Balada pro banditu
Milan Uhde, Miloš Štědroň
Příběh Nikoly Šuhaje loupežníka, inspirovaný románem Ivana Olbrachta, se dočkal jevištní muzikálové verze v 70. letech minulého století v brněnském Divadle na provázku. Málokdo tehdy tušil, že text napsal minulému režimu nepohodlný a zapovězený Milan Uhde (jako autor byl oficiálně uveden režisér první inscenace Zdeněk Pospíšil). V roce 1978 byl podle této divadelní hry natočen stejnojmenný film (v režii Vladimíra Síse). Od té doby stačili Nikola, jeho láska Eržika, Mageri, zbojníci, četníci a další hrdinové příběhu získat nesmrtelnost a písně nesmazatelně zlidovět – alespoň v paměti a srdcích svých diváků a posluchačů. I v příbramském divadle se ke zbojníku Nikolovi vracíme s láskou a se vší úctou a pokorou k síle příběhu o veliké lásce a zradě, stejně jako k písničkám, které nás stále znovu těší a dojímají. Věříme, že stejně jako vás. V naší inscenaci nechybí ani živá kapela. V hlavní roli P. Batěk a A. Fixová. Režie Milan Schejbal.
Příběh Nikoly Šuhaje loupežníka, inspirovaný románem Ivana Olbrachta, se dočkal jevištní muzikálové verze v 70. letech minulého století v brněnském Divadle na provázku. Málokdo tehdy tušil, že text napsal minulému režimu nepohodlný a zapovězený Milan Uhde (jako autor byl oficiálně uveden režisér první inscenace Zdeněk Pospíšil). V roce 1978 byl podle této divadelní hry natočen stejnojmenný film (v režii Vladimíra Síse). Od té doby stačili Nikola, jeho láska Eržika, Mageri, zbojníci, četníci a další hrdinové příběhu získat nesmrtelnost a písně nesmazatelně zlidovět – alespoň v paměti a srdcích svých diváků a posluchačů. I v příbramském divadle se ke zbojníku Nikolovi vracíme s láskou a se vší úctou a pokorou k síle příběhu o veliké lásce a zradě, stejně jako k písničkám, které nás stále znovu těší a dojímají. Věříme, že stejně jako vás. V naší inscenaci nechybí ani živá kapela. V hlavní roli P. Batěk a A. Fixová. Režie Milan Schejbal.
Datum | Čas | Místo | Vstupné | ||
---|---|---|---|---|---|
27. 04. 2022 | 19:00 | Velká scéna | 230,-- | sk. R |