a počtu zaměstnanců v přímé péči.“.
Mgr. Lenka Mottlová, nově zvolená ředitelka Alka, o.p.s. ke svému zvolení vysvětluje: „Pro mě je stěžejní kvalita poskytovaných služeb, její zajištění na odborné úrovni a hledání dalších možností poskytování péče s důrazem na klientovy potřeby. Zásadní je pro mě rovněž aktivní zapojení klienta do rozhodování o sobě.“. Mgr. Lenka Mottlová dále vysvětluje aktuální priority neziskové společnosti na rok 2019 a 2020: „Alka bude letos vycházet z již poskytovaných zdravotních služeb, tj. rehabilitačního lékaře a fyzioterapií, a hlavně ze sociálních služeb, tj. sociální rehabilitace, denního stacionáře, odlehčovacích služeb a sociálně aktivizačních služeb pro osoby se zdravotním postižením, které ještě v roce 2019 doplní o některé vybrané terapie“.
Mgr. Lenka Mottlová ještě doplňuje: „Alka za poslední rok zahájila poskytování odlehčovacích služeb o víkendech pobytovou formou a byly zahájeny první terénní služby pro klienty, kdy zaměstnanci Alky jezdí přímo za klientem domů či s ním vyřizují požadované úkony v terénu mimo domov i Alku. Tyto služby vyžadují klienti mnoho let a budeme se věnovat zajištění jejich rutinního provozu až bude ukončeno jejich financování z projektu Nadačního fondu Avast.“ Nadační fond Avast podpořil projekt na rozjezd výše uvedených služeb a na integraci klientů do společnosti pro roky 2018-2019 částkou 2 mil. Kč.
„Výrazně bude zapotřebí ve střednědobém horizontu rozvíjet fyzioterapie, ergoterapie a další zdravotní služby, bez kterých nemohou naši klienti dosáhnout celoživotně maximální soběstačnosti a sebeobsluhy a vést dobrý život v rámci toho, co jim jejich postižení potenciálně umožní“, zdůrazňuje Kateřina Tichá, DiS., ředitelka a ergoterapeutka, která se plánuje této oblasti poskytovaných služeb v Alce od 1.7.2019 dále věnovat.
„Z velmi dlouhodobého hlediska se budeme zamýšlet nad modelem péče o naše klienty v situacích, kdy jejich rodiny potká nečekaná událost nebo vzhledem ke změně zdravotního stavu bude nutné zajistit péči o klienta z mnohem větší míry mimo zdroje rodiny. Chceme usilovat o takový model, aby klient byl v láskyplném prostředí co nejblíže své rodině, na kterou byl po celý život zvyklý, a nebylo nutné ho umístit do dlouhodobých ústavních zařízení. Tyto modely zatím nejsou příliš rozpracované a budeme prostřednictvím nově zvolené paní ředitelky, Mgr. Lenky Mottlové, hledat inspiraci v ČR i v zahraničí.“, říká Ing. Lucie Šťovíčková, předsedkyně správní rady.
Kateřina Tichá, DiS. pracovala během studia na přírodovědném gymnáziu jako dobrovolnice v ÚSP Stráž nad Nežárkou, ústavu pro mentálně postižené ženy. Následně studovala obor diplomovaný ergoterapeut na Vyšší zdravotnické škole J. E. Purkyně v Mostu. Po ukončení školy nastoupila jako vychovatelka a po dvou letech následně i jako třídní učitelka speciální třídy (speciální pedagog) při ZŠ Kamýk nad Vltavou. V roce 2008 se stala prvním zaměstnancem Alka, o.p.s, až do roku 2015 zde působila na pozicích ergoterapeutky, terapeutky metody Therasuit a jako pracovnice v sociálních službách. V letech 2015 – 2018 – byla zaměstnána jako ergoterapeutka Oblastní nemocnice Příbram. V roce 2016 se jí narodilo druhé dítě a po mateřské dovolené byla jmenována jako ředitelka Alka, o.p.s. po dobu probíhajícího výběrového řízení na nového ředitele.
Mgr. Lenka Mottlová vystudovala na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy obor zdravotní vědy – ošetřovatelství a dále na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity obor Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. V současné době dokončuje studium na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy v oboru Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích. Sedm let vykonávala pozici ředitelky příspěvkové organizace Středočeského kraje- Nalžovický zámek, poskytovatel sociálních služeb. Tato organizace v současné době poskytuje pět sociálních služeb jak ambulantního, tak pobytového charakteru pro děti i dospělé osoby s postižením. Za jejího působení došlo v dané organizaci k rozvoji poskytovaných služeb, vytvoření kvalitního týmu pracovníků a iniciaci a vytvoření kapacity pobytových sociálních služeb komunitního charakteru na území města Příbram. Paní Mgr. Mottlová má ze své praxe rovněž bohaté zkušenosti s poskytováním péče v zahraničí, kde absolvovala dlouhodobé stáže v zařízení v Rakousku a Izraeli.
Mgr. Lenka Mottlová byla jmenována od 1.7.2019 do funkce ředitelky Alka, o.p.s. na schůzi správní rady konané 13.5.2019. K 30.6.2019 zároveň byla odvolána z funkce ředitelky Kateřina Tichá, DiS., kterou správní rada jmenovala od 20.3.2019 ředitelkou po dobu probíhajícího výběrového řízení. Správní rada tímto děkuje paní ředitelce, Kateřině Tiché, DiS., za zajištění chodu organizace v tomto přechodném, leč pracovně velice náročném období.
Předsedkyně správní rady, Ing. Lucie Šťovíčková, doplňuje: „Výběr nového ředitele nebyl snadný, protože se přihlásili v hojné míře profesionálové se zkušenostmi v oboru. Náš konečný výběr ovlivnily velmi dobré reference Mgr. Lenky Mottlové z předchozích projektů, má za sebou velký kus práce a zkušenosti s oblastmi, které vnímáme nyní jako klíčové pro další rozvoj společnosti.“.
„Věříme v další profesionalizaci organizace, byť se nejedná o institucionálního poskytovatele sociálních služeb, ale o ryze komunitní projekt rodičů resp. opatrovníků osob s kombinovaným zdravotním postižením a lidí z terénu, kupříkladu speciálních pedagogů.“, vysvětluje zakladatel společnosti a člen správní rady, Ing. Leopold Roule.
Petr Holánek, člen správní rady, k tomu upřesňuje: „Naším záměrem je po určité době stagnace poskytovaných služeb zajistit nyní rozšíření počtu klientů. Chceme obnovit služby, které již dříve byly v Alce poskytovány a v posledních letech se jejich utlumení neukázalo jako přínosné. Chceme také z dlouhodobého hlediska přinést nové služby a koncepty pro rodiny a jejich handicapované členy, a to i přes to, že jde o běh na dlouhou trať a bude to zřejmě znamenat i rozšíření prostor a počtu zaměstnanců v přímé péči.“.
Mgr. Lenka Mottlová, nově zvolená ředitelka Alka, o.p.s. ke svému zvolení vysvětluje: „Pro mě je stěžejní kvalita poskytovaných služeb, její zajištění na odborné úrovni a hledání dalších možností poskytování péče s důrazem na klientovy potřeby. Zásadní je pro mě rovněž aktivní zapojení klienta do rozhodování o sobě.“. Mgr. Lenka Mottlová dále vysvětluje aktuální priority neziskové společnosti na rok 2019 a 2020: „Alka bude letos vycházet z již poskytovaných zdravotních služeb, tj. rehabilitačního lékaře a fyzioterapií, a hlavně ze sociálních služeb, tj. sociální rehabilitace, denního stacionáře, odlehčovacích služeb a sociálně aktivizačních služeb pro osoby se zdravotním postižením, které ještě v roce 2019 doplní o některé vybrané terapie“.
Mgr. Lenka Mottlová ještě doplňuje: „Alka za poslední rok zahájila poskytování odlehčovacích služeb o víkendech pobytovou formou a byly zahájeny první terénní služby pro klienty, kdy zaměstnanci Alky jezdí přímo za klientem domů či s ním vyřizují požadované úkony v terénu mimo domov i Alku. Tyto služby vyžadují klienti mnoho let a budeme se věnovat zajištění jejich rutinního provozu až bude ukončeno jejich financování z projektu Nadačního fondu Avast.“ Nadační fond Avast podpořil projekt na rozjezd výše uvedených služeb a na integraci klientů do společnosti pro roky 2018-2019 částkou 2 mil. Kč.
„Výrazně bude zapotřebí ve střednědobém horizontu rozvíjet fyzioterapie, ergoterapie a další zdravotní služby, bez kterých nemohou naši klienti dosáhnout celoživotně maximální soběstačnosti a sebeobsluhy a vést dobrý život v rámci toho, co jim jejich postižení potenciálně umožní“, zdůrazňuje Kateřina Tichá, DiS., ředitelka a ergoterapeutka, která se plánuje této oblasti poskytovaných služeb v Alce od 1.7.2019 dále věnovat.
„Z velmi dlouhodobého hlediska se budeme zamýšlet nad modelem péče o naše klienty v situacích, kdy jejich rodiny potká nečekaná událost nebo vzhledem ke změně zdravotního stavu bude nutné zajistit péči o klienta z mnohem větší míry mimo zdroje rodiny. Chceme usilovat o takový model, aby klient byl v láskyplném prostředí co nejblíže své rodině, na kterou byl po celý život zvyklý, a nebylo nutné ho umístit do dlouhodobých ústavních zařízení. Tyto modely zatím nejsou příliš rozpracované a budeme prostřednictvím nově zvolené paní ředitelky, Mgr. Lenky Mottlové, hledat inspiraci v ČR i v zahraničí.“, říká Ing. Lucie Šťovíčková, předsedkyně správní rady.
Kateřina Tichá, DiS. pracovala během studia na přírodovědném gymnáziu jako dobrovolnice v ÚSP Stráž nad Nežárkou, ústavu pro mentálně postižené ženy. Následně studovala obor diplomovaný ergoterapeut na Vyšší zdravotnické škole J. E. Purkyně v Mostu. Po ukončení školy nastoupila jako vychovatelka a po dvou letech následně i jako třídní učitelka speciální třídy (speciální pedagog) při ZŠ Kamýk nad Vltavou. V roce 2008 se stala prvním zaměstnancem Alka, o.p.s, až do roku 2015 zde působila na pozicích ergoterapeutky, terapeutky metody Therasuit a jako pracovnice v sociálních službách. V letech 2015 – 2018 – byla zaměstnána jako ergoterapeutka Oblastní nemocnice Příbram. V roce 2016 se jí narodilo druhé dítě a po mateřské dovolené byla jmenována jako ředitelka Alka, o.p.s. po dobu probíhajícího výběrového řízení na nového ředitele.
Mgr. Lenka Mottlová vystudovala na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy obor zdravotní vědy – ošetřovatelství a dále na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity obor Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. V současné době dokončuje studium na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy v oboru Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích. Sedm let vykonávala pozici ředitelky příspěvkové organizace Středočeského kraje- Nalžovický zámek, poskytovatel sociálních služeb. Tato organizace v současné době poskytuje pět sociálních služeb jak ambulantního, tak pobytového charakteru pro děti i dospělé osoby s postižením. Za jejího působení došlo v dané organizaci k rozvoji poskytovaných služeb, vytvoření kvalitního týmu pracovníků a iniciaci a vytvoření kapacity pobytových sociálních služeb komunitního charakteru na území města Příbram. Paní Mgr. Mottlová má ze své praxe rovněž bohaté zkušenosti s poskytováním péče v zahraničí, kde absolvovala dlouhodobé stáže v zařízení v Rakousku a Izraeli.
Tip redakce: Pokud nechcete, aby vám unikly aktuální informace, staňte se fanoušky naší stránky na Facebooku a budete 24 hodin denně v obraze.
zdroj: Kateřina Tichá DiS
autor: top